2006-12-31, 15:12
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Jag har precis blivit mod där nu, idag är det dock nyårsafton så förvänta er inga stordåd

Nu har du tagit på dig ansvaret så du får allt sitta hemma ikväll.
Citera
2006-12-31, 15:14
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Tack det var roligt att höra.

Scramble var bara där tillfälligt när loungen precis hade blivit stängd och själv bytte jag övrigt mot laidback. Övrigt-forumet har blivit avsevärt tuffare att moderera sedan laidback-restriktionerna infördes, men det kommer nog en ljusning när det blir fler moderatorer där med hög onlinetid.

Fortsätt hjälpa moderatorerna där med väl underbyggda rp`s, det är alltid uppskattat.
Om det nu är så mycket jobbigare är det märkligt att banta ner antalet mods från fem (sex?) när det var som flest till nuvarande två? I Övrigt har det alltid varit mycket att göra men som det står i den klistrade tråden: Passar tråden inte in någonstans bland de andra forumen hör den hemma i Övrigt. Hur svårt kan det vara? Mycket att göra kan jag hålla med om men och kräver flera mods och flera som känner ansvar alltså inte bänkutfyllnad.

Hoppas det inte tar lika lång tid som vissa andra långbänkar, Träningsforumet t.ex. och AS.

Jag ser att Heinze hoppat in. Är det tillfälligt eller permanent?
Citera
2006-12-31, 15:35
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Om det nu är så mycket jobbigare är det märkligt att banta ner antalet mods från fem (sex?) när det var som flest till nuvarande två? I Övrigt har det alltid varit mycket att göra men som det står i den klistrade tråden: Passar tråden inte in någonstans bland de andra forumen hör den hemma i Övrigt. Hur svårt kan det vara? Mycket att göra kan jag hålla med om men och kräver flera mods och flera som känner ansvar alltså inte bänkutfyllnad.

Hoppas det inte tar lika lång tid som vissa andra långbänkar, Träningsforumet t.ex. och AS.

Det är väl inte så att det medvetet har skurits ner på antalet utan att folk har hoppat av, senast var väl capone? Sen tar ju nyrekrytering tid.
Citera
2006-12-31, 16:57
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Oj.. jag skulle precis skriva att jag tyckte att Scramble och Pendeltåg var skitduktiga där. Svarade alltid på RP osv.. Vad har hänt med dom..?
Var bara där tillfälligt och hoppade ur igen för att kunna lägga lite mer krut på S&S(någonting som det blivit lite si och så med tack vara julfirande och annat som för tillfället känns viktigare).

Problemet med övrigt är väl att det är ett av de mest tråkiga forum att moderera, det handlar i regel inte om att främja och underhålla debatter utan istället om att fungera som någon slags växel som skickar trådar till sin rätta adress. Detta blev väl än värre efter att Loungen stängdes vilket gjort att många nybörjare startat sina loungetrådar där istället.

Men man får tacka för uppskattningen, sånt skapar viljan att vara snäll och trevlig ett tag till även efter nedskjärningen av pepparkaksätandet.
Citera
2006-12-31, 17:02
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Problemet med övrigt är väl att det är ett av de mest tråkiga forum att moderera, det handlar i regel inte om att främja och underhålla debatter utan istället om att fungera som någon slags växel som skickar trådar till sin rätta adress.
Men även det är väl ett hedervärt och betydande arbete? Även om det kanske inte till fullo uppfyller alla förväntningar på debattfrämjande modererande.

Det ligger ära och berömmelse i att vägleda vilsna användare!
Citera
2006-12-31, 17:03
Medlem
tigertompas avatar
Borde inte övrigt vara lite mer frihänt där andra saker släpps genom, så att allt inte blir hur seriöst som helst på flashback. Jag tror det kanske till och med skulle bli lite mer personligt i sådana fall. Vilket jag saknar på flashback. Flashback känns inte så personligt som de kan göra på andra forum. Visst, det kanske säkert finnas en orsak i att flashback är ett väldigt stort forum, och jag är totalt okänd här för stunden.
Citera
2006-12-31, 17:13
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigertompa
Borde inte övrigt vara lite mer frihänt där andra saker släpps genom, så att allt inte blir hur seriöst som helst på flashback. Jag tror det kanske till och med skulle bli lite mer personligt i sådana fall. Vilket jag saknar på flashback. Flashback känns inte så personligt som de kan göra på andra forum. Visst, det kanske säkert finnas en orsak i att flashback är ett väldigt stort forum, och jag är totalt okänd här för stunden.
Men vi har ju laidback? Där är det frihänt?
Citera
2006-12-31, 17:15
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Men vi har ju laidback? Där är det frihänt?
Men dom som oftast lägger lite mer lössläppta trådar i Övrigt kommer nog inte in i Laidback.
Verkar som att det är dålig information till nya medlemmar om att Laidback finns, men att man får vänta 6 månader.
Citera
2006-12-31, 17:20
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Men dom som oftast lägger lite mer lössläppta trådar i Övrigt kommer nog inte in i Laidback.
Verkar som att det är dålig information till nya medlemmar om att Laidback finns, men att man får vänta 6 månader.
Nej det är klart, det är ju det som är problemet, men bara för att det finns ett stort behov av att tramsa så betyder det inte att flashback måste tillgodose det behovet.

Det du säger om att informationen om laidback är ett problem håller jag helt med om, det första man gör som nyregistrerad är knappast att gå in i flashback och söka på en x antal månad gamal tråd...
Citera
2006-12-31, 17:26
Medlem
Trills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nej det är klart, det är ju det som är problemet, men bara för att det finns ett stort behov av att tramsa så betyder det inte att flashback måste tillgodose det behovet.
Men det är väl bättre att Flashback tillgodoser det behovet än att övrigt blir som den nya papperskorgen?
(Och bara för att jag inte har varit registrera i mindre än en månad så betyder inte detta att jag dräglar efter Laidback)
Citera
2006-12-31, 17:44
Medlem
Det är bara trycka in mig i Övrigt så ska jag se till att få fason på skiten. Nej men, övrigt har väl alltid varit ett litet udda ställe som kräver konstant moddning då det faktiskt är just Övrigt för folk.

Många är tyvärr inte så himla läskunniga så de hittar bara övrigt och postar precis allt där. Sen tycker jag inte Övrigt ska vara allt för seriöst heller, visst finns Laidback, men jag som frekvent användare har precis sett den, så det är nog många som missar den. Övrigt har ju faktiskt kunnat bjuda på många godingar den senaste tiden.
Citera
2007-01-01, 13:59
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan

Det är tänkt att vara permanent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in