2006-12-27, 19:54
Medlem
Melinskis avatar
i kopparberg får man en stock kronan/granit, lös som portion för 89:-
inte dåligt det för budgetsnusaren
Citera
2006-12-27, 20:57
Medlem
100%karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melinski
i kopparberg får man en stock kronan/granit, lös som portion för 89:-
inte dåligt det för budgetsnusaren

i min hemstad vill dom å ha 90 spänn stocken för kronan och andra billimärken. Finns en kiosk som tar 189:- stocken för grov lös å andra mer välsmakande sorter så det är där jag handlar.
Citera
2006-12-27, 21:02
Medlem
SkeweDs avatar
Snälla ingen som vet var i Jönköping man ska köpa nu innan nyår? Börjar bli kris! Tack!
Citera
2006-12-31, 12:26
Bannlyst
Ska nu in till Götgatan på Kungliga Södermalm och inhandla de sista stockarna snus innan det nya året. 217 riksdaler per stock General är helt ok, har väl sisådär en 20 stockar i frysen efter det.

Gott nytt år alla
Citera
2007-01-01, 02:47
Bannlyst
Oroa er inte. Snuspriset kommer vara detsamma i ungefär 2-3 veckor till. Majoriteten av alla butiker har nämligen bunkrat, och ingen kommer vilja höja priset först. Så räkna med att höjningen kommer efter att lagret butikerna köpt på sig tagit slut.

Själv köpte jag en kartong Rapé för 3800 kronor (160:- /dosa) på en tobaksaffär i Kallhäll, Järfälla...
Citera
2007-01-01, 03:17
Medlem
Heruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazooka
Någon som har hittat någon guldgruva i Malmö??

Vet inte hur det ser ut nu, 2007, men tidigare i veckan hade turken i ekohallens foajé stock kronan portion för 85:-. Ekohallen ligger vid Jägersro/Fosie. Borde varit sveriges billigaste efter att ha läst igenom tråden...
Citera
2007-01-01, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av djmarty
Oroa er inte. Snuspriset kommer vara detsamma i ungefär 2-3 veckor till. Majoriteten av alla butiker har nämligen bunkrat, och ingen kommer vilja höja priset först. Så räkna med att höjningen kommer efter att lagret butikerna köpt på sig tagit slut.

Själv köpte jag en kartong Rapé för 3800 kronor (160:- /dosa) på en tobaksaffär i Kallhäll, Järfälla...
I de delar av Stockholm jag har sökt efter General kan jag säga att det inte varit lätt att hitta de senaste dagarna. På Götgatan i går lämnade jag 2 stockar efter mig när jag var klar, så stackarn som stod bakom mig i kön fick inte sina 10 stockar

Dessutom tycker jag att 160:- /dosa låter ohyggligt dyrt
Citera
2007-01-06, 20:06
Medlem
Renegaders avatar
Och nu då..

.. när nyår passerat. Var hittar man billigast möjliga snus i Stockholm? Har tidigare inte varit en sån som brytt mig så mycket, men nu när en dosa kosta 33 djävla spänn på t ex Pressbyrån måste man ju börja tänka om eller sluta snusa (fat chance..). Tips?
Citera
2007-01-06, 20:15
Medlem
tweek_s avatar
Jönköping

Turklivset mittemot Shell / Torpa är det billigaste jag hittat hittils, vet inte priserna på Swedish Match men Granit finns för 130kr stocken. Har jag hört att tobaksaffären vid Juneporten säljer stockar för runt hundralappen, vet inte om det stämmer.
Citera
2007-01-06, 20:19
Medlem
toMishs avatar
Vilken kvalitet håller snuset från ÖB, Willys, Netto etc?
Citera
2007-01-06, 21:57
Medlem
KnäHunDeNs avatar
En öppen fråga till alla snusare; Hur gör ni nu efter prishöjningen? Själv köpte jag en dosa general igår, och höll på att tappa andan när kisen i kassan sa 38.50!

Alltså jag snusar mellan 5 och 7 dosor i veckan, och har en knaper budget. Hur fanken ska man lösa problemet? Numera borde man ju kunna konkurrera med tobaksaffärerna genom att en gång i månaden ta finlandsfärjan. Säljer du dosan för 25 spänn (borde vara en vinst på drygt 8 kr dosan, då en stock går på 180 kr på båten) så gör man ju en god vinst. Köparen kommer ju ännu bättre undan, och bäst av allt är att vi snuvar den skenheliga staten på några korvören!

Så, hur har ni snusare där ute tänkt tackla problematiken?
Citera
2007-01-07, 18:32
Medlem
Antejohs avatar
På Ge-Kås i Ullared kostade en stock Kronan Portion 88:- 2006, nu efter nyåret kostar samma stock 135:-...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in