Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Ja, ja, ja, jag menar givetvis i princip. Eller låter det här vettigt: "Jag tycker att kvinnor skall ha lägre lön för att de är kvinnor... eller för att... jag liksom tycker det."
Så resonerar ingen man.
Nej. Eller nja, jag har visserligen stött på mer än en sådan.. men då får anses vara i extremt fåtal. Men oavsett så ändras inte det faktum att det existerar ett lönegap (borträknat felaktiga eller missriktade statistiska "propagandasiffror")
Citat:
Det är del av ett större resonemang (se inledande post). Men visst, du har ju flickvän nu, så du kanske missar det väsentliga och avgörande för vardagens alla trän?
Huruvida jag är singel eller på väg att gifta mig har inte ett dugg med saken att göra! Det handlar om min syn på kvinnor, men framförallt mig själv. En kvinna är inget sexuellt objekt i första eller andra hand för mig. Menar du på allvar att detta är det främsta du ser i en kvinna? Hur väljer du ut en potentiell flickvän då? Genom utseendet eller dylikt? Knappast hoppas jag..
Jag vill ha en kvinna som jag respekterar på samtliga plan. Hjärnan, hjärtat, personligheten, värderingarna och lite ytliga saker. Jag har fått det. Men jag har också VELAT ha det, om du förstår vad jag menar. Letar du efter ytliga attribut så hittar du ju det först..
Citat:
Mannens motstånd mot feminism har väsentligen med det sexuella att göra, och varför feminismen är kontraproduktiv har återigen med manipulationen av mannens driftliv att göra.
Mannens motstånd har förhoppningsvis INTE med det sexuella att göra. Då talar vi om en idiots motstånd mot en annan idiots vantolkningar(ja, jag har vissa fascistoida åsikter..

). De flesta mäns motstånd mot feminism är för mig delat i lika delar oförstående inför vad begreppet feminist syftar till, och många feministers extrema syn på feminism och män. De flesta sätter sig då på tvären. Helt ointressant för den enskilde personens syn på huruvida man tar ställning till något FAKTISKT eller inte. Resten handlar om att tycka att tex Schyman eller Guillo är idioter personligen. En sund feminism handlar om jämställdhet och lika värde mellan könen. Dvs att man inte ser könet som avgörande när det INTE anses spela in. Tex lönen för en sekreterare som inte behöver fysisk styrka eller matlagningsfiness? Inte likformighet, mans/kvinnohat, biologiska förnekelser eller annat jävla trams.
Citat:
Fråga från Bonzo666: "Det låter lite som om du har en viss syn på kvinnor som sexuella föremål? "
Svar: Ja givetvis. Hur skulle jag annars vara funtad?
Vet inte om du trollar nu..
Har du träffat en kvinna som du har anledning att respektera? Om inte så förstår jag dig. Annars så tror jag faktiskt att du kommer att utvecklas åt något annat håll med åldern (ja, det är ett slag under bältet, men kom igen..).
Eftersom jag under hela min uppväxt har varit utsatt för både kompetenta, starka, intelligenta och "feminina" (kvinnorollen) kvinnor så är jag lika vaccinerad mot kvinnoförakt som många feministers eviga tramsande. Dock är jag en liberalfeminist och rätt manlig (stark och aggressiv, men ointresserad av att jaga bollar i grupp).