2013-02-20, 20:12
Medlem
larsolof1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Nu när du säger det. Sitter med en LD salmiak white under läppen. Kollade på undersidan av dosan. Innehåller bara 18 g nu.

du har inte snusat speciellt mycket va..? klart som fan white väger mindre än vanlig portions snus din ärthjärna
Citera
2013-02-20, 23:36
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsolof1337
du har inte snusat speciellt mycket va..? klart som fan white väger mindre än vanlig portions snus din ärthjärna
Ja och jag har en annan LD White dosa som jag snusade för någon månad sedan och inte ens skulle ha gått ut i datum en som är på 20.7 gram. Alltså har dom sänkt 2.7 gram, Ärthjärna.
Citera
2013-02-21, 10:47
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsolof1337

Nu är det så att LD alltid haft samma gramantal för normal som white.

Smartass..
Citera
2013-02-23, 17:50
Medlem
deathpiercemes avatar
I Uppsala köpte jag snus från en videobutik på kvarnen, en stock ettan gick på 450kr om jag inte missminner mig. Finns det någon butik med bättre priser? Tänker främst på stockpris då jag annars köper mig en dosa för 58kr!!! på pressbyrån när det lider, och det ofta om jag inte har några dosor i kylen.
Citera
2013-02-23, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
I Uppsala köpte jag snus från en videobutik på kvarnen, en stock ettan gick på 450kr om jag inte missminner mig. Finns det någon butik med bättre priser? Tänker främst på stockpris då jag annars köper mig en dosa för 58kr!!! på pressbyrån när det lider, och det ofta om jag inte har några dosor i kylen.

Om du har en dag över rekommenderas en sväng till Åland. Tur och retur från Uppsala centrum för 90:-, det tar ungefär 8 timmar. Ombord köper du stockar för under 300:-, och då är det 50 gram i dosan mot 42 iland.

http://www.eckerolinjen.se/sv/document-Busslinjer-Buss-fr%C3%A5n-Uppsala.aspx?docID=10196
Citera
2013-02-24, 12:30
Medlem
streisands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Om du har en dag över rekommenderas en sväng till Åland. Tur och retur från Uppsala centrum för 90:-, det tar ungefär 8 timmar. Ombord köper du stockar för under 300:-, och då är det 50 gram i dosan mot 42 iland.

http://www.eckerolinjen.se/sv/document-Busslinjer-Buss-fr%C3%A5n-Uppsala.aspx?docID=10196

Du kan t.o.m. åka gratis med Viking Line till Åland, bara du blir medlem(gratis). Går bussar från nästan alla städer inom 20 mils radie. Kostar inget extra med bussen.

Annars har Coop Forum Boländerna bra pris på snus. Även Willys är billigt. Vill du ha något mer centralt så har Gotterian(mitt emot Palermo) bra pris för att vara kiosk. Svava tobak på Kungsgatan är även billiga och bra.
Citera
2013-02-27, 23:16
Medlem
ewmans avatar
Någon som har något tips på bästa billiga snuset? Håller på att försöka sluta mer och mer så smak eller liknande spelar inte någon större roll. Vill bara att det ska vara billigt och bra, då det är enklare att förklara för frugan att få fortsätta när det inte kostar så mycket

Köpte en stock Knox för 320kr och en stock LD för 170kr (gävle) men insåg sen att LD innehåller endast 18(!) gram. Så min fundering lyder, vilket snus är billigast per gram. Har inget emot LD faktiskt, fungerar helt okej. Har även sett att det finns en del shoppar online men det verkar inte vara lönsamt att köpa där om man ska köpa billigt, kanske om man är ute efter dyrare sorter som Ettan, General eller Grov.
Citera
2013-02-27, 23:21
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewman
Någon som har något tips på bästa billiga snuset? Håller på att försöka sluta mer och mer så smak eller liknande spelar inte någon större roll. Vill bara att det ska vara billigt och bra, då det är enklare att förklara för frugan att få fortsätta när det inte kostar så mycket

Köpte en stock Knox för 320kr och en stock LD för 170kr (gävle) men insåg sen att LD innehåller endast 18(!) gram. Så min fundering lyder, vilket snus är billigast per gram. Har inget emot LD faktiskt, fungerar helt okej. Har även sett att det finns en del shoppar online men det verkar inte vara lönsamt att köpa där om man ska köpa billigt, kanske om man är ute efter dyrare sorter som Ettan, General eller Grov.

Jag har börjat köra mycket på Granit White på sista tiden 19.2 gram i en dosa, kostar 32 kr på Willys, jag tycker att det känns prisvärt Lite mindre i dosan en i typ General men jag tycker ändå att det känns billigare i slutändan då en dosa räcker lika länge som en med 21,6 gram i.
Citera
2013-02-27, 23:33
Medlem
straight-ups avatar
Några bra tips på billigt snus i Nacka utanför Stockholm?
Ska förövrigt på kryssning med Silja Line snart, hur ser priserna ut där?
Snusar white.
Citera
2013-02-28, 07:40
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av straight-up
Några bra tips på billigt snus i Nacka utanför Stockholm?
Ska förövrigt på kryssning med Silja Line snart, hur ser priserna ut där?
Snusar white.

Nacka Forum:

Willys - LD 23 kr.
Citera
2013-02-28, 07:44
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewman

Så länge Knox håller prillan i "normalstorlek" är det min preferens, man kan ha inne prillan dubbel tid jämfört med dom små prillorna. Så jaga bästa pris på Knox.

STHLM:

Knox - Lidl 23 kr.
Citera
2013-03-10, 20:42
Medlem
Capys avatar
Finns det nån som säljer jakobssons i Norrköping? Och vad kostar de där isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in