2001-07-20, 17:15
Medlem
Hur ölburkarna är konstruerade, dom går inte att öppna utan det karakteristiska ljudet som skär genom alla andra ljud.
När jag sitter här vid min dator så är jag tvungen att stänga fönstret och ventilen varje gång jag ska sprätta en 7,2:a
Annars skulle alla grannar höra hur många öl jag dricker på en kväll.(och då skulle jag mista jobbet)
Vem tror ni har förordat att ölburkarna ska låta på detta sätt. Judarna eller dom frikyrkliga. Eller kanske nymoralister typ segelström eller Sa(h)lin.
tips?
Citera
2001-07-21, 15:52
Medlem
har ni tänkt på

Jag tror stark på att cia är inblandade på något skumt vis,, det kanske e en del i en plan att störta castro,,, annars kan det ju vara IOGT som ligger bakom de är ju som bekant nyktra facister
Citera
2001-07-21, 20:55
Medlem
har ni tänkt på

Hey dudes, ni har fel bägge 2 "B" och "j"!

Skär en cirkel R=21.3mm ur en tomm ölburk på undersidan med centrumet exakt i mitten av burken!
Beskåda sedan noga kanterna på den utskurna biten med ett mycket bra förstoringsglas eller microskop om ni har, för en ännu tydligare förstoring!
Hörde även att ~x-mc:t ang.33cl glas flaskor finns i kapsylen, någon som vet exakt?=)

Simma lungt/Span
Citera
2001-07-24, 23:16
Medlem
har ni tänkt på

Det där med ölen var kul att höra. Ibland är det lätt att tro man är ensam i världen med ett visst problem.

Det har hänt att jag spolat vatten, eller toan samtidigt som jag öppnat ölen under ett lager handdukar och badrockar. Sekunderna senare har jag från övervåningen och sovande fru hört:

-Du skulle ju inte dricka mer...

Kanske man i ett tidigt skede på kvällen skulle öppna ett gäng burkar, dra plastfolie om dom, och sedan bara ta bort folien när man behöver en ny?

Iof återstår då problemet med att hon kan höra att kylen öppnas o stängs.

Någon bra lösning på det?

tarzan
Citera
2001-07-26, 15:36
Medlem
har ni tänkt på

Symaskinen!
Lura frun med ett av hennes egna medel!
Du säger med hög röst "Oj, vilket hål jag har i byxan, det måste jag laga!"
Sedan är det bara att köra maskinen på fullvarv medan du snäpper ölen en efter en.

Plus att frugan tänker att hon ahr en väldigt huslig och duktig make.
Citera
2001-07-26, 17:10
Medlem
har ni tänkt på

Bra bra killar!
Kan ju även funka bra att hälla över ölen till 1.5L pommac flaskan "som inte frugan gillar" och sedan säga, ojoj vad törstig jag blev måste ha lite pommac!
Det är ju ändå själva klicket i öppnings ljudet som är en av bovarna av burken!

"vet inte hur pommac stavas"

Simma lungt/Span
Citera
2001-07-27, 14:11
Medlem
har ni tänkt på

köp San Miguel med "skruv" korkar dom låter la inte lika mycket...
Citera
2001-07-27, 18:38
Medlem
har ni tänkt på

span, kan du berätta vad som är tanken är
att man ska se med ditt "skär ett hål..."-knep?

orkar fan inte prova. :-)

skål.
Citera
2001-07-28, 04:04
Medlem
har ni tänkt på

Jo förstår du killen, jag kan tyvär inte avslöja själva grejen med hålet!=P
Då försvinner poängen hehe!;)

Simma lungt/Span
Citera
2001-07-28, 14:36
äldre konto (old)
Ej medlem
har ni tänkt på

Tarzan: Du är på väg att bli alkoholist, det vet du va?
Citera
2001-07-29, 00:20
Medlem
har ni tänkt på

När vi var små och busiga och satt och drack öl på lektionerna brukade vi alltid hosta väldigt högt när man sprättade en öl ring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in