2006-12-30, 04:43
Medlem
Nu ni! Nu är jag i lite av en ovanlig situation för mej. Det är så att jag på ett bananskal ("tappat" av min 3männings sambo) halkade in på att bjuda hem en tjej och se på film hos mej.

Lessen om jag lagt tråden i fel ämne, mod: Feel free to move it.

Story: Jag var med mitt kompisgäng för att festa i den kretsen ligger min 3männig och han har en sambo (som vi kallar Carola) vars kompis hängde på oss när vi var och festade. Jag visste vem hon var sen tdigare. Men på något sätt finner jag henne mycket mer attraktiv nu än vad hon var förut. Så det ska erkännas att jag spanade in henne lite gran under kvällen Men iaf. det hela tog fart när alla skulle gå hemmåt. Jag, hon, min 3männig och hans sambo gick hemmåt. När vi kommit hem till han (3männingen) så sa hon att hon inte ville gå hem själv. Så jag erbjöd mej att gå hem med henne, det gjorde förstås min dumma 3männing (full så han inte kan gå rakt) oxå så vi alla4 gick mot hennes hem. Jag som hoppats att få lite tid med henne själv. Men aja, tänkte jag. "Det skiter väl sej dehär oxå, som allt annat". Men! Carola rycker tag i mej och viskar att jag ska ragga på henne. Och för mej som är definitionen på blyghet när det gäller det motsatta könet är det där med att ragga inget som finns i min verklighet. Så jag försöker vara lite snäll och gullig i allt jag säger. Men det lät nog mest fumligt... Skit i det iaf.
Men när vi kommer till hennes port så drar Carola med min 3männig en bit för att jag och Hon med stora H ska kunna prata lite med varandra.
Jag är _VERKLIGEN_ nervös och fumlar ur mej något som jag inte kommer ihåg. Inget farligt iaf. Hon säger "Det blirväl lättast såhär" och ger mej en kram. Då tänkte jag typ "Jaha, synd det sket sej endå". Men sen så får jag ur mej att det vore kul att träffa henne igen. Så jag föreslår en film hos mej (Jag vet att det var det näst dummaste jag kunde ha gjort). Men ramla av förvåning så tackar hon ja. Och säger att vi ska höras av imorgon. Så jag frågar "hur?" och vi byter nummer Och vi lämnar varandra och jag vankar hemåt och sätter mej framför datorn och berättar om mitt problem på FB.

Det var storyn, jag har ibland saknat en story bakom när folk har liknande problem.... MEN! Nu kommer vi till problemet: Hur FAN ska jag gå tillväga för att få detta bra. Av vad jag har hört av Carola så gillar hon INTE killar som kör på "Ska vi knulla?" - rakt på sak taktiken.
Jag vill lixom inte tjabbla till de här nu. Snälla, missförstå mej rätt när jag säger att hon är för fin för att bara "slösas" bort.

Film? - Jag har funderat på In her shoes (I hennes skor) Men jag vet inte riktigt. Det ordnar sej nog... Annars tipsa gärna.
Men vad gör jag om den där pinsamma tystnaden kommer? Det är det värsta som kan inträffa enligt mej. Jag blir antagligen helt stum och bär mej bara fumligt åt. Det vill jag ju inte. Men av vad jag har kunnat läst mej till (bl.a. i denna tråd av Gardell och Sonny Crockett) så är att "planera" ett samtal bara dumt.
Eftersom jag är ute på riktigt hal is när det gäller att ta hand om tjejer för min egen del. Jag har mest agerat kurator för tjejer/killar om relationer. Inte direkt varit i samma sits själv. Det är väldigt stort steg mellan säga(tänka) och göra.

Det som är så synd är att jag kommer nog inte att kunna läsa/svara förens imorgon. För att jag är så trött att jag somnade på tangentbordet menas jag skrev detta. Kommer in och reflekterar/svarar när jag vaknar. Var så säker!

Snälla FB, HJÄLP EN KILLE I NÖD!!!
Citera
2006-12-30, 05:19
Medlem
SnuFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pars
Det var storyn, jag har ibland saknat en story bakom när folk har liknande problem.... MEN! Nu kommer vi till problemet: Hur FAN ska jag gå tillväga för att få detta bra. Av vad jag har hört av Carola så gillar hon INTE killar som kör på "Ska vi knulla?" - rakt på sak taktiken.
Jag vill lixom inte tjabbla till de här nu. Snälla, missförstå mej rätt när jag säger att hon är för fin för att bara "slösas" bort.

