2009-09-03, 14:27
  #1093
Medlem
Marviils avatar
Ar i ayia napa nu. forsta gangen for mig. festade igar och tycker det var ett riktigt bra drag. mycket folk utan att vara for mycket.


Kan nagon hjalpa mig med detta...behover veta var i ayia napa man kan kopa snus. Kopte i en liten supermarket, men de har fatt slut pa det. Andra stallen sager att det numera ar omojligt att hitta snus pa hela cypern. Maste val finnas nan skon tobakshandlare som saljer?
Citera
2009-09-08, 18:42
  #1094
Medlem
Marviils avatar
glom min fraga. kiosken mittemot castle club saljer snus.
Citera
2009-09-08, 21:10
  #1095
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marviil
glom min fraga. kiosken mittemot castle club saljer snus.
Mest nyfiken, hur mycket får man betala för en dosa där nere?
Citera
2009-09-09, 19:24
  #1096
Bannlyst
Tjaa har en liten fråga, jag och en polare har hittat en billig resa med ospecificerat hotel, vi flyger på måndag till Laranaca flygplats, men vill ju självklart bo i ayia napa och inte ett pensionärshotell på andra sidan ön ,(risken finns?). Resebolaget är ving, någon som vet lite bättre än oss och kan svara? och en fråga till bara.... hur e draget där nere i september?? Hur mycket pengar behöver ja där nere en vecka då jag varken vill leva snålt eller överflöd?

Blev ett par frågor där, hoppas på svar må gött flashen!!

ps, mitt första inlägg med detta konto, men har varit en lojal läsare på fb länge
Citera
2009-09-13, 13:56
  #1097
Medlem
Marviils avatar
Ja risken finns ju saklart att du hamnar i Larnaca eller till och med Limasoll. Ar i Ayia Napa just nu, och draget ar val helt okej, men jag tror det kommer minska avsevart i veckorna som foljer. Aven vadret har blivit kyligare. Med det menar jag ca 30 pa dagen och 20 pa natten.

Rakna med 600 euro per vecka. Gar att komma under det, men gar ocksa att overstiga. Beror formodligen mest pa hur mycket ol och annat du kommer dricka.
Citera
2009-09-13, 13:58
  #1098
Medlem
Marviils avatar
Och en snusdosa kostar 5 euro. Ca 52 kr. Ar du aktiv snusare bor du ta med en stock fran sverige. Tank ocksa pa att det ar forbjudet att salja snus pa cypern sa det kan vara svart att hitta forsaljare, men kiosken mitt emot Castle Club har Goteborgs Rape white, samt general portion.
Citera
2009-10-21, 19:37
  #1099
Medlem
Någon som vet vart man kan boka in sig på Kalypso? Inte hittat någonstans. Ska dra dit nästa sommar och vill gärna veta.
Citera
2009-10-21, 22:07
  #1100
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobby1989
Någon som vet vart man kan boka in sig på Kalypso? Inte hittat någonstans. Ska dra dit nästa sommar och vill gärna veta.

Har aldrig förstått varför man vill bo där? Det finns klart mycket bättre hotell än Kalypso om man vill åka ner ett gäng och festa. Kalypso är förmodligen det mest överskattade hotellet i hela chartervärlden.
Citera
2009-10-21, 23:58
  #1101
Medlem
PornKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Har aldrig förstått varför man vill bo där? Det finns klart mycket bättre hotell än Kalypso om man vill åka ner ett gäng och festa. Kalypso är förmodligen det mest överskattade hotellet i hela chartervärlden.

Nu är ju jag i 30 års åldern, så jag föredrar annan accomondering. Men om jag vore en festande ungdom så skulle jag helt klart tycka Kalypso vore bästa hotellet. Det är helt enkelt bäst, visst rumstandarden är minst sagt låg. Men partystämmningen dessto högre. Läget är väldigt bra, det finns en pool-bar där man kan stå i poolen och beställa sprit. Poolen är öppen även nattetid och det finns en hotellansluten nattklubb som har öppet till 7 på morgonen, Aqua heter den och där finns det en inomhuspool och ofta är det skumparty där. Det finns en väldigt öppen atmosfär på hotellet, då jag var där så var det många som hade öppen dörr som förfestade. Det var lätt att bara säga hejsan svejsan vad skall ni göra ikväll. Vi skall till Grabbarna Grus, vad bra det skall jag med kan man få vara med?

