2006-12-20, 07:51
Medlem
Behöver tips på en schysst restaurang i Köpenhamn. Ska dit på nyår med tjejen. Helst med ett överkommligt pris och där man kan välja mellan fisk, pasta och framförallt kött.

Vad gör man annars i Köpenhamn på nyår??

Behöver snabb hjälp.
Tack på förhand
Citera
2006-12-23, 01:23
Medlem
Lilla hjärtats avatar
Tjenare

Citat:
Ursprungligen postat av Tiger80
Behöver tips på en schysst restaurang i Köpenhamn. Ska dit på nyår med tjejen. Helst med ett överkommligt pris och där man kan välja mellan fisk, pasta och framförallt kött.

Vad gör man annars i Köpenhamn på nyår??

Behöver snabb hjälp.
Tack på förhand

tänkte själv sticka dit med loverboy...
en jävligt fin köttrestaurang är ju Hereford som ligger utanför tivoli.. i den högre prisklassen men ack så läcker..kanske svårt att få bord så här tätt på nyår bara?
Annars e Peder OXE ett säkert kort.. ligger bakom stora kyrakn på ströget..vet inte vad gatan heter... på parallegatan framför pederoxe (närmare kyrkan) ligger pasta basta.. en pasta(go figure) restaurang som jag själv inte besökt men ser småmysig ut.... sen har du ju en mysig krog under nyhavn 71 hotellet,,inte heller bevista men bara hört gott gott om
sen att göra?? vad vi gjort dom nyår vi varit där är att sätta oss på tåget från helsingör.. ta några öl och sen bevista restaurangen vi bestämt oss för ( och gärna bokat bord på).. sen strosar vi lagom lulliga och glada från pub till pub... finns massor av mysiga i kphmn för att avsluta på
torget framför tivoli.. rådhustorget..där vi halsar lite skumpa ur medhavd flaska.. sen lite fler pubar och antingen tåget hem.. eller på nått mysigt hotel..sen hotellfrukost och hem..mycket bra nyår enligt mig
jag vet ju inte hur gammal du är och om du gillar att gå på "lokal" för nått sånt har vi inte gjort... pubar duger bra till mig..*S*
Citera
2006-12-23, 01:30
Medlem
Nyhavn

I Nyhavn finns många fina restauranger. Du kan också gå in på "woco.dk" och kolla.
Citera
2006-12-23, 07:29
Medlem
Motvilligs avatar
Noma (www.noma.dk) har jag hort mycket bra om (skall provas nasta gang det blir en resa till Kopenhamn) men jag tror det kan vara svart att fa bord till nyar. Kanske till nasta nyar.
Citera
2006-12-23, 13:13
Bannlyst
har ätit på peder oxe, det var väldigt bra! Helt underbart fint å sitta där på uteserveringen på sommaren =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in