• 1
  • 2
2006-12-16, 23:27
Bannlyst
Är det bara jag som tycker att Det våras för sheriffen INTE är rolig, småflinade på sin höjd ett par gånger under filmens gång då jag såg den första gången, ser den nu för andra gången och förstår faktiskt inte varför alla tycker den är så bra. Är den bara otroligt överskattad eller vad är det i den som tilltalar så många?
Citera
2006-12-17, 00:24
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.S
Är det bara jag som tycker att Det våras för sheriffen INTE är rolig, småflinade på sin höjd ett par gånger under filmens gång då jag såg den första gången, ser den nu för andra gången och förstår faktiskt inte varför alla tycker den är så bra. Är den bara otroligt överskattad eller vad är det i den som tilltalar så många?

Skrattade inte alls
Spaceballs e ju ändå bäst! :d
Citera
2006-12-17, 01:07
Medlem
Mr. Flynns avatar
Är enligt mig Mel Brooks bästa film. Smak liksom åsikter är ju spritt skilda och att du inte tycker den är rolig är ju knappast något problem då jag inte tror någon tvingar dig att se filmen.
De flesta jag känner tycker om filmen och baserat på det samt recensioner och betyg filmen fått lite varstans är den ju inte överskattad. Tror snarare du har fel humor för att uppskatta filmen men det kan ju givetvis vara fel. Gillar du Mel Brooks andra "det våras för"- filmer?
Citera
2006-12-17, 01:09
Medlem
Megalomanias avatar
"Piss off nigger!"

Lange sedan jag sag den men jag minns det som Mel Brooks basta. Spaceballs daremot suger kuk.
Citera
2006-12-17, 01:12
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.S
Till viss del kan jag hålla med. Visst har den sina höjdpunkter, men den är i min mening mycket ojämn.

Av Brooks filmer tycker jag att att Young Frankenstein och High Anxiety är klart bättre.
Citera
2006-12-17, 01:13
Medlem
Smockes avatar
Såg den precis (gick idag på svt) och den var rolig
Citera
2006-12-17, 02:17
Bannlyst
jag 'älskar den jävla filkme., så jävla mycket., unverbar.
Citera
2006-12-17, 02:31
Medlem
MoonieZs avatar
Jag tycker Det våras för sheriffen är vansinnigt rolig. Kunde inte låta bli att skratta högt vid åtskilliga tillfällen. Helt klart en av Mel Brooks bättre filmer.
Varför jag tycker den är rolig är lite svårt att förklara. Det är nog blandningen av alla former av humor och de ofta helgalna idéerna.
Citera
2006-12-17, 06:13
Medlem
Trumpeters avatar
Tycker den är helt ok, en av Mel Brooks bättre filmer. Inte riktigt lika bra som Young Frankenstein (med bl a Marty Feldman) dock.
Citera
2006-12-17, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Skrattade inte alls
Spaceballs e ju ändå bäst! :d

precis, Mel Brooks har gjort ett par filmer som i min smak är bra mycket roligare, ändå är det "Det våras för sheriffen" (den absolut tråkigaste "det våras för” -filmen) som Brooks hyllas för.

Kanske har det lite att göra med åldern på filmen också, en Chaplin film bjuder inte på garv även om man kan förstå varför de anses vara sådana komiska mästerverk.
Citera
2006-12-17, 13:39
Medlem
roccs avatar
Det våras för Frankenstein är långt mycket bättre än resten av
hans filmer. Jag blev också besviken på Det våras för scheriffen
men några scener är ju riktiga roliga... Exempelvis det faktum att
indianerna talar tyska.
Citera
2006-12-17, 14:14
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
"Piss off nigger!"

Lange sedan jag sag den men jag minns det som Mel Brooks basta. Spaceballs daremot suger kuk.

Håller med, spaceballs är bara flamsig och barnslig. Lite mer klass i Det våras för sheriffen i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in