2006-12-15, 19:27
Bannlyst
Här är ett riktigt långskott... Men jag prövar iallafall. Var kan man få svar om inte på flashback?

För några år sen (kanske 6-10 år sen?) gjordes en tv-reklam av ett svenskt företag, kronfågel eller något annat, där man skulle visa hur goott kyckling var. Hela filmen bestod av extrema inzoomningar på människors munnar när de tuggade kyckling med öppen mun. Först en pojkes mun, schlafs, smack, sen en gammal tants mun osv. När man såg den blev man väldigt konfunderad eftersom den var totalt vidrig, man skulle kunna bli vegetarian iallafall över dan efter att ha sett sörjan.

Efter ett tag hörde jag rykten om att reklammakaren som fick jobbet var militant vegan, och hans reklamfilm var gjord för att vara så äcklig som möjligt och ändå kunna godkännas av företagets ledning. Vilket den då blev.

Så, kära FB, finns det något uns av sanning i detta rykte?
Citera
2006-12-15, 19:53
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slöhögen
Så, kära FB, finns det något uns av sanning i detta rykte?
Det skulle innebära att 100% av de anställda på det involverade företaget skulle vara kompletta idioter och ingen skulle ha ett uns av humor för att kunna upptäcka den gömda ironin i inslaget. Jag tror inte riktigt på det.

~Paul~
Citera
2006-12-16, 18:30
Bannlyst
Nope, 100 % skulle inte krävas, bara at han lyckades övertyga de som bestämde. Förmodligen en styrelse på några personer.

Och så uppenbart var det inte... Det gick ju uppenbarligen att sälja eftersom reklamen bevisligen gick igenom och sändes på TV. En duktig säljare kan sälja sand i Sahara och parfymer med bajsdoft i Grums.

Minns nån reklamen öht?
Citera
2006-12-17, 13:38
Medlem
Bråkmakarns avatar
"Jag vill ha chicken tonight, chicken tonight!" Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in