För mig har det gått upp och ner. Första tiden jag blev intresserad var när jag var runt 6-7 år och gick i ettan. Min syster läste då natur och delade med sig saker som bilder på vidriga infektioner, utdöda småhästar och sånt

Runt den tiden blev jag sjukt besatt av "rymden" också ... Efter det var jag alltid något intresserad av naturvetenskap, men inte alltid väldigt mycket egentligen.
På högstadiet tyckte jag dom naturvetenskapliga ämnena var roligast. Men det kanske berodde på att dom var lätta? Under vissa perioder var jag besatt. Kommer ihåg när jag blev nyfiken över relativitetsteorin och läste ut boken E=mc^2 på morgonen dagen efter att jag hade fått den.
Men under högstadiet började jag intressera mig alltmer för dom samhällsvetenskpliga ämnena och det trängde ut naturintresset en hel del ... men jag brukar koppla ihop mina t.ex. politiska åsikter med naturvetenskapen ...
Jag tycker olika delar av dom olika ämnena är intressanta. Inom biologin föredrar jag evolution, anatomi (dom två gärna ihopkopplade) och sånt. I fysiken föredrar jag astronomi (lite) och populärvetenskapliga artiklar om relativitetsteori och strängteori och annat mystiskt

I skolan så gillar jag dom delarna där vi räknar energier och krafter .. kanske för att jag tycker dom är lättast? I kemin gillar jag bara experimenten

Ironiskt nog var kemin det jag var bäst på .. Matte gillar jag när det går bra