Film? - Jag har funderat på In her shoes (I hennes skor) Men jag vet inte riktigt. Det ordnar sej nog... Annars tipsa gärna.
Men vad gör jag om den där pinsamma tystnaden kommer? Det är det värsta som kan inträffa enligt mej. Jag blir antagligen helt stum och bär mej bara fumligt åt. Det vill jag ju inte. Men av vad jag har kunnat läst mej till (bl.a. i denna tråd av Gardell och Sonny Crockett) så är att "planera" ett samtal bara dumt.
Eftersom jag är ute på riktigt hal is när det gäller att ta hand om tjejer för min egen del. Jag har mest agerat kurator för tjejer/killar om relationer. Inte direkt varit i samma sits själv. Det är väldigt stort steg mellan säga(tänka) och göra.

Det som är så synd är att jag kommer nog inte att kunna läsa/svara förens imorgon. För att jag är så trött att jag somnade på tangentbordet menas jag skrev detta. Kommer in och reflekterar/svarar när jag vaknar. Var så säker!

Snälla FB, HJÄLP EN KILLE I NÖD!!!

Är du bara ute efter att få knulla ? Kör på bara.. ni lär väl ändå inte snacka någonting under själva filmen.. ifall den är bra vill säga :P
Allt snack kommer mest naturligt. Lycka till.
Citera
2006-12-30, 05:56
Medlem
fjöniGs avatar
Film är perfekt när man ska träffa någon man inte känner så mycket samt är lite blyg inför - i alla fall för mig.

När hon kommer, så pratar ni kanske lite om gårdagen och allt mellan himmel och jord. Om det blir väldigt fåordigt så frågar du om ni ska sätta igång filmen.
En komedi tror jag nog passar bäst då alla gillar att skratta och det blir en mindre tryckt stämning, komedier ger en också tillfälle att prata under filmen då det oftast inte är ett krav att man är inne i den till 100% ( men om det inte finns något att prata om så tittar man bara på ).
När ni tittat klart kan du bjuda henne på något att äta eller någon annan aktivitet om det är "ett sådant läge".
När hon sedan ska gå hem sedan, det är då du ser om det har klickat.
Om hon är mottaglig för en puss så pussar / kysser ni varandra och säger hejdå.

Så här brukar det i alla fall utspela sig för mig när jag har "film-dejter", det leder inte till knull direkt, men eftersom att hon var för fin för att "slösas bort" så kanske det leder till något, förhoppningsvis bättre ? Eller ville du bara knulla som SnuFF skrev ?
Citera
2006-12-30, 08:48
Medlem
kyusss avatar
Jaså, hon gillar inte killar som pang-på frågar Ska vi knulla?, fan va märkligt. Den brukar ju alltid gå hem...

Prata. Det gäller för alla dejter. Var trevlig och verka intresserad av hennes person, fråga mycket öppna frågor som kan leda till mer diskuterande än "ja" eller "nej" och låt henne få babbla på (ett hett gammalt knep, för tjejer pratar ofta och gärna mer än oss män). Filmen är sedan mindre viktig. Sätt på den när det börjar bli stelt eller spänt, som någon annan skrev ovan. Gärna en komedi, det brukar vara lättsmält.

Hitch är en perfekt dejtingfilm om du frågar mig: http://www.imdb.com/title/tt0386588/ (mycket lättsam humor)

Och bjud på lite kaffe/te, eller kanske ännu bättre - en flaska vitt? Lite alkohol (spetsa inte vinet nu ffs ) är perfekt om du vill lätta upp stämningen.

Lycka till!
Citera
2006-12-30, 09:14
Medlem
M.C.Ps avatar
Självklart ska du ju se en komedi, av de lättare slaget, vi snackar inte Monty Phyton här.
När hon kommer ska du ha allt förberett:
Här och var i lägenheten lite levande ljus utspridda, dock ej "utplacerade" utan mer som att du själv tycker det vore en lagom punktbelysning för att se på film i. Sedan ska du ha vitt vin och räkor uppställt på soffbordet, med lite fina tillbehör. Om hon undrar varför du gjort dig detta besvär så skämtar du bara bort det med att du tänkte att det kunde vara gott med något att mumsa på till filmen. Se sedan till att Bara ha en kudde i soffan, så att när hon med stort H börjar krypa upp i soffan drar sig mot dig och inte mot andra soffhörnet där den gosiga kudden ligger. Det ska vara du som är gosigast att ligga mot. Förbered sedan ochså nogåt lätt tugg efter räkorna t.ex en bricka med skuren melon, sharonfrukter, physialis och druvor, ev. en liten skål med mörk choklad. Detta är bra grejer att pilla i med händerna och då blir ni båda lite "kladdiga", och vem vet vad som händer. Vil du ha något alkoholhaltigt att bjuda på till detta så kanske en bailey´s kan slinka ner i henne... Ta det dock lungt med alkoholen själv, ge henne två glas vin men smutta själv bara i dig ett. Tjejer mår som gottast sexuellt vid 0,7 promille, medans killar bara blir sämre rent sexuellt för varje glas vin. Men för att återgå till begynnelsen: Stark belysning är big nono...spotlights, lysrör och halogen är erotikens dödare. Se sedan för guds skull till att ha kondomer hemma, byt lakan innan och släng undan smutstvätten och bädda, dock ej med uppdraget överkast, det ska vara lätt och snyggt att komma i säng.

