• 1
  • 2
2006-12-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Vilken miniräknare använde du för att komma fram till det

Jag förstår dig inte. Förklara vad du menar...?
Citera
2006-12-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillipekka
Ja, detta menar jag på fullaste allvar. Folk måste få upp ögonen för belåningens fantastiska möjligheter.

Detta förutsätter självklart att killen vet vad han sysslar med.
Det finns ingen som hälst garanti för att hans 20K förblir intakt om han sätter dem i fonder som tidigare talare föreslagit.

Självklart inser jag att detta vore extremt risktagande. Men vad jag förstått så vill han exponera sig mot en god avkastning och då är belåning de facto det bästa. Vill man inte ta risken så får man gå till banken.

20.000SEK kommer man ändå inte långt med nu för tiden

Citera
2006-12-29, 12:52
Medlem
fordonsförarens avatar
Citat:
Ja, detta menar jag på fullaste allvar. Folk måste få upp ögonen för belåningens fantastiska möjligheter.

Detta förutsätter självklart att killen vet vad han sysslar med.
Det finns ingen som hälst garanti för att hans 20K förblir intakt om han sätter dem i fonder som tidigare talare föreslagit.

Självklart inser jag att detta vore extremt risktagande. Men vad jag förstått så vill han exponera sig mot en god avkastning och då är belåning de facto det bästa. Vill man inte ta risken så får man gå till banken.

20.000SEK kommer man ändå inte långt med nu för tiden

Får jag fråga hur länge du har sysslat med aktiehandel? När det börjar dyka upp massa nybörjare som pratar om "belåningens fantastiska möjligheter" och tjäna "snabba pengar" på ett års horisonter brukar börsen snart vända nedåt. Om trådskaparen vill använda sina pengar om ett år är inte börsen ett vettigt alternativ än mindre att handla med lånade pengar.
Citera
2007-01-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fordonsföraren
Får jag fråga hur länge du har sysslat med aktiehandel? När det börjar dyka upp massa nybörjare som pratar om "belåningens fantastiska möjligheter" och tjäna "snabba pengar" på ett års horisonter brukar börsen snart vända nedåt. Om trådskaparen vill använda sina pengar om ett år är inte börsen ett vettigt alternativ än mindre att handla med lånade pengar.

Sedan jag var tolv år gammal har jag sysslat med aktier.
Belåning ger fantstiska möjligheter, konstaterat faktum.
Nybörjare var att ta i om min person utan bättre underbyggd fakta.
Börsen kommer gå minst +15% i år. Troligtvis mer. Börsen är de facto lågt värderad.

Ja, det kanske var något riskvilligt och ogenomtänkt att bara rekomendera sin livsstil till någon, men jag var väl glad för att börsen hade gått upp just den dagen eller något...
Citera
2007-01-21, 00:34
Medlem
fordonsförarens avatar
Citat:
Sedan jag var tolv år gammal har jag sysslat med aktier.
Belåning ger fantstiska möjligheter, konstaterat faktum.
Nybörjare var att ta i om min person utan bättre underbyggd fakta.
Börsen kommer gå minst +15% i år. Troligtvis mer. Börsen är de facto lågt värderad.

Ja, det kanske var något riskvilligt och ogenomtänkt att bara rekomendera sin livsstil till någon, men jag var väl glad för att börsen hade gått upp just den dagen eller något...

Att du är så säker på att börsen är undervärderad och kommer gå upp minst 15% skrämmer mig egentligen bara ytterligare. Belåning ger fantastiska möjligheter till stora vinster samt stora förluster. Din person har jag överhuvudtaget inte diskuterat, jag diskuterade olika "aktiekunnare" som brukar dyka upp efter stora uppgångar som aldrig ser ett slut på uppgången. Börsen kommer en dag vända ner, redan i år? Vem vet, det enda som är säkert är att det kommer att vända.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in