2006-12-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bronkz
Jag känner musiker som spelat med henne. Hon är en riktig riksbitch mot sina bandmedlemmar och i allmänhet, säger dom. Dryg och cp. Jag har inte träffat henne själv dock. Ego + bitch. Titta hur hon ser ut och tänk bitch och it makes sence

Det är en av hemligheterna med att lyckas, hon gör sin grej (och hon gör den bra), varför hålla på och kompromissa med inhyrda statister?
Citera
2006-12-29, 10:06
Medlem
utters avatar
Citat:
Jag känner musiker som spelat med henne. Hon är en riktig riksbitch mot sina bandmedlemmar och i allmänhet, säger dom. Dryg och cp. Jag har inte träffat henne själv dock. Ego + bitch. Titta hur hon ser ut och tänk bitch och it makes sence

Det kan inte vara lätt att vara studiomusiker; här har man minsann gått på ackis och så kommer en flicksnärta som vill bestämma bara för att hon skrivit låtarna. Trots att hon inte läst komposition.
Citera
2006-12-29, 16:43
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Det kan inte vara lätt att vara studiomusiker; här har man minsann gått på ackis och så kommer en flicksnärta som vill bestämma bara för att hon skrivit låtarna. Trots att hon inte läst komposition.

Haha. Så jävla klockrent rätt skrivet. Musikerna är fullkomligt utbytbara. Det är inte hon. Det är nog snarare så att killarna (troligtvis) har svårt för att bossas av en liten tjej. Haha!
Citera
2006-12-29, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
Bitchiga människor har ofta en förmåga att vara hur trevliga som helst när det passar dem.

Jag har personligen alltid tänkt mig Anna Ternheim som en rätt dryg och bitchig person. Hon är ju lite pretto av sig och tar sin musik på väldigt stort allvar, så det vore rätt överraskande om hon visade sig vara en pigg och hurtig Linda Bengtzing-typ som går runt med ett ständigt leende på läpparna. Jag kanske ska tillägga att jag inte ser bitchighet som ett enbart negativt personlighetsdrag. Om en riktigt bra artist behöver bete sig lite otrevligt för att få konstnärssjälen att frodas är det helt klart värt priset. Dessutom kan jag tänka mig att Ternheim ställer oerhörda krav på både sig själv och sin omgivning, och om vissa bandmedlemmar inte riktigt når upp till de högt ställda kraven säger hon givetvis vad hon tycker.

Man ska förstås inte bete sig som Jonas Gardell, men inom rimliga gränser är det okej att vara en bitch.

Det var en omfattande analys utifrån ganska knapphändig fakta...

Jag tycker hon verkar mycket sympatisk och down to earth, det är i alla fall intrycket jag fått i de intervjuer jag läst och hört, och en gång på en tillställning när jag bytte några ord med henne.

Så vitt jag förstår är hon sambo med Andreas Dahlbäck, som är trummis i hennes band, har producerat hennes plattor och tidigare var hennes manager. Jag har i alla fall stött på dem ett par ggr tillsammans, och tolkat det hela som att de är ett par.

Hon är rätt intressant tycker jag, men det handlar mycket om att hon ger ett lite hemligt intryck. Gillar hennes musik. Att hon har talang kan det väl inte finnas några tvivel om?
Citera
2006-12-29, 18:38
Medlem
Catyas avatar
Citat:

Hennes musik är dryg och cp, så varför inte?
Citera
2006-12-29, 19:46
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Det var en omfattande analys utifrån ganska knapphändig fakta...
Ja, det är alltid roligt att låta fördomarna frodas.
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Så vitt jag förstår är hon sambo med Andreas Dahlbäck, som är trummis i hennes band, har producerat hennes plattor och tidigare var hennes manager. Jag har i alla fall stött på dem ett par ggr tillsammans, och tolkat det hela som att de är ett par.
Det stämmer att de bor ihop, närmare bestämt i Johanneshov. Krypavstånd till Globen.
Citera
2006-12-29, 22:21
Medlem
leonsedovs avatar
Jag har också en tendens att irritera mig på den gamla vanliga övre medel- eller överklasssnubben/bruden som kan sjunga ut om hjärta och smärta och plinka på gitarr medan fassan betalar. Jag antar att hon är moderat, eller i alla fall passivt höger, t.ex. har hon väl skrivit på en debattartikel mot piratkopiering?

Hursomhelst, det är ett bispår. Det jag tänkte säga, är att jag tror att Ternheims "mystiska" eller "hemliga" atmosfär kommer sig av att hon aldrig, till skillnad från de flesta andra svenska artister, är ironisk i det offentliga, eller ställer upp på "popstjärnesvängen", snarare än något annat.
Citera
2006-12-29, 22:24
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Jag har väldigt svårt att se henne ta den i tvåan, eller gilla att få satsen i ansiktet. Överhuvudtaget tror jag inte att hon går och skiter som vanligt folk.
Citera
2014-10-17, 17:34
Medlem
StigAllans avatar
Gillar Annas musik och hon måste vara en av Sveriges mest hemliga artister i alla fall när det gäller Flashbackskvaller.

En stor och fet bump av hennes tråd!
Drygt 8 år sedan senaste inlägget, måste väl kännas lite trist för en sådan stjärna som Ternheim?

Trodde själv att hon var flata men jag hade fel enligt tråden.
Citera
2014-10-17, 21:06
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leonsedov
Jag har också en tendens att irritera mig på den gamla vanliga övre medel- eller överklasssnubben/bruden som kan sjunga ut om hjärta och smärta och plinka på gitarr medan fassan betalar. Jag antar att hon är moderat, eller i alla fall passivt höger, t.ex. har hon väl skrivit på en debattartikel mot piratkopiering?

Hursomhelst, det är ett bispår. Det jag tänkte säga, är att jag tror att Ternheims "mystiska" eller "hemliga" atmosfär kommer sig av att hon aldrig, till skillnad från de flesta andra svenska artister, är ironisk i det offentliga, eller ställer upp på "popstjärnesvängen", snarare än något annat.

Ok, så först gnälls och klagas det i parti och minut på alla vänsterradikala hen-snubbar som hemsöker kultursverige, och när det så äntligen kommer en högerkonstnär så är det också fel?

Hur ska ni ha det egentligen!
Citera
2014-10-17, 21:25
Medlem
StigAllans avatar
Här gnälls inte något!
Det är väl rätt bra utbud av Ternheims alster på Youtube.
Så sniken om piratkopiering verkar vara ett överspelat projekt?
Citera
2014-10-17, 21:50
Medlem
Ravenholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Ok, så först gnälls och klagas det i parti och minut på alla vänsterradikala hen-snubbar som hemsöker kultursverige, och när det så äntligen kommer en högerkonstnär så är det också fel?

Hur ska ni ha det egentligen!

Bra poäng, men inlägget du blir arg på är åtta år gammalt...

Jag har lyssnat en hel del på Ternheims Somebody Outside vilket jag tycker är en jäkla bra skiva. Något skvaller har jag dessvärre inte att komma med. Men nog vore det intressant om hon verkligen vore höger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in