2000-10-14, 11:44
Medlem
Skål på dig, göran persson!

http://www.expressen.se/article.asp?id=44409
Citera
2000-10-14, 14:42
Medlem
Staten ska lära oss att supa, hurra!

Nä nu jävlar är jag less på allt detta lagstiftande och förbjudande!!! Tror verkligen (s)politikerna att vi kommer att bli bättre människor om de prackar på oss sin moralpanik?!?!?!?! Vi klarar av friheten men tydligen gör inte vår regering det!! Jävla satans sönderlagstiftande, förbudsmoralland!! (se där ett nytt ord)
REVOLT!!!!!!!!!
Citera
2000-10-14, 15:41
Medlem

Du vet om att INNEHAV av hembränt är förbjudet sedan årsskiftet?
Citera
2000-10-14, 20:41
Medlem

fast vår nye justitieminister tycks ha koll på det kriminella..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/0010/14/bodstrom.html
Citera
2000-10-14, 21:56
äldre konto (old)
Ej medlem

Jag tycker vi samlar 300 000 pers och gör uppror mot regeringen som de gjorde mot Slobodan nyligen.

(Jag är seriös)

Citera
2000-10-14, 22:24
Medlem

Damien :Du skämtar?!?!?!?! (har varit utomlands ett längre tag, vet inte riktigt vad som hänt)

Rexned: Mycket vettigt förslag, nånting måste göras, jag tål fan inte det här längre, vi kvävs, nedvärderas till att vara som små barn som inte ens kan hålla i en flaska sprit utan att bli alkoholister, som inte får pissa utomhus, röka på krogen , få böter för nedskräpning, knappt får titta på porr och -gud förbjude -idka sexhandel!!!! vidare ska vi få göra avbetalningar på livsviktiga mediciner , strunta i att vi inte får något rättsskydd, gilla att våra styrande leker hink o spade med våra skattepengar (polis o brandmannaspelen någon??), inte bry oss om att regeringen har gratis sjukvård, fria mediciner, otäcka löner med tillhörande fallskärm samtt hålla tyst och le
I HELVETE HELLER!!!!!!!
Citera
2000-10-15, 10:27
Medlem

Nix, jag skämtar inte. Sexhandel är förbjudet, vet inte om du kände till det. (iofs är väl allt som rör prostitution sjukt, men jag tror inte förbudet har förbättrat något för de stackars tjejerna).

Regeringens fria sjukvård.. det gäller alla statsanställda så det är inte _bara_ politikerna som har det. Fast nog är det sjukt att de kan sitta med feta löner och tala om för en stackars knegare att de ska betala 1800 om året för medicin de behöver...

Citera
2000-10-16, 14:26
Medlem

Blackie: Är det verkligen så bra om man får pissa ute hur som helst ?
Vad spelare för roll om regeringen har gratis sjukvård ?
Det är bara du som är så lam i ditt förhandlande som inte kan skaffa den förmånen...Och svenska politiker har inga feta löner
dom har för lite betalt

Citera
2000-10-18, 14:50
Medlem

Lillis:
"Är det verkligen så bra om man får pissa ute hur som helst ?

Det handlar inte så mycket om just det, utan om att i detta landet så kan man tydligen inte BE folk göra saker, utan man ska lagstifta om allt. Lagstiftning leder bara till irritation och trots.

Vad spelare för roll om regeringen har gratis sjukvård"

Jo, det spelar den rollen att de tjänar mkt mer än vad den enskilde arbetaren gör, och borde isåfall kunna stå för den kostnaden själva, istället för att vi ska sitta o betala den med våra skattepengar.

"Det är bara du som är så lam i ditt förhandlande som inte kan skaffa den förmånen"

Dett tar jag som ett tecken på att du inte är ute i arbetslivet än, eller har en enormt skev bild av verkligheten. jag skulle vilja se den arbetare som kan förhandla fram gratis sjukvård och fria mediciner till sig själv och sin familj

Vidare
"svenska politiker har inga feta löner
dom har för lite betalt "

Fick veta idag att göran perssons lön har stigit till strax över 80000kr/mån. Om du tycker att detta är för lite betalt till en människa som har kört sverige till den absoluta botten vad gäller vård, skola och social trygghet så begriper jag mig inte på ditt resonemang.

Ta och väx upp lite
tack
Blackie

Citera
2001-05-31, 19:04
Medlem

Göran Persson har gjort mycket för sverige, utan honom hade vi suttit här med en ännu fetare statskuld...
Hans agerande har vart nödvändigt för sveriges framtid!

OBS. jag är inte sosse!
Citera
2001-06-12, 21:59
Medlem

Politikernas lön borde baseras på hur bra dom sverige att gå.
Om det går åt helvete= ingen lön
Citera
2001-06-13, 00:59
äldre konto (old)
Ej medlem

Göran Persson kan ju ta och sticka dit solen inte brinner, detsamma med resten av sossepacken. De förstör ju Sverige, tyvärr är det den bistra sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in