2018-04-26, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Dahmer levde som en enstöring och sågs som udda från tidiga tonåren.

Att vara full i klassrummet och dissekera djur må betraktas som udda, men det är väldigt lätt att i efterhand konstatera att en seriemördare var "udda"...
Citera
2018-05-12, 23:18
Medlem
Ördögs avatar
Dennis Nilsen dog den 12 maj 2018.

http://www.bbc.com/news/uk-44097196
Citera
2018-07-31, 17:46
Avslutad
Fan vad många seriemördare det finns som jag aldrig hört talas om. T ex
Edward Wayne Edwards. Otäck jävel. Kanske mer så än average seriemördare.

https://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Edwards_(serial_killer)
Citera
2018-07-31, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Att vara full i klassrummet och dissekera djur må betraktas som udda, men det är väldigt lätt att i efterhand konstatera att en seriemördare var "udda"...

Jag håller med.

Alla människor är väl udda beroende på vad man väger in i ordet och kontexten, de flesta har ju åtminstone ett avvikande beteende, men som inte heller brutalt skadar andra.
Citera
2018-07-31, 20:14
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag håller med.

Alla människor är väl udda beroende på vad man väger in i ordet och kontexten, de flesta har ju åtminstone ett avvikande beteende, men som inte heller brutalt skadar andra.

Ja så är det alltid. När man summerar nåns liv så har nog alla gjort nått som nån tycker är en avvikande signal.

Men i Dahmers fall hade nog närvarande föräldrar och samhälle kunnat fånga upp honom. Ju längre tid man får med sina egna tankar ju mer skruvad tenderar man att bli.
Citera
2018-08-08, 13:40
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyInHead
The original nightstalker är fast verkar det som. Efter 40 år!

https://edition-m.cnn.com/2018/04/25/us/golden-state-killer-development/index.html

Han är min favorit! Spännande att han åkt fast, dock försvinner lite av mystiken
Det som är fascinerande med honom är alla inbrott och konstiga samtal både långt innan och efter attacker, hälften av grannarna hade konstiga händelser som inträffade. Helt otroligt att det tog sån lång tid innan han åkte dit.
Han är ju även east area rapist och troligtvis även visalia ransacker
Citera
2018-08-08, 17:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fritt fram för Dahmers groteska tankar.

Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Ja så är det alltid. När man summerar nåns liv så har nog alla gjort nått som nån tycker är en avvikande signal.

Men i Dahmers fall hade nog närvarande föräldrar och samhälle kunnat fånga upp honom. Ju längre tid man får med sina egna tankar ju mer skruvad tenderar man att bli.

Jag tror det också.

Efter Jeffery Dahmers föräldrars skilsmässa hade han gott om tid och ingen i närheten för sina märkliga och mycket groteska och bisarra tankar. Har för mig att han då var 18 år när skilsmässan skedde.

Vare sig skolan eller samhället brydde sig om honom.
Citera
2018-08-14, 21:44
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror det också.

Efter Jeffery Dahmers föräldrars skilsmässa hade han gott om tid och ingen i närheten för sina märkliga och mycket groteska och bisarra tankar. Har för mig att han då var 18 år när skilsmässan skedde.

Vare sig skolan eller samhället brydde sig om honom.

Dom verkade inte speciellt närvarande innan heller. Han spenderade mycket tid själv med att leka med döda djur.
Citera
2018-08-14, 22:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Jeffery Dahmer.

Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Dom verkade inte speciellt närvarande innan heller. Han spenderade mycket tid själv med att leka med döda djur.

Det har du helt rätt i.

Om jag nu minns rätt så kom Jeffery efter föräldrarnas skilsmässa att bo ensam kvar i familjens hus för ett tag. Hans bror flyttade också tillsammans med någon av föräldrarna. Har för mig att han då var ca 18 år.
Senast redigerad av Skaraborg2 2018-08-14 kl. 22:22.
Citera
2018-09-16, 00:47
Medlem
ADHD-syndromets avatar
På tal om Dahmer kolla upp denna film https://www.imdb.com/title/tt2291540/ . En av hans vänner i highschool typ som ligger bakom storyn . Om jag inte missminner mig har han även gjort någon slags bok om Dahmer typ serietidning-aktigt . Jhon"derf" Backderf.
Citera
2019-02-10, 11:31
Medlem
hrwdtjs avatar
Såg en dokumentär om Harold Shipman. Han har sannolikt mördat flest människor av alla kända seriemördare.

https://www.youtube.com/watch?v=g7U5snpTJOU
Citera
2019-02-15, 21:37
Medlem
goin-xxxls avatar
Läste precis på friatider om nån ny seriemördare som enbart har ihjäl våldtäktsmän! Det var betalvägg, nån som kommer in ändock och kan länka?

Har inget emot en sådan seriemördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in