2006-12-28, 00:10
Medlem
Calico Jacks avatar
Som bekant så går det inte och byta namn om man tröttnat på användar-namnet som används på FB. Jag fick öppna Calico Jack istället för BMW Power för 1 år sedan efter att frågat moderatorena om att byta nick och fick tips att göra så istället och efter det medelade jag några moderatorer. Vilka av er har bytt användare-namn genom att öppna nya konton? En sak till, måste man alltid medela moderatorerna om man gör så?

Det verkar komma fler och fler nya användare som verkar väldig insatta i vissa ämnen för att vara "nybörjare" tycker jag.
Citera
2006-12-28, 00:43
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Som bekant så går det inte och byta namn om man tröttnat på användar-namnet som används på FB. Jag fick öppna Calico Jack istället för BMW Power för 1 år sedan efter att frågat moderatorena om att byta nick och fick tips att göra så istället och efter det medelade jag några moderatorer. Vilka av er har bytt användare-namn genom att öppna nya konton? En sak till, måste man alltid medela moderatorerna om man gör så?

Det verkar komma fler och fler nya användare som verkar väldig insatta i vissa ämnen för att vara "nybörjare" tycker jag.

att fråga vilka som bytt nick hör inte hemma här, känns ganska ointressant också.

om du tröttnar på ditt nick och byter behöver du inte meddela någon. är du aktiv med dina båda konton så är det ena kontot en smurf till ditt "huvudkonto", och är okej så länge du inte diskuterar med båda användarna i samma tråd.

jag förstår inte riktigt sista frågan du ställer. bara för man är ny så är man helt inkompetent och man utbildas alltså på flashback? med andra ord så är skola och utbildningar i riktiga livet totalt onödiga? nej. det är en självklarhet att det tillkommer nya medlemmar som är bra på en eller flera grejer och gladeligen delar med sig av sin kunskap.
Citera
2006-12-28, 00:47
Medlem
Ruskigbusss avatar
Du får ha hundratals konton, t o m som är aktiva samtidigt, bara du inte missbrukar de genom att med två eller flera av dem, deltar i samma trådar.

Du behöver inte fråga någon moderator om lov, men om du nu vill gardera dej och fortsätta diskutera i en tråd som du deltagit i med en gammal användare, så är det givetvis förmildrande omständighet om någon skulle upptäcka detta.

Om du inte har meddelat det publikt, så är det i mina ögon ett missbruk om man använder två eller flera omväxlande i tråden, eftersom det alltså kan få någon annan att tro att han diskuterar med två personer i stället för en.

Debattsabotage - med andra ord.
Citera
2006-12-28, 00:51
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Du får ha hundratals konton, t o m som är aktiva samtidigt, bara du inte missbrukar de genom att med två eller flera av dem, deltar i samma trådar.

Du behöver inte fråga någon moderator om lov, men om du nu vill gardera dej och fortsätta diskutera i en tråd som du deltagit i med en gammal användare, så är det givetvis förmildrande omständighet om någon skulle upptäcka detta.

Om du inte har meddelat det publikt, så är det i mina ögon ett missbruk om man använder två eller flera omväxlande i tråden, eftersom det alltså kan få någon annan att tro att han diskuterar med två personer i stället för en.

fast det gäller väl egentligen när man diskuterar med sig själv? alltså att konto2 citerar konto1 och skriver ett svar med konto2. eller att man genom hela tråden använder två eller flera konton för att stärka sin åsikt. att först skriva med konto1 och sedan övergå till konto2, utan att diskutera med sig själv, och föra diskussionen framåt med nya argument, utan att byta ståndpunk.

nåja, känns som det blev ganska virrigt, men har tro om att du förstår hur jag menar.
Citera
2006-12-28, 19:14
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Tack då fick jag klarhet i vad som gäller. Finns det verkligen folk som diskuterar med sig själva?
Citera
2006-12-28, 19:21
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Tack då fick jag klarhet i vad som gäller. Finns det verkligen folk som diskuterar med sig själva?
Mankan när han har för få anhängare kanske?
Jag tror faktiskt inte att någon gör det efterssom moderatorna ser väl ip:n hela tiden? I inläggen? Då är det ju inte speciellt svårt att jämföra...
Citera
2006-12-28, 19:25
Medlem
Trills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Jag tror faktiskt inte att någon gör det efterssom moderatorna ser väl ip:n hela tiden? I inläggen? Då är det ju inte speciellt svårt att jämföra...
Moderatorerna ser inte alls ip adresser hela tiden. Dock så har de möjlighet att ta fram ipadresser om de misstänker att någon har ett troll.
Citera
2006-12-28, 19:52
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en

Men säg så här då, om fler än en användare delar på samma IP. På jobbet, hemma etc. Hur vet Admin och Moderatorerna det? Det kan faktiskt finnas flera personer från ett hem exempelivs som är medlemmar på FB. Hur agerar Moderatorerna då?
Citera
2006-12-28, 20:04
Medlem
cptbs avatar
Citat:

kickan2 är väl ett välkänt exempel om jag inte misstar mig.
Citera
2006-12-28, 20:28
Medlem
Trills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cptb
kickan2 är väl ett välkänt exempel om jag inte misstar mig.
Om jag bara skrev en smiley till dig nu, skulle du då säga att jag diskuterar med dig?
Citera
2006-12-28, 20:47
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trill
Om jag bara skrev en smiley till dig nu, skulle du då säga att jag diskuterar med dig?

Kickans ena användare ställer en fråga till hennes andra användare som svarare med en smiley. Fråga - svar således.

Nu var det ju inte enbart pga det inlägget som hon blev bannad och det hade du vetat om du bemödat dig med att söka lite. Den där smileyn har blivit en urban legend.

I alla fall... Ruskigbuss har redan klargjort det hela och Kickan2 ska inte debatteras i denna tråden (också).
Citera
2006-12-29, 11:51
Medlem
Trills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Kickans ena användare ställer en fråga till hennes andra användare som svarare med en smiley. Fråga - svar således.

Nu var det ju inte enbart pga det inlägget som hon blev bannad och det hade du vetat om du bemödat dig med att söka lite. Den där smileyn har blivit en urban legend.

I alla fall... Ruskigbuss har redan klargjort det hela och Kickan2 ska inte debatteras i denna tråden (också).
Jag vet mycket väl varför Kickan2 blev bannad. Det jag ville poängtera till cptb var att det inte var en riktig diskussion mellan Kickan2. Det räcker med att man byter användare och skriver i samma tråd.

OnT : Är jag misstänkt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in