2006-12-18, 20:31
Bannlyst
För länge sen när jag var litet barn, kommer jag ihåg att ibland så fick jag och min syster pannbiff i skysås + stekt lök i såsen av mor. förbannat gott var det och hela grejen med min frågeställning är:

Jag kommer ihåg att biffen, skysåsen och löken låg i en genomskinlig påse som man kokade i kastrull med vatten, påsen försluten då så att det inte blandande sig med vattnet.

Någon som vet vad jag menar? Finns detta fina upplägg kvar och var köper man det i så fall? måste varit 20 år sen jag åt det sist...
Citera
2006-12-18, 21:09
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
För länge sen när jag var litet barn,
/../
måste varit 2+ år sen jag åt det sist...

Var det bara två år sedan du var ett litet barn?

Jag minns också den där typen av plastpåsemat. Tror jag köpte nån sån maträtt på Konsum/Coop, men tyckte inte det var någon höjdare direkt. Kolla på Coop för om jag inte minns fel var det deras eget märke jag köpte.
Citera
2006-12-18, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjäbb bjäbb
Var det bara två år sedan du var ett litet barn?

Jag minns också den där typen av plastpåsemat. Tror jag köpte nån sån maträtt på Konsum/Coop, men tyckte inte det var någon höjdare direkt. Kolla på Coop för om jag inte minns fel var det deras eget märke jag köpte.

Haha, nä, 20 år skulle där stå. Ja, det var som sagt ett bra tag sen jag smakade det och då var det gudomligt. Smaken ändras med åldern och detär är kanske inte lika gott idag. Men visst saknar jag det!

Ska kolla upp Coop. Tack för tipset. Fler tips välkomnas såklart.
Citera
2006-12-19, 13:40
Medlem
Bråkmakarns avatar
Låter som nån slags sous vide-mat. Kolla på lithells hemsida om du hittar nåt.
Citera
2006-12-19, 14:58
Medlem
kommer ihåg denna rätt.. men tyvärr inte vem som gjorde den . måste ha varit, som du säger, ca 20 år sedan.. 80-talet var det definitivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in