2008-06-04, 16:29
Medlem
Azzazins avatar
Sambon fick en oanvänd NEC e616v idag och hon lyckades få "Mobilkoden blockerad".
Det stod aldrig mobilkod utan PIN1 man skulle slå in (alltså 0000 enligt boken).

Går detta att nollställa eller så ?
Citera
2008-06-05, 18:14
Medlem
Låsa upp Sony Ericsson.

Går de?
Citera
2008-06-05, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 021021
Låsa upp Sony Ericsson.

Går de?

...
Citera
2008-06-08, 03:55
Medlem
CoiloCs avatar
Halloe... Jag behöver snabbt svar nu

Vilka sladdar och programvara behöver jag för att ta bort operatörslåsningen på en Sony Ericsson w200i?
Vill inte använda Felia liksom...

Hur gör jag för att byta IMEI nummer på samma telefon?
Hur mycket kommer detta gå på, på ett ungefär?
Citera
2008-06-08, 17:23
Medlem
Någon som har koll på hur man låser upp en Sony Ericsson w760i ?
Citera
2008-06-09, 12:30
Medlem
går det att låsa upp min spanska LG telefon?

min fråga lyder som titeln; går det att låsa upp en mobiltelefon som är köpt i Spanien? tack för hjälpen
Citera
2008-06-10, 10:41
Medlem
De flesta mobiltelefoner går att låsa upp oavsett var de är köpta, vilket nätverk de är låsta till samt vilken mjukvara som körs på de. Det enda man behöver är korrekt kabel, upplåsningsmjukvara samt (möjligtsvis) firmware. Folk brukar ta 100-300kr för att göra detta men det absolut bästa är att låsa upp den själv och slippa bli blåst.

Jag brukar rekommendera siten www.share2flash.com, de har allt du behöver för att låsa upp din telefon och tar dessutom inte betalt (alla andra sajter tar en vacker peng för att du skall kunna ladda ner dessa filer).
Citera
2008-06-10, 17:28
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkhero
De flesta mobiltelefoner går att låsa upp oavsett var de är köpta, vilket nätverk de är låsta till samt vilken mjukvara som körs på de. Det enda man behöver är korrekt kabel, upplåsningsmjukvara samt (möjligtsvis) firmware. Folk brukar ta 100-300kr för att göra detta men det absolut bästa är att låsa upp den själv och slippa bli blåst.

Jag brukar rekommendera siten www.share2flash.com, de har allt du behöver för att låsa upp din telefon och tar dessutom inte betalt (alla andra sajter tar en vacker peng för att du skall kunna ladda ner dessa filer).

Haha, så du tror att detta är allt som behövs?
Skulle allt vara gratis så skulle vissa inte få sälja sina produkter så det är massa telefoner du INTE kan låsa upp med hjälp av gratisprogram.
Sen så är kunskap nånting man behöver för att göra vissa saker, eller du kanske tror alla vet hur man gör backup på GDFS, väljer rätt flashfiler, kan svara på både mindre/större problem som kan uppstå, vart man trycker, hur man installerar drivrutiner, väljer rätt kabel, vart man köper kabel osv osv.
Klart som fan att jag kan åka till Byggmax och köpa kakel också och med guider kakla hemma, men vissa saker är värt att betala för om man inte är absolut 100% säker vad man sysslar med.
Jag kämpar med problem på vissa telefoner emellanåt och det är inte allt som går att fixa(hårdvara)
Citera
2008-06-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrclean
Haha, så du tror att detta är allt som behövs?
Skulle allt vara gratis så skulle vissa inte få sälja sina produkter så det är massa telefoner du INTE kan låsa upp med hjälp av gratisprogram.
Sen så är kunskap nånting man behöver för att göra vissa saker, eller du kanske tror alla vet hur man gör backup på GDFS, väljer rätt flashfiler, kan svara på både mindre/större problem som kan uppstå, vart man trycker, hur man installerar drivrutiner, väljer rätt kabel, vart man köper kabel osv osv.
Klart som fan att jag kan åka till Byggmax och köpa kakel också och med guider kakla hemma, men vissa saker är värt att betala för om man inte är absolut 100% säker vad man sysslar med.
Jag kämpar med problem på vissa telefoner emellanåt och det är inte allt som går att fixa(hårdvara)

Såklart allt inte går att låsa upp via gratisprogram, man behöver oftast en box/dongle för att använda sig av vissa program. Det är därför dessa program finns i crackade versioner på share2flash - doh!
Sedan är det klart som fan att en vanlig svensson som inte har en aning vad GDFS, EMEA_4 eller DB2020 är för något helst inte skall fösöka flasha sin mobiltelefon. Men att ägna 1-2 timmar åt att läsa någon av de stora mobilforumen som se-nse.net eller liknande så lär man vara någorlunda rustad att göra det själv. Men som du säger är man inte 100% säker och har både pengar och tid så får man leta upp någon som gör det åt en.
Citera
2008-06-15, 19:08
Medlem
Hur fixa en LG U890? De flesta websidor listar endast U880.
Citera
2008-06-15, 22:45
Medlem
Hej.

Jag har en helt ny Samsung L760.
Jag lyckades låsa upp den (låst till Telia tidigare) och den går att "starta" med mitt kort från 3.
Men sen kommer det fram en till "meny" där det står;

Privat Sim-lösenord:

Och va fasiken är det?
Hjälp mig lösa detta
Citera
2008-06-16, 07:45
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
Hur fixa en LG U890? De flesta websidor listar endast U880.
http://www.flashback.org/showpost.p...postcount=1388
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in