• 2
  • 3
2006-12-25, 00:21
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paradox^
Det brukar oftast en admin ge. Men finns inte risken att man kan krasha hdd på det sättet eller skapa systemfel, vilket inte är så kul?

En skoladmin me lite bakom pannbenet lär knappast lägga elevernas konto under priviligerad användare.
Jo den risken finns absolut, men när jag tänker efter så lär det inte gå att resetta adminlösenordet eftersom filen används av Windows, är du dessutom på en skola t ex så ligger ju lösenordsfilen på servern o då lär vi ha fysisk tillgång till den innan...

Det här me o svara på inlägg när man e trött är uppenbarligen ingen bra ide...
Citera
2006-12-25, 14:51
Medlem
jag har denna ERD commander eller vad vdet nu heter.. o jag provade gå in via skivan för att byta lösenord på min användare bara för skojs skull. sagt o gjort, sen gick jag in på vanligt vis o böt tillbaka till mitt gamla lösenord. nu när jag kör msconfig på kör, och tänker ändra i autostart så står det "Åtkomst nekades när du skulle ändra en tjänst. Du måste logga in som Administratör för att kunna utföra ändringen". varför?

Kan det ha något med det som Monter__Kid skrev:

"Även om detta program från live-cd'n funkar jätte bra för att kunna logga in i datorn så kommer du förmodligen inte åt användarfilerna, så som mina dokument osv, eftersom dessa är krypterade med Windows EFS. För att komma åt detta måste du ha original lösenordet. Det programmet gör är att det för in en ny LM-hash i SAM filen. Inte så imponerande.. "
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in