Please!

"Råkade" i en stunds ilska slänga sönder en kompis telefon nyss och fick (naturligtvis) ångest och måste lämna en liknande snarast.
Fattig som man är kom jag på att jag har en likvärdig, kass (dock ärlig men jag hittar inte kartongen) telefon hemma liggandes som dock är operatörslåst till Telia, en hemsk Nokia 6070 men som motsvarar den värdelösa saken som nu ligger i tusen bitar...
Har försökt kolla runt på nätet för att se om man kan låsa upp den på något sätt och det verkar ju ska kunna gå men antingen hittar jag inte rätt modell eller så är det något konstigt program man ska försöka sig på...
Någon vänlig själ måste det väl finnas här som kan ge mig lite hjälp?!
Alltså, En
NOKIA 6070 som är låst till
Telia men som jag vill kunna använda till
Tele2/Comviq...