Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-12-26, 15:34
Medlem
Litet gult djurs avatar
Det är bara att låta bli att tugga så märker man inte alla benbitar och skit.

Finare tysk korv sade någon - i stort sett enda typ av korv vi köper numera.
Citera
2006-12-26, 15:58
Medlem
Det där händer aldrig mig heller. Kanske dags att sluta köpa all mat på Lidl?
Citera
2006-12-26, 17:48
Medlem
billgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum

Har faktiskt aldrig handlat mat på Lidl. Däremot har det väl hänt att jag slukat en och annan färdigrätt från Netto...
Citera
2006-12-26, 18:25
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:

Det är Lidl som har den tyska, benfria, korven.
Citera
2006-12-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machoman

Vad gör man korv av: Öron, Testiklar & Livmödrar mm.

Väldigt fel, skulle det vara så mycket skit i korven som folk säger så skulle den inte hålla ihop.
Citera
2006-12-26, 19:25
Bannlyst
Enhörning & Fennicum

Skinkpizza äter jag aldrig - utom med riktig parmaskinka.

Grossisterna säljer Pizzaskinka som är en billig pressad restprodukt, så jag förstår att Du fick skit i den.

Jag köper aldrig den pressade polska burkskinkan, inte heller pressad skinka som smörgåspålägg. Jag vägrar äta fuskprodukterna

Lövbit är &så en malen/pressad skitprodukt som jag inte äter.

LIDL är ett ställe jag aldrig handlar på när jag är i Tyskland. Alldeles för dåligt sortiment. Men det finns ett par saker på AnkdammsLIDL som går att köpa. Frysta tonfisken & Mozzarellapizzan & Tonfiskpizzan. De är dock litet för tunna för min smak, men pris & kvalitet är OK. Därför förstärker jag alltid dessa pizzor, men tomat & kött på Mozzarellan & en burk sardiner på tonfisken. Då blir dom bra.
Citera
2006-12-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Det är Lidl som har den tyska, benfria, korven.

Lidl har en jävla massa olika sorters korvar åtminstone i mina trakter, av varierande kvalitet kan tilläggas, anser dock inte att det finns något av värde at köpa där så jag undviker stället. De "finska korvarna" Lidl säljer är dock bra. Men finska köttprodukter har förvisso börjat dyka upp även på ICA här i mina trakter, förmodar att det har att göra med att Swedish Meat blev uppköpt av finska HK Ruokatalo nyligen?

Tycker dock det är "märkligt" att jag aldrig får i mig brosk. Rätt övertygad om att det har att göra med att jag inte enbart tittar på prislappen när jag köper mat. Någon standard får man ändå sätta.
Citera
2006-12-27, 00:16
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Tycker dock det är "märkligt" att jag aldrig får i mig brosk. Rätt övertygad om att det har att göra med att jag inte enbart tittar på prislappen när jag köper mat. Någon standard får man ändå sätta.

Som jag nämnde tidigare, man måste tugga maten för att märka dem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in