Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-05, 19:38
  #2773
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darw
Är det Vias apartments?


Alltså förstår inte vad folk menar med att det är massa korv, det var mer tjejer än killar där när jag var där 27e maj till 3e juni ( studentveckan)

nä det är väl inte så konstigt att det är mest tjejer då? Tjejer åker ju utomlands för att få brännan inför balen, testa att åka 29-31 istället.
Citera
2011-07-06, 18:25
  #2774
Medlem
AWRAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkkulia
Haha, okej! Men det låter ändå bra, vi planerar inte att hänga på rummet hela dagen hahaha, men hur är stämningen på hotellet? Var det ett typiskt ungdomshotell eller bodde där familjer också? :P
Tack för svaret förresten

Haha kul, vi är ett grabbgäng som ska ner samma datum och förhoppningsvis po på Vias igen. Bodde där förra året i två veckor. Sjukt bra hotell om du frågar mig, dom är inte arga överhuvudtaget och man får i princip göra vad man vill/vara hur högljudd man vill utan att dom bryr sig. Städning 5 dagar i veckan o god mat serveras vid hotellbaren. Stämningen på hotellet är sjukt bra! Iaf när vi var där, kom väl hem 3-5 på natten och festade vid poolen ett bra tag =) Folk från andra hotell kommer även dit eftersom dom inte bryr sig speciellt mycket. Rekommenderar starkt! Ett steg ut från hotellet och du är i princip på bargatan! Bara tuta & köra på Vias! Vi lär träffas!
__________________
Senast redigerad av AWRA 2011-07-06 kl. 18:30.
Citera
2011-07-06, 20:03
  #2775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AWRA
Haha kul, vi är ett grabbgäng som ska ner samma datum och förhoppningsvis po på Vias igen. Bodde där förra året i två veckor. Sjukt bra hotell om du frågar mig, dom är inte arga överhuvudtaget och man får i princip göra vad man vill/vara hur högljudd man vill utan att dom bryr sig. Städning 5 dagar i veckan o god mat serveras vid hotellbaren. Stämningen på hotellet är sjukt bra! Iaf när vi var där, kom väl hem 3-5 på natten och festade vid poolen ett bra tag =) Folk från andra hotell kommer även dit eftersom dom inte bryr sig speciellt mycket. Rekommenderar starkt! Ett steg ut från hotellet och du är i princip på bargatan! Bara tuta & köra på Vias! Vi lär träffas!

Åh, fan va najs att höra! Det viktigaste enligt oss är typ läget till centrum och såklart stämningen på hotellet, så det blir perfekt! Tänkte ta med högtalare så det är ju bra att de inte bryr sig så mycket om ljud hahahaha Ja, det gör vi säkert, åker ni från Malmö eller?
Citera
2011-07-08, 19:17
  #2776
Medlem
CharlieHarpers avatar
Någon som har koll om det finns nåt gym där nere? Eller bara någon kampsportsklubb där man kanske kan titta in och provträna?
Citera
2011-07-09, 15:39
  #2777
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHarper
Någon som har koll om det finns nåt gym där nere? Eller bara någon kampsportsklubb där man kanske kan titta in och provträna?

Ja det finns gym men jag vet inte var exakt, då jag anser att man ska koppla bort allt sånt när man är där dessutom så kommer du inte träna där ändå, även om du har inställningen till det innan avfärden.
Citera
2011-07-09, 17:17
  #2778
Medlem
CharlieHarpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMoonwalker
Ja det finns gym men jag vet inte var exakt, då jag anser att man ska koppla bort allt sånt när man är där dessutom så kommer du inte träna där ändå, även om du har inställningen till det innan avfärden.

Haha, det kan nog mycket väl stämma
Citera
2011-07-10, 14:23
  #2779
Medlem
Känner att det var extremt många sidor att gå igenom men hittade lite påvägen endå!

Men tänkte kolla om någon kunde hjälpa mig med att besvara några frågor.
Jag och några polare tycker att Sverige blir så extremt tråkigt på hösten okt-nov så vi funderar på att dra utomlands vid den tidpunkten. Vi är alla mellan 19-21 år gamla.

