2006-12-27, 20:18
Medlem
Har köpt en rakmaskin i England med laddningsbart batteri och tillhörande laddare. Problemet jag har är att jag inte kan ladda batteriet nu när det är dött eftersom laddaren inte passar i våra uttag. Har kollar runt lite på nätet efter reseladdare men bara hittat sånna som man kan ta mig sig utomlands från Sverige och inte tvärtom.

Finns det nån annan väg man kan gå, tex köpa en annan laddare om det finns eller koppla om för att få den att passa i Sverige.

Här är lite info om laddaren. Input: 230V AC 50 Hz Output: 3.0V DC 200mA
Citera
2006-12-27, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JOjo82
Har köpt en rakmaskin i England med laddningsbart batteri och tillhörande laddare. Problemet jag har är att jag inte kan ladda batteriet nu när det är dött eftersom laddaren inte passar i våra uttag. Har kollar runt lite på nätet efter reseladdare men bara hittat sånna som man kan ta mig sig utomlands från Sverige och inte tvärtom.

Finns det nån annan väg man kan gå, tex köpa en annan laddare om det finns eller koppla om för att få den att passa i Sverige.

Här är lite info om laddaren. Input: 230V AC 50 Hz Output: 3.0V DC 200mA

Ett tidigare inlägg som verkar handla om samma sak från samma alias:

Citat:
Hejsan!

Behöver lite hjälp, har köpt en skäggtrimmer från England med engelsk stickpropp, vet nån var man kan köpa en adapter så att jag kan använda den här hemma.

Är det inte en vanlig lös apparatsladd på den? Om så kan du köpa en ny på Clas Ohlsson om du inte har någon liggande. Artikelnummer 22-457. Länk: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=382021 (här ser du oxå bild)

---/samoht

Kan det vara dubbelpost?
Citera
2006-12-27, 20:38
Medlem
Det är jag som posta igen, men eftersom sökfunktionen inte fungerar så blev jag tvungen.

Det är inte en vanlig apparatsladd på den utan en seperat laddare som man ansluter till maskinen.
Citera
2006-12-27, 20:50
Medlem
Avva66s avatar
Den där laddaren ska väl passa i Sverige, bara att skaffa annan kontakt/reseadapter.
Citera
2006-12-27, 20:58
Medlem
Citat:
Det är jag som posta igen, men eftersom sökfunktionen inte fungerar så blev jag tvungen.

Det är inte en vanlig apparatsladd på den utan en seperat laddare som man ansluter till maskinen.
OK, laddare med rätt värden borde gå att hitta lite varstans. Cals Ohlsson, Kjell & Co, Teknikmagasinet mm. Leta efter laddare till andra prylar - mobiltelefoner, mp3-spelare mm. Du behöver inte kolla så noga på kontakten i apparatänden. Det går att klippa bort den på orginalladdaren och löda dit den på den nya om du vill.
Ett annat alternativ är att du skaffar en kontaktadapter till vägguttaget. Dessvärre så är det mest från svensk stickpropp till utländskt vägguttag man hittar här. Ett tips kan vara att fråga på ett hotell var dom får fatt i sina. Dom brukar ha att låna ut till gäster.

Alternativ 2 är klart billigare.

---/samoht
Citera
2006-12-27, 21:32
Medlem
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=37716&path=

"allt till allt" borde ju även gå på det håll som efterfrågas då
Citera
2006-12-27, 21:42
Medlem
Avva66s avatar
Annars finns det multiladare med alla proppar du kan tänka dej, och där spänningen är reglerbar.
Citera
2006-12-27, 22:27
Bannlyst
Det heter rakapparat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här