Citat:
Ursprungligen postat av darkhero
De flesta mobiltelefoner går att låsa upp oavsett var de är köpta, vilket nätverk de är låsta till samt vilken mjukvara som körs på de. Det enda man behöver är korrekt kabel, upplåsningsmjukvara samt (möjligtsvis) firmware. Folk brukar ta 100-300kr för att göra detta men det absolut bästa är att låsa upp den själv och slippa bli blåst.
Jag brukar rekommendera siten
www.share2flash.com, de har allt du behöver för att låsa upp din telefon och tar dessutom inte betalt (alla andra sajter tar en vacker peng för att du skall kunna ladda ner dessa filer).
Haha, så du tror att detta är allt som behövs?
Skulle allt vara gratis så skulle vissa inte få sälja sina produkter så det är massa telefoner du INTE kan låsa upp med hjälp av gratisprogram.
Sen så är kunskap nånting man behöver för att göra vissa saker, eller du kanske tror alla vet hur man gör backup på GDFS, väljer rätt flashfiler, kan svara på både mindre/större problem som kan uppstå, vart man trycker, hur man installerar drivrutiner, väljer rätt kabel, vart man köper kabel osv osv.
Klart som fan att jag kan åka till Byggmax och köpa kakel också och med guider kakla hemma, men vissa saker är värt att betala för om man inte är absolut 100% säker vad man sysslar med.
Jag kämpar med problem på vissa telefoner emellanåt och det är inte allt som går att fixa(hårdvara)