2006-12-28, 20:09
Medlem
Kan man vara kvar som moderator om man har en varning...
http://www.flashback.org/showthread.php?p=5890160#post5890160
http://www.flashback.org/showgroups.php

(Jag tycker jag det... men det vore intressant att få respons)
2006-12-28, 20:13
Medlem
von Schmerzs avatar
Jag är mest bara nyfiken på vad som fått Snapcase så pass ur gängorna att han använt personangrepp grova nog att bli varnad för. Normalt är han korrektheten själv, endast omsprungen av Fet-Evert och RB
2006-12-28, 20:13
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Snapcase är ju en av dom bättre moderatorerna, så det vore ju en förlust för forumet om han försvann.

Och samtidigt är det lite svårt att få grepp om vad beefen handlar om, eftersom det är raderat. Verkar vara som om jag har missat något. Är det nån som kan ge en länk och förklara vad det handlar om?
2006-12-28, 20:14
Medlem
ChristianXs avatar
I detta fallet tycker jag det, utan tvekan. Tempban följer ju dessutom numera alla varningar och en mod ska ju behandlas som alla andra. I min bok har denne fullt fortsatt förtroende.
2006-12-28, 20:20
Medlem
choralones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Jag är mest bara nyfiken på vad som fått Snapcase så pass ur gängorna att han använt personangrepp grova nog att bli varnad för. Normalt är han korrektheten själv, endast omsprungen av Fet-Evert och RB

Snapcase är inte alltid så smidig, nattetid. När argumenten tar slut i fyllan och villan (?) slinker det ibland igenom ett och annat lågvattenmärke
2006-12-28, 20:51
Medlem
Un Perros avatar
Haha! Vad skrev han?

Anser att tillfällig urspårning är ett sundhetstecken.
2006-12-28, 20:57
Medlem
Fet-Everts avatar
Det vore väl synd om en i övrigt bra moderator tvingas avgå för en varnings skull. Syftet med en varning och tempbann är att man ska få lite tid på sig att tänka över sina synder för att sedan komma tillbaka. Moderatorskapet är en förtroendefråga mellan den enskilde moderatorn och Admin och jag tror knappast att Admin skulle sparka en moderator som suttit länge och gjort ett utmärkt arbete bara för att denne utövat lite personangrepp mot någon i egenskap av debattör. Skulle det däremot tilldelas ytterligare en varning inom det närmaste halvåret skulle saken naturligtvis komma i ett annat läge.

Det som däremot bör lyftas fram är att Admin inte drar sig för att varna och tempbanna även moderatorer, vilket är viktigt för att visa att inte moderatorerna har debattfördelar på grund av sin titel. Det borde debatten handla om istället.
2006-12-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Det som däremot bör lyftas fram är att Admin inte drar sig för att varna och tempbanna även moderatorer, vilket är viktigt för att visa att inte moderatorerna har debattfördelar på grund av sin titel.
Läste du mitt inledande inlägg?
Citat:
2006-12-28, 22:08
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.

Ja, det kan man.
Men en veckas "tjänstledigt" kommer man inte ifrån.
Reglerna gäller alla, även de med moderatortitel.

admin
2006-12-30, 02:25
Medlem
Vobblers avatar
1.07, typisk "fyllevarning".
2006-12-30, 03:35
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
http://www.flashback.org/showthread.php?p=5890160#post5890160
http://www.flashback.org/showgroups.php

Personligen så anser jag det, och precis som Fet-Evert säger är ju läget ett annat om det skulle bli en till varning och avstängningen var längre.

Så uttrycket "Fool me once Shame on you Fool me twice Shame on me." passar väl rätt bra in..
2006-12-30, 17:50
Medlem
rebbans avatar
Ja det tycker man..
Alla kan göra fel och en varning ska inte göra så att man blir bortsparkad från moddningen.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in