2006-12-17, 23:46
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Om man ser till det långa loppet? Många sätter in ett par hundra då & då men glömmer tidigare insättningar. Ibland kan en del personer fört in $100 i olika
omgångar men förlorat och glömmer hur mycket man satt in från första start.
Så vad jag är nyfiken på hur mycket plussar ni/samt hur mycket backar ni?
På vilka spel kan man plussa som ny? No limit, omha etc? eller
ska man vara på beginners table vilket jag hatar, men går tillbaka för att
ta tillbaka pengarna jag förlorat på dyra sit & go samt cash table

Jag själv efter olika vinster samt förluster ligger väl 30-35000 back. Men jag har bestämt mig att bli en bra pokerspelare.

Det kan ju inte vara så bra i min värld, men medelsnittet på flashback att man går in med några hundra och sedan efter några månader ligger jätteplus?

Ja förutom Flaschback moderator som vann en storpott på SM..igen grattis

Kom med synpunkter och muntra upp mig. Har ni gått stadigt back innan ni vann pengar?

Jag är så otroligt ojämn som pokerspelare, vissa kvällar dominerar jag bordet och livet är hur lätt som helst, medans andra så förlorar jag på allt.
Citera
2006-12-17, 23:52
Medlem
Richtmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Jag är så otroligt ojämn som pokerspelare, vissa kvällar dominerar jag bordet och livet är hur lätt som helst, medans andra så förlorar jag på allt.

Det beror helt enkelt på att du har mer flyt vissa kvällar än andra.
Citera
2006-12-18, 08:47
Medlem
Pads avatar
Jag har gått plus, både online och live (men det vette tusan om jag plussar live om man drar bort kostnaden för ölen man druckit under tiden... jo troligtvis, men inte så många hundra). Det är dock inga summor att skryta med, och det hade nog varit lönsammare att leta tomburkar ur rent ekonomisk synvinkel...

Om du backat 30-35.000:- så påstår jag att du spelar på fel nivåer. Visst varierar resultaten, men det skall inte behöva bli sådana summor om man spelar med disciplin. Själv har jag bara gjort en insättning (vilket gör att det är enkelt att se om jag gått plus eller minus), och eftersom jag går ner i nivå vid behov så har jag aldrig gulat, även om bankrullen ibland pga växlingarna dippat under startvärdet. Jag försöker gå upp i nivå, men jag gör aldrig det innan rullen tillåter mig.
Citera
2006-12-18, 09:17
Medlem
JGGs avatar
Om du vill plussa stabilt måste du ha en bra rulle, inte sätta in 500 kr då och då. Men eftersom du har loosat ca 30k kr så rekomderar jag inte att du sätter in typ 20k kr (ca $3000) och börjar lira $.5/1 eller $1/2. Sätt in $500 och börja med NL25 och jobba dig uppåt, gå inte upp i nivå förän du har 20-40 inköp (på NL50).

Bonushora är viktigt om du vill att rullen ska växa snabbt.
Citera
2006-12-18, 10:35
Bannlyst
Jag har också gått pluss med mitt pokerspelande.

Hade flyt när jag började spela & hamna 7'a på en turnering på partpoker & vann ca 13.000:- Hade dom till att lära mig, Har inte räknat mina pengar eller vad man ska säga men jag ligger nog på närmare +50,000 nu. Har dock spelat något år.

Den senaste månaden har jag börjat spela varje dag & jag ökar sakta men säkert.
Citera
2006-12-18, 11:47
Medlem
Wzl.s avatar
satte in 40$ för första gången för drygt 3 veckor sedan.
Efter att spelat micro i två veckor så låg jag nere på 14$.

NL sög jag balle på.
FL va jag lite bättre på.
MTT brukade jag nästan alltid komma inom top100, dock inte ITM.

Så testade jag 2,5$ SnG förra tisdagen.
Nu har jag 74$

a true lovestory
Citera
2006-12-18, 13:13
Medlem
techno_the_kings avatar
Plus ligger jag men det är enbart tack vare att jag tog mig så pass långt i en turre å vann 140$ nej jag är ingen hi roller lirar på low limit borden tesammans mä fiskarna ibland går det å ibland inte vissa potter önskar jag att man hade varit med i då man hade tagit hem den missade en 100$ pott tack vare att töntarna bettade som idioter
hade A8 på hand flopp kommer 25A 1 person kör in en massa dollar en annan nisse callar jag väljer att folda då jag tror att dom har ett A med högre sidokort
tillslut så ligger det totalt 100$ i potten dom visar sina händer båda har A7 så det blir splittad pott resten av korten var 6 & 4
detta var på ett 0,25$-0,50$ bord på poker.com ser inte ut att finnas någon hand history på den sidan däremot så kan man kolla hur mycket man började med vid bordet samt hur mycket man hade när man lämnade det med

typ så här ser dä ut [IMG]http://i10.tinypic.com/2d6oa4x.jpg[/IMG]
Citera
2006-12-18, 13:45
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
Bonushora är viktigt om du vill att rullen ska växa snabbt.

Hur gör man då?
Citera
2006-12-18, 13:49
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Hur gör man då?

Leta upp bra bonusar och spela för att cleara dem. Lyckas du bara gå break-even med ditt spel så kan du åtminstone casha ut bonusen.
Citera
2006-12-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
Om du vill plussa stabilt måste du ha en bra rulle, inte sätta in 500 kr då och då.

Det kan jag inte hålla med om, går även plussa stabilt utan en stadig rulle.
Jag cashar ut när jag kommer upp på en viss nivå, sedan sparar jag ca en $100 alternativt 1000 kr, men det e klart man kan busta när man precis har cashat ut. Men det kanske har hänt mig 3 gånger på 2 år.
Citera
2006-12-18, 14:07
Medlem
För att ta ett exempel. På SvS gick jag minus ett tag, men det löste jag inte med att spela tightare, utan jag satte in mer pengar för att ha en större rulle att röra sig med. Spelade fortfarande på samma nivå, men jag tycker att man spelar bättre om man vågar att förlora även med mindre bra händer. Detta kompenseras med att kunna skjuta in mer i potter som man vinner. Bestämmer även en nivå undan för undan som jag ska ha kvar på saldot, så ökar jag succesivt.
Citera
2006-12-18, 14:56
Bannlyst
Spelat seriöst i ett halvår på nätet nu ca 40 000skr inspelat hittils. OM du verkligen går in för o bli bra och tränar,tränar o tränar så kommer du nog gå plus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in