2006-12-27, 20:22
Medlem
ariers avatar
Hejsan.

Jag har en philips plasma i sovrummet och det är en sådan model som behöver en box för att kunna få fram bild.

Hur som så där den stod förut så behövde den en 10 meters kabel vga. Den funkar toppen. Men nu behöver jag bara en 5 meters. Sagt och gjort så åkte jag till kjell & co och köpte en http://www.kjell.com/?item=38567&path=

När jag kom hem så fungerade den inte. Fanken tänkte jag. Det måste vara något fel på kabeln. Så jag åkte och bytte.
Kom hem och skulle testa. Fortfarande ingen bild!

Vadå är det skillnad på vga kabel och vga kabel?

testa och sumra mellen stiften och på den kabeln som jag hade så är den inte korsad men på den jag köpte på kjell & co är det inte någon kontakt mellan vissa stift. Kan jag haft den oturen att fått 2 st trasiga på rad?
Citera
2006-12-27, 21:13
Medlem
Seagates avatar
Ledsen att jag inte svarar på dina frågor, men jag har en egen fråga till dig, arier.

Blir inte bilden suddig/fördröjd/andra störningar med en sådan billig kabel? Den kan knappast hålla speciellt hög kvalitet om en 10 m kabel kostar 335 kr. Hos t ex ELFA får man betala hela 1050 kr för 8 meter VGA-kabel, så det är därför jag undrar.
Citera
2006-12-27, 22:40
Medlem
ariers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Ledsen att jag inte svarar på dina frågor, men jag har en egen fråga till dig, arier.

Blir inte bilden suddig/fördröjd/andra störningar med en sådan billig kabel? Den kan knappast hålla speciellt hög kvalitet om en 10 m kabel kostar 335 kr. Hos t ex ELFA får man betala hela 1050 kr för 8 meter VGA-kabel, så det är därför jag undrar.

Nu vet jag inte hur kvaliten blir då jag inte ens fått igång kabeln.
Men det är möjligt. Kjell & co var det enda stället i stan som verkade ha en 5 meters vga kabel. Just därför jag testade den och inte någon annan. Testa först. Den jag har nu är en 2500kr kabel men den är nästan 6 meter för lång och det i sig är ju inte heller så bra.
Men måste ringa runt lite imorgon.

Ingen annan som har något bra svar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in