Lycka till
Citera
2006-12-30, 10:02
Medlem
Wuzzies avatar
En vild tanke....
Göta Kanal.

Funkar den, så kan du ju alltid bjuda henne på bio, för att se 2:an.
Två dejter.
Tycker även att tidigare förslag är bra. Lycka Till o somna inte under filmen.
Citera
2006-12-30, 11:37
Medlem
Brandbils avatar
Med tjejen lite i åtanke skulle jag ta en film jag själv ville se och som passar hyffsat. Tänk inte så mycket på vad du ska göra men du kan ju göra upp en lös plan över vad ni kan göra. Typ käka lite, gå en bit och sen dra på rullen.
Citera
2006-12-30, 11:53
Medlem
Synd att du inte vet hennes filmsmak, alla gillar ju inte Hollywood-mainstream (personligen skyr jag sånt som pesten). Du kanske har en videoaffär i dina knutar där ni kan välja film tillsammans?

Vad gäller själva träffen - med tanke på att det var hon som tog initiativet (ville att du skulle ragga på henne) så kommer hon knappast att komma hem till dig med attityden "nu sätter jag mig här och låter mig underhållas", utan hon kommer väl också att vara mån om att ha saker att fråga dig om etc. så att konversationen hålls flytande. Du har inte hela ansvaret.

Lätt att säga, men: försök att inte göra en så stor grej av det. Ta lite distans, typ "vem bryr sig om 100 år" (funkar ibland på mig i nervösa situationer)

Lycka till!
Citera
2006-12-30, 13:49
Medlem
JustMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wuzzie
En vild tanke....
Göta Kanal.

Funkar den, så kan du ju alltid bjuda henne på bio, för att se 2:an.
Två dejter.
Tycker även att tidigare förslag är bra. Lycka Till o somna inte under filmen.

Du menar att han ska ta (med) henne på tvåan? ... förlåt... kunde inte låta bli.

Till trådstartaren:
För att bli seriös då... jag tycker en del av tipsen i tråden låter lite väl uppstyrda, tror du inte risken finns att hon blir nervös om dina intentioner är alltför uppenbara?
Citera
2006-12-30, 14:27
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beabea
Synd att du inte vet hennes filmsmak, alla gillar ju inte Hollywood-mainstream (personligen skyr jag sånt som pesten). Du kanske har en videoaffär i dina knutar där ni kan välja film tillsammans?

Vad gäller själva träffen - med tanke på att det var hon som tog initiativet (ville att du skulle ragga på henne) så kommer hon knappast att komma hem till dig med attityden "nu sätter jag mig här och låter mig underhållas", utan hon kommer väl också att vara mån om att ha saker att fråga dig om etc. så att konversationen hålls flytande. Du har inte hela ansvaret.

Lätt att säga, men: försök att inte göra en så stor grej av det. Ta lite distans, typ "vem bryr sig om 100 år" (funkar ibland på mig i nervösa situationer)

Lycka till!

läs om, läs rätt
det var inte tjejen som ska komma på träffens intiativ utan det var hans 3 menings sambo som sa åt han att ragga på Hon med stort H.

sen, prova att vara helt ärlig med din flummighet om det blir en pinsam tystnad.. det ger ju någonting att prata om samtidigt som hon säkert kommer haka på och berätta om sina skumma saker som hon gör när hon blir nervös
Citera
2006-12-30, 14:33
Medlem
Packans avatar
Drick lite sprit innan hon kommer så lär det lösa sig.

Lycka till!
Citera
2006-12-30, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnuFF
Är du bara ute efter att få knulla ? Kör på bara.. ni lär väl ändå inte snacka någonting under själva filmen.. ifall den är bra vill säga :P
Allt snack kommer mest naturligt. Lycka till.

Nej. Jag är inte ute efter att bara få knulla. Det var en lite grov parallell

Citat:
Ursprungligen postat av JustMe
För att bli seriös då... jag tycker en del av tipsen i tråden låter lite väl uppstyrda, tror du inte risken finns att hon blir nervös om dina intentioner är alltför uppenbara?

Ja det är lite det jag är rädd för. Att dra på för mycket så att säga... För att sedan bli stum av nervositet.

Men jag har hört att hon älskar godis av allt slag. Så ja har en chokladask jag ska ge henne, hoppas att det är för mkt bara.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Drick lite sprit innan hon kommer så lär det lösa sig.

Lycka till!

Skulle va lättast men jag tänkte ta bilen å hämta henne så den går tyvärr bort... Iofs kanske inte så bra idé att supa till det nu när jag är bakfull som ett djur.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in