Svara
2006-12-18, 15:43
Medlem
White Whidows avatar
Härligt att alla riktiga knarkare börjat skriva rapporter!
Citera
2006-12-18, 15:50
Medlem
Ajss avatar
Konsten är inte att skriva en rapport, Konsten är att sätta i sig så många preparat som möjligt, orka göra något vettigt och sen inte lyckats glömma allt intressant
Citera
2006-12-18, 16:05
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Upptakten

På fredagen inledde jag tre dygns vansinnesrus med något så oskyldigt som

En av årets bästa FB-poster.

- F.G

PS prova att bli författare på riktigt... du ligger ganska nära en riktig litterär stil, och innehållet löser sig ju så att säga självt...
Citera
2006-12-18, 18:05
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
En av årets bästa FB-poster.

- F.G

PS prova att bli författare på riktigt... du ligger ganska nära en riktig litterär stil, och innehållet löser sig ju så att säga självt...

"Riktig litterär stil" låter ganska korkat. Jag skriver som jag vill, och jag har bättre språkkänsla än samtliga nu levande svenska "författare" tillsammans. Innan jag började knarka, hade jag ganska stora ambitioner som språkvetare, och jag har läst såväl latin som svenska/nordiska språk upp till C-kurserna på universitetet.

Annars har jag faktiskt funderat på att skriva en lång självbiografi, när jag har pundat några år till.
Citera
2006-12-18, 18:39
Medlem
lill-mes avatar
Haha, fan vad nice gubben verkade!

Störtskönt, en bland de bästa rapporterna jag läst på länge!
Citera
2006-12-18, 19:25
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
"Riktig litterär stil" låter ganska korkat. Jag skriver som jag vill, och jag har bättre språkkänsla än samtliga nu levande svenska "författare" tillsammans. Innan jag började knarka, hade jag ganska stora ambitioner som språkvetare, och jag har läst såväl latin som svenska/nordiska språk upp till C-kurserna på universitetet.

Annars har jag faktiskt funderat på att skriva en lång självbiografi, när jag har pundat några år till.

Det tycker jag absolut att du ska göra. Det var speciellt bra att du inte gjorde långa detaljbeskrivningar på exakt allt som hände, utan höll berättelsen kort och därför intressant. Jag skulle säkert inhandla mitt exemplar av "En pundares berättelser"
Citera
2006-12-18, 21:24
Medlem
Obskyrigs avatar
Skön rapport
Citera
2006-12-18, 22:11
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Det tycker jag absolut att du ska göra. Det var speciellt bra att du inte gjorde långa detaljbeskrivningar på exakt allt som hände, utan höll berättelsen kort och därför intressant. Jag skulle säkert inhandla mitt exemplar av "En pundares berättelser"

Jag var tvungen att samla mig litet och sortera intrycken, innan jag skrev ned alla händelser, och då höll jag mig till de relevanta, som fastnade i minnet. Det var nog klokt, tror jag, för annars (om det hade varit en live-rapport) kunde det lätt ha blivit väldigt mycket fokus på perception. Jag kanske borde ha skrivit det i rapporten, men jag upplevde ett förhöjt sinne för texturer. Jag såg tydliga mönster, där det inte borde ha funnits några. Det kan ha berott på min dåliga syn + solglasögon + fantasi + x antal narkotiska medel.

Om jag skriver en större självbiografi, kommer jag naturligtvis att plocka ut intressanta förlopp och reflektera över sammanhanget, och jag kommer självklart att skriva påverkad.
Citera
2006-12-18, 23:18
Medlem
Nagaxs avatar
Haha, grymt kul rapport!

Om 2 nerknarkade snubbar knackat på min dörr hade jag ringt snuten direkt. Att ni vågade
Citera
2006-12-18, 23:25
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagax
Haha, grymt kul rapport!

Om 2 nerknarkade snubbar knackat på min dörr hade jag ringt snuten direkt. Att ni vågade

Om du inte lade märke till det, så gick vi till ett sunkigt bostadsområde där det enligt min erfarenhet bara bor missbrukare, och det lyste i fönstren mitt i natten, så personligen anser jag det som mycket modigare att vara tvärbäng och klättra på tak och knycka kyrktuppen än att ringa på dörren hos en själsfrände. Dessutom var vi ju beväpnade.
Citera
2006-12-18, 23:40
Medlem
pass the mics avatar
Nice rapport!
Känns som att du tog många risker under trippen, tur att du inte åkte dit!
En sak fattar jag dock inte - "Hur som helst hamnar vi på sjukhuset och tar varsin bomb."
Citera
2006-12-18, 23:47
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pass the mic
Nice rapport!
Känns som att du tog många risker under trippen, tur att du inte åkte dit!
En sak fattar jag dock inte - "Hur som helst hamnar vi på sjukhuset och tar varsin bomb."

De gick till ett sjukhus och tog varsin bomb helt enkelt. En bomb är att förtära tjack genom att exempelvis stoppa lite i rizla, eller toapapper om man inte har något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in