Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
Bitchiga människor har ofta en förmåga att vara hur trevliga som helst när det passar dem.
Jag har personligen alltid tänkt mig Anna Ternheim som en rätt dryg och bitchig person. Hon är ju lite pretto av sig och tar sin musik på väldigt stort allvar, så det vore rätt överraskande om hon visade sig vara en pigg och hurtig Linda Bengtzing-typ som går runt med ett ständigt leende på läpparna. Jag kanske ska tillägga att jag inte ser bitchighet som ett enbart negativt personlighetsdrag. Om en riktigt bra artist behöver bete sig lite otrevligt för att få konstnärssjälen att frodas är det helt klart värt priset. Dessutom kan jag tänka mig att Ternheim ställer oerhörda krav på både sig själv och sin omgivning, och om vissa bandmedlemmar inte riktigt når upp till de högt ställda kraven säger hon givetvis vad hon tycker.
Man ska förstås inte bete sig som Jonas Gardell, men inom rimliga gränser är det okej att vara en bitch.
Det var en omfattande analys utifrån ganska knapphändig fakta...
Jag tycker hon verkar mycket sympatisk och down to earth, det är i alla fall intrycket jag fått i de intervjuer jag läst och hört, och en gång på en tillställning när jag bytte några ord med henne.
Så vitt jag förstår är hon sambo med Andreas Dahlbäck, som är trummis i hennes band, har producerat hennes plattor och tidigare var hennes manager. Jag har i alla fall stött på dem ett par ggr tillsammans, och tolkat det hela som att de är ett par.
Hon är rätt intressant tycker jag, men det handlar mycket om att hon ger ett lite hemligt intryck. Gillar hennes musik. Att hon har talang kan det väl inte finnas några tvivel om?