Jag röker inte ciggaretter längre då jag slutade med skiten för fem år sedan, samtidigt som jag slutade med snus och cb. Kan inte för mitt liv begripa hur korkad jag var som har sugit i mig nikotin i 23 år. Jag lär ju
inte nyttja nikotintobak igen i hela mitt liv, inte ens för att vattna ur nikotinet. ...ok det har hänt ca 5 ggr på fem år att jag rökt en spliff med tobak i... dock har det då varit någon annan som rullat spliff/en/arna. Nu i våras började jag med cb igen men använder alternativa rökmaterial istället för tobak. Till en början så fick ta lite chansningar. Tog blad ifrån mina chiliplantor och torkade i ugnen. Det var relativt milt mot halsen tyckte jag i a f. Aja... nog om detta.
Är nyfiken på att knåpa ihop ett schysst recept på en legal, 100% nikotinfri örtblandning, dvs ett för halsen milt substitut istället för nikotincigaretter. Har hittills bara testat färdigköpta varianter som t ex Honeyrose Farmer's HoneyBlend och GreenGo. Det är alltså varken knaster eller något annat i spice-sammanhang jag menar nu. Jag har kollat lite som hastigast på nätet och upptäckt att man bl a använder löven från läkemalva eller
marshmallow leaves som det så fint heter på engelska. (Anledningen till det engelska namnet är helt enkelt pga att i antikens Egypten användes rötterna från läkemalvan till att tillverka marshmallows, en medicin, som med tiden utvecklades till det marshmallow-godis som tillverkas idag.)
Jaja, det var lite kuriosa om det. Vidare så kan man visst använda hassel-, mynta- och eucalyptusblad. T o m lavendel och mango har jag sett i de örtblandningar jag testat hittills (Honeyrose . Ngt man använder i kommersiella örtblandningar. Tänkte göra en egen - laglig - örtblandning. Hittade billig läkemalva (bra mot hosta, irriterade slemhinnor, bl a.) OBS! Bör ej intas i samband med alkohol, garvämnen eller järn! ...Så nu vet ni! Ta inte ett järn när ni ska röka era garvämnen (ganja) tillsammans med läkemalvan och... vänta nu? Närå.. lite skoj bara så här på eftermiddagen. OBS-varningen skall dock tas som en regelrätt varning. Läste på lite om läkemalvan
här.
Ok! Då så! Jag tänkte söka lite mer på nätet och beställa hem olika örter och testa olika mängder tills jag fått fram en mix som tilltalar mig. Börjar med att blanda läkemalva, eucalyptus (också bra mot vanlig hosta som kikhosta och bra för slemhinnorna) och mynta så får vi se. Hittade även denna sajt som jag ska testa lite olika örtcigg och -blandningar. Bl a väldigt nyfiken på örtciggen med körsbärssmak och jordgubbssmak, de två sorterna lär jag beställa 1 paket (20 cigg) av. Ca 30 SEK/paketet.
Ja, det var "lite" tankar jag hade!
Peesh Auwt!!
//J