Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ta upp en internetsida med liten text och försök och läsa den på en plasma så får du se gå sedan ut med hunden i 30 15 minuter och du har den fastbränd på skärmen

Plasma håller på att ersättas av LCD då det är en bättre teknik varför köpa något gammalmodigt...
En stor tv i ett litet rum är inte så bra att sitta för nära och se en vanlig tv utsändning på en stor skärm är inte roligt...
Jag håller absolut inte med dig, om något är gamalmodigt så är det dina kunskaper om just plasma
Jag har kopplat plasma till datorer och har inga problem att läsa texten? Att det skall brännas in efter 30 15 (?) minuter är nonsens, om det skulle vara så, så hade det inte varit möjligt att ens kunna kolla på vanliga kanaler på tv:n utan att logan ska brännas fast.
Visst om man nästintill bara ska köra den via dator och då menar jag inte köra film via datorn utan använda den som datorskärm så är plasma inte så lämpligt då man kommer utsätta den för enormt mycket statiska bilder.
Om man inte ska använda den till just en datorskärm så är en plasmaskärm helt klart att föredra då den visar bättre bild, tekniken är billigare och generellt en snabbare skärm.
Att LCD håller på att ersätta Plasma tror jag inte på. Det är snarare Plasma som får större marknadsandelar just pga att den inte har de problemet den haft tidigare med innbränningar.
Nu framgår det inte hur stort avstånd han hade täntk ha till tv, men runt 3 - 3,5 m duger bra till en 42". Det framgår inte i heller att analoganätet ska vara den primära källan utan det skulle vara film via dator och det håller bra kvalitet.
Men vill man inte ha 42" kan man köpa mindre, finns ju mindre plasma apparater också.