2006-12-29, 12:28
Medlem
Ställde denna fråga i en av cocilliana trådarna men fick inget svar.

fick hem hostmedecin mot torrhosta för 2 veckor sen, funderar på att ringa och försöka få en flaska till och då till min fråga, ser dom att jag har fått ut en flaska nyligen om jag ringer och frågar? finns det några risker med att ringa igen?

svara gärna fort så jag kan ringa =)
Citera
2006-12-29, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny bravo
Ställde denna fråga i en av cocilliana trådarna men fick inget svar.

fick hem hostmedecin mot torrhosta för 2 veckor sen, funderar på att ringa och försöka få en flaska till och då till min fråga, ser dom att jag har fått ut en flaska nyligen om jag ringer och frågar? finns det några risker med att ringa igen?

svara gärna fort så jag kan ringa =)
ingen som vet? dom ringer snart upp från vårdcentralen, hade ju varit pinsamt att behöva förklara att man redan druckit upp den förra om dom ser det
Citera
2006-12-29, 14:10
Medlem
Shrapnels avatar
Ingen aning, men i värsta fall kan du ju alltid säga att du i misstag fällde flaskan så den gick sönder.
Citera
2006-12-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrapnel
Ingen aning, men i värsta fall kan du ju alltid säga att du i misstag fällde flaskan så den gick sönder.

va också inne på det spåret, men då kan dom ju ändå misstänka att jag vill missbruka den. kanske även kan säga den delades av hela familjen som också hade hosta.

Men det hade varit rätt soft att veta ändå, för jag antar att det är en sjuksjöterska som tar imot mitt samtal, säger till en läkare att skriva ett recept som jag sen plockar ut,
är det isåfall läkaren som ser att jag tidigare har haft en flaska och är det isåfall lugnt om en annan läkare skriver receptet?
Citera
2006-12-29, 14:42
Medlem
nu ringde dom, dom frågade om min förra flaska hade tagit slut, sa att hela familjen har varit med och delat på den. får en till men hon lät lite misstänksam
Citera
2006-12-29, 14:45
Medlem
LadyTieras avatar
enklare hade väll varit att säga att du glömt den på landet i julas eller nått
Citera
2006-12-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
enklare hade väll varit att säga att du glömt den på landet i julas eller nått

smart! kunde du inte postat det för en halvtimma sen :P men då har jag kött på bena tills nästa gång
Citera
2006-12-29, 17:52
Medlem
jrgbgs avatar
Maxdos är ju 10 ml 4- ggr per dag om inte jag minns fel?
en liter räcker i det fallet bara en månad. eller egentligen inte ens det.
se till att de skriver ut enliters istället så slipper du begära en ny varannan vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in