2006-12-15, 22:23
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittslaktarn
Det har endast att göra med galna japaner.. The main event i båda har varit europa.

Glömmt bort barbarossa?
Eller för den delen nordafrika?

Slaget om atlanten sträckte sig ända bort till USAs kust och in i mexikanska golfen.

Så nej, det har inte endast med japaner att göra.

OnT: så nej, jag tror inte på något krig emot någon slags enad muslimsk styrka av den simpla anledningen att jag inte tror på en enad muslimsk styrka.
Citera
2006-12-15, 22:23
Medlem
jokers avatar
Jag tror mer på att 3:e VK kommer att basera sig på en konflikt mellan USA och Kina. Ett förödmjukat USA på dekis som har spenderat miljarder på att jaga skäggiga farbröder i grottor och lagt ut alla jobb på entreprenad i asien söker konflikt med ett ekonomiskt framgångsrikt Kina som söker sin rättmätiga plats i solen även militärt, och dessutom har några miljoner ensamma unga män som pga enbarnspolitiken ej finner en fru, perfekt kanonmat. Förhoppningsvis kan vi även i detta världskrig sitta på åskådarplats och gynnas ekonomiskt av kriget.
Citera
2006-12-15, 22:25
Medlem
Fittslaktarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Glömmt bort barbarossa?
Eller för den delen nordafrika?

Slaget om atlanten sträckte sig ända bort till USAs kust och in i mexikanska golfen.

Så nej, det har inte endast med japaner att göra.

OnT: så nej, jag tror inte på något krig emot någon slags enad muslimsk styrka av den simpla anledningen att jag inte tror på en enad muslimsk styrka.

Nej inte glömt bort, men försökte bara visa min poäng, förklarade mig mer utförligt i ett tidigare inlägg.

OnT: Håller med dig, en enad muslimsk styrka är som filmjölk med ketchup, ohållbart i längden.
Citera
2006-12-15, 22:32
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittslaktarn
Nej inte glömt bort, men försökte bara visa min poäng, förklarade mig mer utförligt i ett tidigare inlägg.

OnT: Håller med dig, en enad muslimsk styrka är som filmjölk med ketchup, ohållbart i längden.

Ah sorry, missade de inläggen helt och hållet.

Aja, angående den påstådda muslimska alliansen så tror jag inte bara att det inte skulle hålla i längden, jag tror inte att något sådant någonsin kommer att existera.
Kolla bara på Irak som exempel, där finns så många olika grenar som inte kan hålla sams med varandra, hur skulle de någonsin kunna ena sig och slås i samma riktning ?

Utöver det så finns där en del muslimska länder som dessutom har ganska, för att inte säga jävligt, bra relationer med väst som de mer än gärna upprätthåller.
Inte minst av alla så kan man ju ta Saudiarabien som exempel.
Citera
2006-12-15, 22:58
Medlem
shadow1s avatar
Tyskarna ville inte ha världsherradöme som vissa tror, problemet när man börjar är att resterande länder blir avundsjuka.
Storbrittanien ägde 25 % av jorden innan kriget starta, dom ville inte ha nån uppstickare i Europa som snodde andelar av marknaden.

Jänkarna sätter sig inte o åker båt över Atlanten, om det inte gäller pengar.
Hade dom brytt sig hade dom åkt över när England sparkade ut ur Frankrike.

Japanerna anföll inte USA förrens handelsembargon införts imot dom, dom har inte så gott om naturresurser, så det var bara en tidfråga.

Sovjet råka ha världens största arme och väldigt mycket naturresurser (mer än USA). Tysklands taktik byggde på offensiv (blixtkrig), så dom slog till medans dom hade en chans att slå ut dom.

Kina är väldigt hungriga på naturresurser, så om något land kommer att starta VK3 så är det dom, alt USA slår till mot Kina innan.
Citera
2006-12-17, 22:19
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Ni har naturligtvis fel. Tyskland kommer starta VK3 när iranska tidningar publicerar bilder på Martin Luther, vilka kommer vara stötande för allmänheten.
Citera
2006-12-18, 03:27
Medlem
ayanamiis avatar
Jag tror Indien och/eller Kina kommer ha en avgörande roll i ett kommande världskrig. Kanske i en attack mot ryska oljefält?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in