2013-03-11, 06:59
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capy
Finns det nån som säljer jakobssons i Norrköping? Och vad kostar de där isf?

ja det bör finnas även om jag inte vet var nu priset de kostar nog 40-45 dosan

testa den med melon eller fläder de är goda dock var inte första prillan av melonsnuset nåt att hänga i granen men sen den var också rolig tog en i matsalen i skolan en klasskompis reagerade på att det luktade melon
Citera
2013-03-11, 10:25
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
ja det bör finnas även om jag inte vet var nu priset de kostar nog 40-45 dosan

testa den med melon eller fläder de är goda dock var inte första prillan av melonsnuset nåt att hänga i granen men sen den var också rolig tog en i matsalen i skolan en klasskompis reagerade på att det luktade melon
Sist jag köpte jackobson så tror jag att den kostade 25-30 kr de var i somrars någon gång..
Citera
2013-03-11, 13:25
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Sist jag köpte jackobson så tror jag att den kostade 25-30 kr de var i somrars någon gång..

du måste skoja 25 stämmer inte det lovar jag dig den kostar för mig 40 kr singeldosa tror jag en stock borde gå på 350 rimligtvis det är inget lågpris

jaja om du talar sanning och inte förväxlar märket så är det riktigt bra

bra snus är det förövrigt helt okej fina påsar även om det bara är 20 stycken i varje dosa men det är 1 grams portioner också

snygg dosa ska tilläggas funderar starkt på att köpa lakrits sorten en gång om tillfälle ges lär älska den troligtvis
Citera
2013-03-11, 14:27
Medlem
hazzos avatar
Jippi. Äntligen har min tobakshandlare fått hem Odens igen. Priset för en stock lös 295 kr. Smakar helt ok.
Citera
2013-03-11, 15:20
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Jippi. Äntligen har min tobakshandlare fått hem Odens igen. Priset för en stock lös 295 kr. Smakar helt ok.

ok vad är det för oden sort och hur smakar den då är den som general ungefär?
Citera
2013-03-11, 16:13
Medlem
hazzos avatar
Citat:
ok vad är det för oden sort och hur smakar den då är den som general ungefär?

Skulle säga att General ligger närmast Odens original. De har fler sorter. Går även att köpa på nätet.
Citera
2013-03-11, 20:26
Medlem
Wosps avatar
Citat:
du måste skoja 25 stämmer inte det lovar jag dig den kostar för mig 40 kr singeldosa tror jag en stock borde gå på 350 rimligtvis det är inget lågpris

jaja om du talar sanning och inte förväxlar märket så är det riktigt bra

bra snus är det förövrigt helt okej fina påsar även om det bara är 20 stycken i varje dosa men det är 1 grams portioner också

snygg dosa ska tilläggas funderar starkt på att köpa lakrits sorten en gång om tillfälle ges lär älska den troligtvis

Hmm, kanske var 35, som sagt det var i somras någon gång så minnet kanske sviker mig Fick bara verkligen för mig att det var 25 haha
Citera
2013-03-18, 19:34
Medlem
coremanneJns avatar
Fick köpa min stock med Rapé portion för 450:- idag.. Vart finns den bästa butiken i närheten av Östra i Göteborg?
Citera
2013-03-18, 22:01
Medlem
Wosps avatar
Kan med mycket sorg meddela att snuspriset på båten gått upp utav bara f*n.
Min mor åkte ganska nyligen på kryssning så jag gav henne order om att köpa en stock General White. Skiten kostade 349 KR!!!. Kunde ha lagt till 15 kr och köpt stocken på Willys.

Dock så var detta som sagt kryssning, finns ju möjlighet att det är dyrare då en vad det är när man bara tar Viking eller Ekerö över till Åland.
Citera
2013-03-25, 22:41
Bannlyst
Vart finns billigaste stocken i jkpg? Vet willys hade kaliber för 150kr, men vad mer finns det i närheten? Tror att en Ica- butik strax utanför jkpg sålde LD (Org. Och White) för 173kr/stock.
Citera
2013-03-26, 00:58
Medlem
Plocks avatar
Citat:
vad kostar en dosa knekt och liknande på willys?

Knekt å Smålands är en bluff, vänd på dosan å läs. Dumpa snus? Visst kan va smart.
Citera
2013-03-26, 01:45
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plock
Knekt å Smålands är en bluff, vänd på dosan å läs. Dumpa snus? Visst kan va smart.

jag vet att det saknas 4 prillor ungefär men det är fortfarande billigare än general och rape osv

vi jämför kaliber och general på ett ungefär nu

kaliber vit 16 gram 20 prillor a´ 0,8 gram pris ca 23 ett genomsnittligt pris finns för runt 15-17 kr dosan som stock tror jag

general vit 21,6 gram 24 prillor a´0.9 gram pris ca 35 snarare mer

det skiljer runt 12 kronor dosan mellan kaliber och general ofta mer det saknas fyra prillor och 0,1 gram för att ha samma vikt

om vi räknar grovt med att en prilla kostar runt 1 kr för kaliber så kostar kaliber runt 30 ungefär man tjänar några kronor i vilket fall som helst

småland innehåller mindre prillor 15,2 resp 12g fast de känns stora varje dosa har 20 prillor kostar runt 20 lappen i regel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in