Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-12-17, 19:18
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Hur långe håller sig en flaska rödvin om man korkar igen den efter att man druckit hälften?
Citera
2006-12-17, 19:30
Medlem
Seamus Costellos avatar
Väldigt olika. En del blir dåliga på ett par dar, en del kan stå i en vecka i karaff och fortfarande vara drickbara. Jo, jag har testat. Drick halva på måndan, ställ den i kylen med kork och drick andra halvan på tisdan. Häller du över i en mindre flarra så klarar det sig mycket bra längre tid än så.

Drick annars så mycket du orkar och ha resten i såsen eller grytan nästa dag. Jag fryser in slattar just för det ändamålet.
Citera
2006-12-17, 20:38
Medlem
Gromnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
Väldigt olika. En del blir dåliga på ett par dar, en del kan stå i en vecka i karaff och fortfarande vara drickbara. Jo, jag har testat. Drick halva på måndan, ställ den i kylen med kork och drick andra halvan på tisdan. Häller du över i en mindre flarra så klarar det sig mycket bra längre tid än så.

Drick annars så mycket du orkar och ha resten i såsen eller grytan nästa dag. Jag fryser in slattar just för det ändamålet.

du ställer in i kylen säger du. håller det sig bättre om man ställer det i kylen än om man låter det stå i rumstemp?
Citera
2006-12-17, 21:07
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromna
du ställer in i kylen säger du. håller det sig bättre om man ställer det i kylen än om man låter det stå i rumstemp?
Luktar försåtlig fråga så jag kan bara svara att ja, så har jag fått lära mig, och ja, det är min erfarenhet.
Citera
2006-12-17, 23:32
Medlem
Litet gult djurs avatar
Ju starkare vin desto bättre hållbarhet efter öppnandet. Skulle tro att skräpviner med en styrka på under 10% inte håller så bra. Jag brukar nästan aldrig dricka hela flaskan utan den kan ibland stå upp till en vecka, med en sådan där stålkork, i kylen och jag har aldrig varit med om att det blivit dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in