2006-12-27, 19:13
Medlem
benjas avatar
Tjenare!

Vet ej om detta blev rätt delforum men jag provar här ändå!
Det är så att jag har min Dator stående precis brevid min gitarrförstärkare just nu och jag undrar om diskarna i datorn kan ta skada om jag nu sätter på förstärkaren?
Citera
2006-12-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benja
Tjenare!

Vet ej om detta blev rätt delforum men jag provar här ändå!
Det är så att jag har min Dator stående precis brevid min gitarrförstärkare just nu och jag undrar om diskarna i datorn kan ta skada om jag nu sätter på förstärkaren?
Om den tar skada så är det nog redan försent då det antagligen är magneten på högtalaren som pajar din dator. Om det nu är någon fara har jag ingen aning om..
Citera
2006-12-27, 19:32
Medlem
Jag har min dator emot min subwoffer som har ett 1000W slutsteg och ett baselement som väger mer än 20 kg och har inte märkt något som hellst även när jag spelar riktigt högt, så det är nog inga problem
Citera
2006-12-27, 20:34
Medlem
benjas avatar
Jag har inte provat att ha igång förstärkaren än för att jag är rädd att pajja något!
Datorn går inte att ställa någonannan stans just nu, eller ja! Jag har att välja mellan en 300Watts sub eller 100W gitarr stärkare

Men jag får väl hoppas att den sistnämnda talaren har rätt och prova för jag orkar inte ha den avstängd mkt länge till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in