Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-23, 13:50
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Olle Palmlöf har uppenbarligen stora problem med sponken. Enligt mig handlar det om en person som verkar ha svårt att sätta gränser och det blev extra tydligt i det här programmet. Det är inte kul, det är tragiskt.

Att det sedan finns tittare som njuter av att se eländet istället för att känna medlidande och avsky är lika illa det med.
Han är vuxen och väljer att exponera sig i media trots sitt missbruk. Sen handlar det väl inte om att folk "njuter" av privata konsekvenser av hans missbruk - utan snarare att spektakel intresserar.

Dessutom: den här tråden ger honom garanterat mer ångest än något som hände i rutan. Och nu sitter du själv sitter här och håller tråden vid liv , genom att också posta - hur menar du att du bidrar till att göra något bättre bara för att du moraliserar kring det?
Citera
2025-01-23, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Han är vuxen och väljer att exponera sig i media trots sitt missbruk. Sen handlar det väl inte om att folk "njuter" av privata konsekvenser av hans missbruk - utan snarare att spektakel intresserar.

Dessutom: den här tråden ger honom garanterat mer ångest än något som hände i rutan. Och nu sitter du själv sitter här och håller tråden vid liv , genom att också posta - hur menar du att du bidrar till att göra något bättre bara för att du moraliserar kring det?
Jag försöker få såna som dig att förstå att det finns en orsak till att man inte vill tillåta fyllon sitta i direktsändning. När du själv tycker att "Sånt gör livet minnesvärt helt enkelt", så finns det en annan mer tragisk sida som man kanske mest av allt vill glömma bort.
Citera
2025-01-23, 14:00
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag försöker få såna som dig att förstå att det finns en orsak till att man inte vill tillåta fyllon sitta i direktsändning. När du själv tycker att "Sånt gör livet minnesvärt helt enkelt", så finns det en annan mer tragisk sida som man kanske mest av allt vill glömma bort.
Gulligt om du på allvar tror det är därför media inte vill ha fylla i direktsändning. Isåfall skulle de väl inte ens nämna spektaklet dagen efter. Folk inom media exploaterar precis vadsomhelst för uppmärksamhet - har du ens tittat TV de senaste 30 åren?

Anledningen till att de inte vill ha alkisar är för att det är en arbetsplats, och det blir ett jävla strul om en kollega är full precis som på alla jobb.

Ledsen men finns inget för mig att förstå här. Du moraliserar kring något du själv är precis lika bidragande till.
Citera
2025-01-23, 14:11
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
Gulligt om du på allvar tror det är därför media inte vill ha fylla i direktsändning. Isåfall skulle de väl inte ens nämna spektaklet dagen efter. Folk inom media exploaterar precis vadsomhelst för uppmärksamhet - har du ens tittat TV de senaste 30 åren?

Anledningen till att de inte vill ha alkisar är för att det är en arbetsplats, och det blir ett jävla strul om en kollega är full precis som på alla jobb.

Ledsen men finns inget för mig att förstå här. Du moraliserar kring något du själv är precis lika bidragande till.
Klart media inte vill ha fylla i direktsändning för det lämpar sig inte och speciellt inte vid seriösa sammanhang. Att du tycker det är trevligt och uppfriskande kommer inte att göra någon ändring.

Jag ser mycket på teve, den går i bakgrunden hela tiden när jag är hemma. Ser du själv på teve eftersom du verkar ge intrycket av att det är normalt med fyllon i direktsändning.

Min mening är ändå att det är tragiskt att se Palmlöf göra bort sig så, med den historik han dessutom har. Han är ju inte medveten om hur packad han är i sändningen och inbillar sig säkert att han är lite gulligt berusad och att alla tycker han är lite söt och rolig. Vem som sedan har gjort fel bryr jag mig inte om, det är lika tragiskt oavsett.
Citera
2025-01-23, 14:30
Medlem
Giant Squids avatar
Olle får lite oväntat stöd ifrån Gunilla Brodrej, Expressen.

Olle Palmlöf efterfestar ju exakt som man ska

Citat:
Programledaren Olle Palmlöfs insats på Idrottsgalans efterfest orsakade ett smärre jordskalv i tv-huset.

Gunilla Brodrej tycker att det är dags för SVT att chilla lite.
https://www.expressen.se/kultur/olle...t-som-man-ska/

.
Citera
2025-01-23, 15:06
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Programmet gick dock på mitten av 1980-talet. Älskade det programmet när jag gick i grundskolan. Nog det enda av SVT som jag har gillat.

Helt rätt. Jag skrev fel. 80-talet. Det var sällsynt med sändningar efter midnatt vill jag minnas (om man inte hade parabol)
Citera
2025-01-23, 15:08
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Nä.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...nattsudd-i-svt

Ojdå. Nu blev min barndom snedvriden 😁
Citera
2025-01-23, 15:10
Medlem
BananaYoos avatar
BREAKING NEWS

Hela Eftersnack ligger nu uppe av samma användare, en användare som borde adlas i mitt tycke. Finns som sagt en del moments som förra sammanfattningsvideon missade att belysa.

Länk till klippet
Senast redigerad av BananaYoo 2025-01-23 kl. 15:40.
Citera
2025-01-23, 15:58
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Har han fått sparken ännu?
Citera
2025-01-23, 16:21
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
BREAKING NEWS

Hela Eftersnack ligger nu uppe av samma användare, en användare som borde adlas i mitt tycke. Finns som sagt en del moments som förra sammanfattningsvideon missade att belysa.

Länk till klippet
18:13 in i slutet av klippet går en kvinna i grön klänning förbi och Olle blir lite svullen i brallan.
Citera
2025-01-23, 16:24
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaYoo
BREAKING NEWS

Länk till klippet

Underbart, tackar!
Citera
2025-01-23, 16:36
Medlem
pojkpingiss avatar
Haha, jösses, Palmlöf var ju inte bara salongsberusad, han var ju redigt packad, lite uppfriskande. Han har ju visat sig gilla "både det ena och andra" genom åren. Men visst, lite omdömeslöst av honom. Han verkar vara en skön prick. Dock är det nog låset på dörren för framtida knäck på SVT.
Senast redigerad av pojkpingis 2025-01-23 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in