2008-11-09, 20:42
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCISSP
Varför har hon Swedbank? Vad är hennes problem?

Anledningen att de tar betalt för batteribytet är att de bara har fattigpensionärer, socialbidragstagare och ungdomar som kunder, så batteribyten är säkert en vital inkomst för dem.

Det är väl snarare så att socialbidragstagare, asylsökande mfl inte har Swedbank..... Dessa personer huserar på Nordea.

I samband med att asylsökande mfl får ett personnummer i Sverige så får man också ett personkonto i Nordea för bidrag mm, har ni besökt ett Nordea kontor så förstår ni detta mycket väl.
Att dessa figurer skulle byta bank har jag ytterst svårt att tänka mig.

Servicen är den sämsta man kan tänka sig och köerna är timtals.....
Senast redigerad av svengöran 2008-11-09 kl. 20:45.
Citera
2008-11-09, 21:00
Medlem
jag ska nog ringa min bank o fråga om jag kan få en julklapp.
Det är ju trots allt finnanskris, klart som fan de vill behålla en trogen kund
Citera
2008-11-09, 21:07
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Lite humor att läsa den här tråden, Skolkade ni allihop från företagsekonomi lektionerna?

Ingenting från ett företag är gratis oftast betalar man för det i slutändan på ett eller annat sätt.

Att man får betala för att byta batteri vad spelar det för roll? Hade man inte behövt betala vid bytet så är ju den kostnaden inlagd i års kostnaden för att ha internetbanken så ni betalar ändå för batteribytet även fast många inte verkar eller vill tro det.

Företag har ingen budget med "gratis" grejer till vilka pengarna kommer ur tomma luften kostnaden läggs på produkterna.

Att ta betalt per tillfälle är ett ganska smart system då det inte riskerar att bli okontrollerat och skena iväg med personer som plockar ut tonvis med batterier till sina Kina klockor som dom kränger på tradera eller vad som helst... Det är du som kund som betalar för såna missar och tro mig allt som är "gratis" missbrukas alltid av någon oavsett hur puckat det låter. Vill DU betala för det?
Nej, vi skolkade inte. Däremot förstår vi att du fick betyget G på dom kurserna.

Om företaget väljer att låta folk köpa batterier själva, så blir en hel del kunder sura. Med denna dosa som följer med då man abonnerar på en tjänst, internetbank, anser ofta folk att det är banken som ska tillhandahålla dosa, fungerande, och med el. Det är inte så att folk köper dosan, för att sedan ansvara för den. Dosan är en del av tjänsten, och för tjänsten betalar man en avgift / månad eller år.

Om banken istället för att säga "Dosan behöver nytt batteri, du får köpa ett på Clas Ohlson, kostar 19 kr, och byta själv" budgeterar att folk behöver ett nytt batteri varje, säg 24 månader, och bakar in den kostnaden i priset för tjänsten, säg batteri 1 kr / 24 månader, dvs. extra 4 öre per månad. Det skulle folk inte märka, och folk blir gladare och nöjdare kunder med mindre chans att dom byter bank till en annan.

Batteriet kan man t.ex. distribuera när man skickar ur nya betalkort. Då hålls kostnaden minimal.
Citera
2008-11-09, 21:41
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Nej, vi skolkade inte. Däremot förstår vi att du fick betyget G på dom kurserna.

Om företaget väljer att låta folk köpa batterier själva, så blir en hel del kunder sura. Med denna dosa som följer med då man abonnerar på en tjänst, internetbank, anser ofta folk att det är banken som ska tillhandahålla dosa, fungerande, och med el. Det är inte så att folk köper dosan, för att sedan ansvara för den. Dosan är en del av tjänsten, och för tjänsten betalar man en avgift / månad eller år.

Om banken istället för att säga "Dosan behöver nytt batteri, du får köpa ett på Clas Ohlson, kostar 19 kr, och byta själv" budgeterar att folk behöver ett nytt batteri varje, säg 24 månader, och bakar in den kostnaden i priset för tjänsten, säg batteri 1 kr / 24 månader, dvs. extra 4 öre per månad. Det skulle folk inte märka, och folk blir gladare och nöjdare kunder med mindre chans att dom byter bank till en annan.

Batteriet kan man t.ex. distribuera när man skickar ur nya betalkort. Då hålls kostnaden minimal.

Visst hade jag säkert bara ett G i betyg minns inte riktigt..

Visst skulle kunderna bli nöjdare om man fick batteriet "gratis".
Fast jag tror inte att någon skulle byta bank pga av en grej för 30kr om man är nöjd med det övriga, Vore ungefär som att vägra köpa en Volvo om man inte får en rattmuff för 39:90 på köpet och springa till Mercedes istället pga det.

30kr har inget i sammanhanget med vilken bank man anlitar att göra då det är för lite pengar isåfall är man nog missnöjd med helt andra saker än kostnaden för batteriet om man byter bank.
Citera
2008-11-09, 23:58
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Bernanke : Som vaddå, skraplotter som handelsbanken (är det väl?) har? Förstår inte hur något system kan bli bättre än dosan, den är idiotsäker och om man inte har dosan med sig går det fortfarande logga in på banken och se sitt saldo och flytta runt summor mellan sina egna konton tex.
Skraplotter tror jag inte någon bank har, får hänvisa dig till Pressbyrån om du vill ha Triss. Däremot har man kodbrickor, vilket du förmodligen syftar på. Men smidigast är certifikathantering, som fungerar som ett BankID. Du installerar en mjukvara som du sedan sköter enbart genom att ange ditt lösenord. Smidigt som en e-mailbox.

Uppenbarligen finns det ju problem med dosan, därav den här tråden...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in