2007-09-11, 15:16
Medlem
Quorthons avatar
Toni Kroos i Bayern München borde väl nämnas i denna tråd. Dominerade för tyskarna i U-17 VM och blev utsedd till bäste spelare framför bland annat Bojan Krkic . Det blev till slut 5 mål och 4 assist från mittfältspositionen.
Citera
2007-09-15, 04:01
Medlem
John Husvagns avatar
Samir Nasri, född -89, är sjukt bra och kommer nog gå riktigt dyrt från Marseille till en storklubb.
Citera
2007-09-15, 09:35
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Husvagn
Samir Nasri, född -89, är sjukt bra och kommer nog gå riktigt dyrt från Marseille till en storklubb.

-87 är han väl ändå född?
Citera
2007-09-15, 12:29
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
-87 är han väl ändå född?

Stämmer bra det, -89 är han inte född iallafall
Citera
2007-09-16, 18:47
Bannlyst
Hur ofta lyckas man när man går till en storklubb som ungdomsproffs? Typ 1 på 100, så inte särskilt stor risk att grabben i Pool lyckas heller. Inte hört ett skit om honom sen han for dit.
Citera
2007-09-16, 19:08
Medlem
Quorthons avatar
Bojan Krkic(17) är uttagen i Barcelonas matchtrupp. Skall bli intressant att se om han får speltid i kvällens match.
Citera
2007-09-22, 12:36
Medlem
C.A.Tls avatar
David Moreno, som spelar i real madrids ungdomslag kommer att blir en stjärna om ett par år!
Citera
2007-09-22, 12:57
Medlem
Dusan Djuric!! Okej börjar kanske bli lite äldre dock. Men det finns ju lill-zlatan? börjar också bli äldre.... Hm.... den ända som jag är säker att lyckas är ju iaf Micah Richards i city, han e grymt bra för sin ålder. Men inte svensk.
Men svenskarna brukar blomma upp och komma igen och bli världs stjärnor så småning om än då.
Citera
2007-09-22, 18:43
Medlem
MoonAngel88s avatar
Förutom Giovani Dos Santos och Bojan Krkic som alla redan nu vet vilka de är, så finns det ett par till som kommer att slå igenom för Barcelona inom de kommande åren: Thiago Alcantara (spansk mittfältare) och Gai Assulin (israelisk anfallare). Båda har redan spelat för A-laget under katalanska cuppen. Båda är födda -91, och med en stor framtid framför sig.
En annan spelare som borde nämnas är Iago Falqué, född -90, en mittfältare som för några år sen, när jag följde honom på TV:en, spelade ut alla spelare i sin ålder. Han har inte fått chansen att spela någon officiell match med A-laget än, men jag tror inte vi kommer att behöva vänta allt för länge för att se honom bredvid Xavi, Deco, Toure Yaya och Iniesta.
Citera
2007-09-22, 21:27
Medlem
Amors avatar
Cristian Zapata, Colombiansk 21-årig mittback i Udinese, har spelat på en hög stabil nivå nu i flera säsonger. Kommer snart vara en stöttepelare i något storlags försvarslinje.

Andra unga serie-a-spelare att hålla ögonen på är Rosina (Torino), Edison Cavani (Palermo), Pato (Milan), Gourcouff (Milan), Aquilani (Roma), Montolivo (Fiorentina), Pazzini (Fiorentina)
dessa kommer jag på så här på rak arm

Jag antar att ni som vanligt förbiser Serie A i era fotbollsdiskussioner
Citera
2007-09-22, 21:41
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Cristian Zapata, Colombiansk 21-årig mittback i Udinese, har spelat på en hög stabil nivå nu i flera säsonger. Kommer snart vara en stöttepelare i något storlags försvarslinje.

Andra unga serie-a-spelare att hålla ögonen på är Rosina (Torino), Edison Cavani (Palermo), Pato (Milan), Gourcouff (Milan), Aquilani (Roma), Montolivo (Fiorentina), Pazzini (Fiorentina)
dessa kommer jag på så här på rak arm

Jag antar att ni som vanligt förbiser Serie A i era fotbollsdiskussioner

Pazzolivio som de två kallas i Fiorentina .

Finns ju ett par till Fernando Forestieri (rätt?) som tillhör Genoa, utlånad till Siena i år, jag har inte sett honom så mycket själv men han sägs vara en stor talang.

Marek Hamsik (Napoli), Ezequiel Lavezzi (Napoli), Antony Vanden Borre (Fiorentina), Stefano Okaka (Roma), Salvatore Foti (Sampdoria), Daniele Dessena (Parma).

Det finns otroligt många talanger i de största ligorna, men om de når hela vägen är ju såklart en annan sak. Speltid är ovärderligt .
Citera
2007-09-22, 21:45
Medlem
C.A.Tls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Pato (Milan)

Visst, Pato anses som en jättetalang men jag tror han blir en flopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto