2006-12-29, 12:53
Medlem
jeppstahs avatar
Har ingen "specialmacka" utan jag nöjjer mig med en baguett med smör, ost, skinka och röd paprika på.

Blir inte bättre än så..
Citera
2006-12-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Lägg upp en bild! Jag begriper inte hur grejerna får plats eller hur man sen förflyttar den till munnen!

haha det ska jag fan göra , ni får vänta tills imorgan , är inte hungrig och har ingen avokado hemma !
Citera
2006-12-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppstah
Har ingen "specialmacka" utan jag nöjjer mig med en baguett med smör, ost, skinka och röd paprika på.

Blir inte bättre än så..

aj då ...
Citera
2006-12-29, 20:48
Medlem
TarmTomtes avatar
Min patentmacka är grym när man är bakis.

En hel skiva hönökaka med 3 stekta ägg på, stekta grönsaker och en paket bacon. Lite chilisås eller ketchup, svartpeppar, salt och grillkrydda!
Citera
2006-12-29, 20:52
Medlem
banditqueens avatar
Två skivor valfritt bröd
avokado i skivor
tomat
lök
bacon
stekt skinka/smörgåskött
Ost
lite citronsaft på avocadon

Mmmmmm....
Citera
2006-12-29, 22:50
Medlem
Tjingelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jovialisk
haha det ska jag fan göra , ni får vänta tills imorgan , är inte hungrig och har ingen avokado hemma !

Är det inte imorgon snart..?
Citera
2006-12-29, 23:17
Medlem
micke_hs avatar
Så här i juletider så blir det mickes patentmacka. Vilken består av följande. 2 skivor rostat ljust bröd. På den första lägger man ett lager med smör(om man vill såklart) sedan en skiva julskinka, på den lägger man lite senap, på den lägger man en rejäl klick rödbetssallad. Ovanpå denna så lägger man sån här röd kulost...den med rött hölje....och sen avslutar man med den andra brödskivan...mycket gott!
Citera
2006-12-29, 23:17
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarmTomte
Min patentmacka är grym när man är bakis.

En hel skiva hönökaka med 3 stekta ägg på, stekta grönsaker och en paket bacon. Lite chilisås eller ketchup, svartpeppar, salt och grillkrydda!

Fan nu vart jag hungrig!...aaargh!
Citera
2006-12-30, 03:01
Medlem
Riddarens avatar
Guds macka, den allsmäktiga

Helvete pojkar och flickor.. Kommer just från köket där svart(?) magi just har inträffat! Jag, ...... ... .......... (mitt hemliga namn) har just uppfunnit den ultimata mackan! Jag stod där i köket och inspekterade mina nya, fina, kopparpannor med en vän, då gud och den heliga anden uppenbarade sig för mig! Gud avslöjade det heliga mackreceptet för mig samtidigt som den heliga ande fyllde upp mig med liv och innan jag visste ordet av så stod den där, mackornas heliga Gral, Ubermackan! Helvete vad nice den var!!! Måste verkligen rekommendera den till er alla!

Jag kallar den för; Den heliga Riddaren

Ta ett par stora, fina, majskycklingbröst och tärna dem till kuber. Sedan tar du och skär ned ett medelsött äpple till behändiga bitar. Hacka också ett par katrinplommon. Lägg allt i en rejäl kastrull förberedd med mycket olja. Strö på salt, kurry(rejält) och citronpeppar. låt detta stå och gotta till sig under lock medans du förbereder resten.

Sätt in lite bacon i ugnen så den blir knaperstekt!

Gör en majonnäs med mangobalsamico som syra. Blanda 1 äggula, ½ msk mangobalsamico, nästan 1 tsk osötad senap, salt och peppar. Rör i 2 dl olja medan du vispar som fan! Grattis majonnäsen är klar.

Lägg kycklingblandningen i en mixer tillsammans med majonnäsen och den knapriga baconen! Addera även chilliolja (det ska var starkt) och färsk koriander!

MIXA tills du är nöjd med konsistensen!

Lägg röran på vilket jävla bröd som helst. KLART! Och ja, jag är tankad!

Edit: Ursäkta om beskrivningen inte är 100%ig. Skicka ett PM för mer info!
Citera
2006-12-30, 03:03
Medlem
trillians avatar
Grovt bröd, smör, senap, sallad

Nästa lager:

Grovt bröd, smör, skinka, paprika, sallad

Toppen: Grovt bröd, smör, senap, skinka, ost, sallad, tomat, paprika, champinjoner och pizza
Citera
2006-12-30, 03:24
Medlem
kronoss avatar
Fan nu vart jag hungrig..

Funkar till baguetter,mörkt bröd
Tonfisk som jag blandar ner i lättmajo och creme fraiche, salt,peppar och rödlök

sen Gurka,tomat,sallad

Voila....... ska fan göra det nu bara för det..

PS: Måste ha aromat oxså....
Citera
2006-12-30, 13:28
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kronos
Fan nu vart jag hungrig..

Funkar till baguetter,mörkt bröd
Tonfisk som jag blandar ner i lättmajo och creme fraiche, salt,peppar och rödlök

sen Gurka,tomat,sallad

Voila....... ska fan göra det nu bara för det..

PS: Måste ha aromat oxså....

Funkar helt klart! Provade att framställa den till frukost. Enkel och god...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in