2006-12-29, 14:39
Medlem
Är det någon skillnad i dessa har hört att 1ml av dropp motsvarar 8st 5mg i piller. Får ordinerat 3-6st per natt. Går nån av dessa ur kroppen snabbare så man inte blir så avdankad dagen efter o en sista fråga.. hur fungerar dom för er att sova på då jag fått uppfattningen att dom ska va rätt usla i det syftet.
Vilka är att föredra om man vill sova bra o inte bli dank dagen efter om man får välja...

Men igårnatt sov jag med 5st theralen (2h innan) o 1,5mg fluntrizepam... även om jag vaknade upp 1-2ggr så sov jag ca 10-11 timmar.. inte konstigt att jag sov då jag sovit värdelöst o 1 vecka. Hoppas man får fortsätta sova så bra av dom tillsammans med max 1mg fluntri/7,5mg imovane(vid behov) va har ni för erfarenhet av theralen i sömnsyfte i längre perioder??
Citera
2006-12-29, 14:44
Medlem
kan även passa på o fråga ifall man blir avtrubbad av dom under en längre periods ätande.. då jag e rätt likgiltigt at the moment o vill absolut inte ha nånting förstör återhämtningen från detta.. med tanke på hur seg man känner sej dagen efter...
Citera
2006-12-29, 15:09
Medlem
EttPacktacks avatar
Har haft båda och jag tycker en 2ml är som 20 rosa tabbar.
Gillar theralen när man har svårt att sova och medecinerna som man får inte funkar då tar jag mig ett rör.
Citera
2006-12-29, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttPacktack
Har haft båda och jag tycker en 2ml är som 20 rosa tabbar.
Gillar theralen när man har svårt att sova och medecinerna som man får inte funkar då tar jag mig ett rör.

Ok så du tar dom alltså bara i nödfall.. o utan typ grova sömnproblem? Om du tar dom oftare blir du "avtrubbad" lr liknande av dom? för känslan dan efter e ju minst sagt seeeg trots 5st.

Nån fler som har erfarenheter av dom varje natt i en period...
Citera
2006-12-29, 16:29
Medlem
EttPacktacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eearl
Ok så du tar dom alltså bara i nödfall.. o utan typ grova sömnproblem? Om du tar dom oftare blir du "avtrubbad" lr liknande av dom? för känslan dan efter e ju minst sagt seeeg trots 5st.

Nån fler som har erfarenheter av dom varje natt i en period...

Jag vet faktiskt inte,För jag brukar inte anväda det i flera dagar i sträck
men det tror jag väll att trappstegen höjs ju oftare du tar preparatet.
Joo jag har grova sömn problem.Men jag tar annat för det.
Segheten går bort efter ett tag.
Citera
2006-12-30, 00:11
Medlem
aha förhopåpningsvis löser sej min sömn då jag slutat med ssri:t osvosv .. theralen + fluntri/imovane när de verkligen behövs som mest.. men annars måste jag somsgat få bort avtrubbningen o piller e väl inte den bästa lösningen på det problemet precis Har inga problem att hålla saker o ting på en bra nivå men när man sover så kasst så att de känns att man står o vinglar på gränsen till att bli extremt störd psykiskt behövs de såklart.

sov som sagt en hel del förra natten...för första gången in a long time ... behövdes minst sagt, 1mg fm1 + 15mg theralen + lite alko nu o hoppas på en bra sömn även inatt...dock inte trött ännu

känns alltså inte som att theralen varje natt e ett bnra alternativ tillsammans med nåt annat? för att bli "normal" .. isf får man väl härda ut o sova extremt dåligt till inget alls då o då även om de försämrar en hel del.... men så lite piller som möjligt..

aja hör gärna fler erfarenheter av denna "milda" sömntablett!
Citera
2006-12-31, 00:49
Medlem
EttPacktacks avatar
Vet inte din benzhistoria men Fm1 och theralen borde få dig att somna
annars så finns det stilnoct som funkar bar att sova på..
Citera
2006-12-31, 22:56
Medlem
EttPacktacks avatar
opps

Tappade en full flaska i golvet,(therlen är bra medcin att ha hemma när det krisar.
Men doctorn är så snälla mot sådana som mig som det står i datorn att man har varit benz beroende.Så han vill inget att hellre i världen att skriva ut theralen till mig
Det är lite jobbigt när maN inte ens kan få en sån svag benz som sobril ofarlig åbra mot ågngest.
Det är nästan så doctorn vill at man ska vara begå kriminella handligar.
vid sista besöket la jag upp en 20 burk Xanoirstavar
och sa:Vill du att jag ska vara kriminell ?jag sitter här och är så ärlig som man kan vara(Sant) och du sickar i väg mig med attarax som är mot allargi.
Han skulle tänka tills nästa gång vi ska träffas,för jag försöker ju trots alla odds styra upp mitt liv och bli en svensson.
Och jag hoppas på sobril 25mg för då kan jag funka när ångesten är som värst nästan
Citera
2007-01-01, 05:13
Medlem
åt en blandnignen av större o mindre mängder imovane under 3 måndader.... enbartt de hjälpte inte speciellt mycket, men therlaen + någon insomning typ fluntrizam fungerar... annars imovane som var helt oki för länge sen ... kanske verklninglösa nu amen just nu äre rätt gytt iaf, happy new year!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in