2006-12-24, 14:48
Medlem
pixxx_s avatar
Hej. Jag testade NOD32 förut och det funkade bra, bara det att när man tex. får en bild på msn tar det ett tag för den att virussöka den :S... aa, å sen installerade jag Kaspersky och då stog det att jag hade 3 virus. :S och det stog alltså inte på nod.. alla säger att nod är så bra men är det verkligen så ,tänker jag nu när jag såg det där. + att kaspersky söker en bild från msn mkt snabbare.. så hur är det egentligen? varför såg inte NOD32 som är så bra virusen?!?! :S

får hoppas att inte -198 klagar sönder denna tråd med.
Citera
2006-12-24, 14:54
Moderator
ksvs avatar
En anledning kan vara att det är nya virus.

KAV har alltid varit ruggigt snabba med att uppdatera; de har folk som sitter dagligen och går igenom trojanforum och letar efter nya releaser.

När jag släppte nya Bifrost 1/12 (http://www.flashback.org/showthread.php?t=409302) hade KAV lagt till den i sin databas efter bara någon dag, medan NOD32 tog betydligt längre tid på sig.
Citera
2006-12-24, 16:15
Medlem
pixxx_s avatar
okej, då kör jag på Kaspersky frammåt tror jag :P =)
Citera
2006-12-24, 17:26
Medlem
Trills avatar
Man vet inte vilka virus NOD32 hittade som inte KAV hittade. Eftersom bytet enbart skedde från ett håll. Så det där testet är inte särskilt vetenskapligt.
Citera
2006-12-24, 17:49
Medlem
Liemanns avatar
Kaspersky is teh shiet. Visserligen scannar det långsamt, men å andra sidan gör man det en gång. För det kommer ändå inte in nå :P
Citera
2006-12-24, 18:09
Medlem
pixxx_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liemann
Kaspersky is teh shiet. Visserligen scannar det långsamt, men å andra sidan gör man det en gång. För det kommer ändå inte in nå :P
yeah.. har tankat det, men har fått bytt produktnyckelfil eller vad det heter 2 ggr för dom har blivit blacklisted!!! :@
Citera
2007-01-11, 00:38
Medlem
Liemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixxx_
yeah.. har tankat det, men har fått bytt produktnyckelfil eller vad det heter 2 ggr för dom har blivit blacklisted!!! :@
Har ochså fått blacklist på nyckeln, men inte hittat nån ny =/
Citera
2007-01-11, 01:21
Medlem
plask_boys avatar
Får nog inte länka till fungerande nyckel, men leta efter Kaspersky.Anti-Virus.6.0.1.411 *WORKING KEY* eller liknande (den finns på oink och troligtvis på piratebay också)

F.ö använder jag också kaspersky just nu på en av mina datorer, gick över från nod32 för några månader. Finns inget att klaga på, den verkar hålla min dator ren helt enkelt.
Citera
2007-01-11, 19:15
Medlem
BrotherLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plask_boy
Får nog inte länka till fungerande nyckel, men leta efter Kaspersky.Anti-Virus.6.0.1.411 *WORKING KEY* eller liknande (den finns på oink och troligtvis på piratebay också)

F.ö använder jag också kaspersky just nu på en av mina datorer, gick över från nod32 för några månader. Finns inget att klaga på, den verkar hålla min dator ren helt enkelt.
Testade några sådana nyss som inte heller funkade.. Suck..
Någon som vet ifall det finns några fungerande kaspersky nycklar nu? Ett PM är mycket välkommet
Citera
2007-01-11, 19:27
Medlem
Trills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie
Testade några sådana nyss som inte heller funkade.. Suck..
Någon som vet ifall det finns några fungerande kaspersky nycklar nu? Ett PM är mycket välkommet
Diskussioner om nycklar bör väl ändå tas i Fildelning?
Eller varför inte i den existerande tråden?
Citera
2007-01-12, 23:02
Bannlyst
Grejen är det att

Grejen är det att man ska inte BARA köra nod32 utan även ett såkallat " pest patroll program " till exemepl Etrust pest patroll
Citera
2007-01-12, 23:04
Bannlyst
hej.

Citat:
Ursprungligen postat av pixxx_
Hej. Jag testade NOD32 förut och det funkade bra, bara det att när man tex. får en bild på msn tar det ett tag för den att virussöka den :S... aa, å sen installerade jag Kaspersky och då stog det att jag hade 3 virus. :S och det stog alltså inte på nod.. alla säger att nod är så bra men är det verkligen så ,tänker jag nu när jag såg det där. + att kaspersky söker en bild från msn mkt snabbare.. så hur är det egentligen? varför såg inte NOD32 som är så bra virusen?!?! :S

får hoppas att inte -198 klagar sönder denna tråd med.

Hej jag har kaspersky på min data ok den är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in