2006-12-21, 23:42
Medlem
Har ett problem, blir ganska snurrig av alla forum angående hd upplösning i vanlig xbox.

Så nu är frågan: Har tänkt köpa en ny tv antingen ATEC AV320W 32 eller Atec AV320PD

och till det ska xboxet kopplas vi komponent kabel men för att xboxet ska stödja upplösning i vissa spel så ska man köra boxen i ntsc läge och då är problemet att i specarna för tv:n så står det (ntsc via a\v) och det står det på dom flesta apparaterna jag kollat igenom på netonet betyder det då att man ej kan köra ntsc via komponenet?

Och en sak till brukar köra alla filmer jag drar ner via xboxet (xvid) hur blir det kommer xbmc skala upp bilden på dom eller kommer det se riktigt förjävligt ut?
(så som jag fattade det så blir bilden skit om man kör divx/xvid på plasma/lcd utan att skala upp den, rätta mig om jag har fel)

Om inte kan någon kanske rekomendera en dvd-spelare som stödjer xvid/ textfiler som kan skala upp bilden så den blir bra?
Citera
2006-12-22, 20:34
Medlem
Alltså ingen som kör ett xbox på en lcd tv?
Citera
2006-12-25, 12:36
Medlem
Du ställer ju in själv hur stor själva bildytan på XBMC ska va så jag tror att det ska gå bra, dock kan inte XBOX rendera HDTV upplösning om det är det du är ute efter.
Citera
2006-12-25, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goobay
Du ställer ju in själv hur stor själva bildytan på XBMC ska va så jag tror att det ska gå bra, dock kan inte XBOX rendera HDTV upplösning om det är det du är ute efter.

Hur funkar det då? eftersom vissa ntsc spel har hd upplösning typ warriors?

Fattar ingenting av det här man blir ju bara snurrig!
Citera
2006-12-25, 14:05
Medlem
Samsung!!!

Köp en samsung! Enda LCD:n som funkar perfekt med X-box!
Citera
2006-12-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hollister
Köp en samsung! Enda LCD:n som funkar perfekt med X-box!

visst hitta en likvärdig till samma pris!

Men frågorna kvarstår!
Citera
2006-12-26, 11:13
Medlem
TVn vet i tusan allså.. man får väl vad man betalar för kan jag anta.
Du får ge dig ut nu i mellandagsrean och kolla runt lite annars.

Det är väl i de stora hela som du säger.
För det fösta måste man ha en chippad box för att det ska fungera.
Man köper sig en styck komponentkablen och sen ändrar man från PAL till NTSC då kan man köra i HD upplösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in