Så hade man ett festargäng att vara med. Med andra ord lätt att skaffa festarkompisar.

Förr fick man ju tom knulla i och vid sidan om poolen. Fram tills 2003 kunde man varje natt se flera par som knullade helt öppet. Många härliga syner. Den fick ju smeknamnet klamydiapoolen pga allt knullande. Men nu är det förbjudet och straffbart med böter. Så lite striktare har det blivit. Men fortfarande ett bra partyhotell för röjare...
Citera
2009-10-22, 12:50
  #1102
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PornKing
Nu är ju jag i 30 års åldern, så jag föredrar annan accomondering. Men om jag vore en festande ungdom så skulle jag helt klart tycka Kalypso vore bästa hotellet. Det är helt enkelt bäst, visst rumstandarden är minst sagt låg. Men partystämmningen dessto högre. Läget är väldigt bra, det finns en pool-bar där man kan stå i poolen och beställa sprit. Poolen är öppen även nattetid och det finns en hotellansluten nattklubb som har öppet till 7 på morgonen, Aqua heter den och där finns det en inomhuspool och ofta är det skumparty där. Det finns en väldigt öppen atmosfär på hotellet, då jag var där så var det många som hade öppen dörr som förfestade. Det var lätt att bara säga hejsan svejsan vad skall ni göra ikväll. Vi skall till Grabbarna Grus, vad bra det skall jag med kan man få vara med?

Så hade man ett festargäng att vara med. Med andra ord lätt att skaffa festarkompisar.

Förr fick man ju tom knulla i och vid sidan om poolen. Fram tills 2003 kunde man varje natt se flera par som knullade helt öppet. Många härliga syner. Den fick ju smeknamnet klamydiapoolen pga allt knullande. Men nu är det förbjudet och straffbart med böter. Så lite striktare har det blivit. Men fortfarande ett bra partyhotell för röjare...

Jag har bott där och jag har även bott på flera andra hotell i Ayianapa. Den klart sämsta veckan jag och mina vänner tillbringat där nere var den veckan vi bodde på Kalypso. Men visst, vi låg väl ett par år över snittåldern vilket kanske bidrog något. Men året efter hade vi otroligt kul bara vi bytte hotell.

Jag har gjort 7 vändor där nere och bott på 6 olika hotell så jag har ett litet hum om vad som är bra och dåligt där nere.. Alla har inte samma smak när det gäller val av hotell men Kalypso är bara osmakligt. Men vill du att folk ska knulla i poolen du badar i eller på solstolen brevid bordet där du sitter och dricker öl så är det väl upp till var och en. Eller vill du bli väckt av att någon står och pissar på din dörr kl 8 på morgonen så du och dina vänner är tvungna att slå skiten ur honom så är det samma sak där, tycker man att sånt är kul så är Kalypso ett bra hotell. Jag klarar mig utan det.
Citera
2009-10-23, 17:09
  #1103
Medlem
Ponera att jag vill köpa ett bilbatteri med en ca 60Ah nere i ayia. Vad får jag betala för batteriet, var kan jag köpa det och blir det enkelt att sälja det begagnat där nere?
Citera
2009-10-23, 17:57
  #1104
Medlem
PornKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Jag har bott där och jag har även bott på flera andra hotell i Ayianapa. Den klart sämsta veckan jag och mina vänner tillbringat där nere var den veckan vi bodde på Kalypso. Men visst, vi låg väl ett par år över snittåldern vilket kanske bidrog något. Men året efter hade vi otroligt kul bara vi bytte hotell.

Jag har gjort 7 vändor där nere och bott på 6 olika hotell så jag har ett litet hum om vad som är bra och dåligt där nere.. Alla har inte samma smak när det gäller val av hotell men Kalypso är bara osmakligt. Men vill du att folk ska knulla i poolen du badar i eller på solstolen brevid bordet där du sitter och dricker öl så är det väl upp till var och en. Eller vill du bli väckt av att någon står och pissar på din dörr kl 8 på morgonen så du och dina vänner är tvungna att slå skiten ur honom så är det samma sak där, tycker man att sånt är kul så är Kalypso ett bra hotell. Jag klarar mig utan det.

Som sagt jag sa ju att det var ett bra hotell för röjare, ju vildare och galnare desto bättre. Så tyckte jag då jag var i 16-23 års åldern. Numera vill man ha det lite lugnare och lyxigare.

Vad gäller knullande i poolen så är det inte så mycket sånt längre med tanke på att man kan få böter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in