Nåt land som passar vår ålder med bra sevärdheter,värme och sol och samtidigt bra nattliv vid dessa månader?
__________________
Senast redigerad av Majuttii 2011-07-10 kl. 14:28.
Citera
2011-07-10, 16:57
  #2780
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majuttii
Känner att det var extremt många sidor att gå igenom men hittade lite påvägen endå!

Men tänkte kolla om någon kunde hjälpa mig med att besvara några frågor.
Jag och några polare tycker att Sverige blir så extremt tråkigt på hösten okt-nov så vi funderar på att dra utomlands vid den tidpunkten. Vi är alla mellan 19-21 år gamla.

Nåt land som passar vår ålder med bra sevärdheter,värme och sol och samtidigt bra nattliv vid dessa månader?

Cypern är inte det du söker, ett som Är säkert iaf.
Citera
2011-07-11, 02:56
  #2781
Medlem
shaqims avatar
Bokade nyss en resa till Ayia Napa, 22/8-29/8, med tre polare och tänkte ställa lite frågor till de som har koll.

1. Hur ser det ut med britter där i augusti?
2. Finns det möjlighet att hyra båt eller liknande?
3. Finns det något soft ställe som kan tänkas spela dubstep?
4. Vad bör man göra/undvika?
5. Någon som sitter på info om lägenhetshotellet Tsokkos Apartments? Hört väldigt blandade åsikter om det.
Citera
2011-07-11, 07:58
  #2782
Medlem
CharlieHarpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaqim
Bokade nyss en resa till Ayia Napa, 22/8-29/8, med tre polare och tänkte ställa lite frågor till de som har koll.

1. Hur ser det ut med britter där i augusti?
2. Finns det möjlighet att hyra båt eller liknande?
3. Finns det något soft ställe som kan tänkas spela dubstep?
4. Vad bör man göra/undvika?
5. Någon som sitter på info om lägenhetshotellet Tsokkos Apartments? Hört väldigt blandade åsikter om det.

1. Var där sista veckan augusti 2009 och jag såg inte mycket britter, men då höll vi också till på de svenska uteställena. Brittiska försäljare på vespa däremot stötte vi på några som försökte sälja på oss biljetter till strippklubbar. Jobbiga, dryga jävlar som inte fattade vad nej betydde.

2. Det var fullt med folk som hyrde vespor, bilar och typ beach-buggies, så jag antar att det kanske finns båtuthyrning. Inget jag vet hur det fungerar dock.

4a. Har själv hört att man bör undvika klostertorget mitt i natten, men jag personligen har inte haft någon negativ upplevelse där.

4b. Det enda jag kan tänka på som man verkligen måste göra är att ta sig till Nissi Beach, det är värt den extra sträckan. Och självklart käka på KFC.
Citera
2011-07-11, 09:00
  #2783
Medlem
daggeulricHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHarper
4b. Det enda jag kan tänka på som man verkligen måste göra är att ta sig till Nissi Beach, det är värt den extra sträckan. Och självklart käka på KFC.

Nissi Beach, är det något som ligger i närheten? Vad är speciellt där? Berätta gärna lite.

Kram.
Citera
2011-07-11, 12:00
  #2784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaqim
Bokade nyss en resa till Ayia Napa, 22/8-29/8, med tre polare och tänkte ställa lite frågor till de som har koll.

1. Hur ser det ut med britter där i augusti?
2. Finns det möjlighet att hyra båt eller liknande?
3. Finns det något soft ställe som kan tänkas spela dubstep?
4. Vad bör man göra/undvika?
5. Någon som sitter på info om lägenhetshotellet Tsokkos Apartments? Hört väldigt blandade åsikter om det.

Yes, det går på Nissi Beach. I alla fall vattenskoter och liknande. Finns även möjlighet att åka "däck-bakom-båt" och alla diverse varianter. Sen så finns det ju även bungyjump.

Citat:
Ursprungligen postat av daggeulricH
Nissi Beach, är det något som ligger i närheten? Vad är speciellt där? Berätta gärna lite.

Kram.

En ganska så, relativ, fin och hyffsat stor strand som ligger bara någon km ifrån centrum av Ayia Napa. Turkost vatten, långgrunt, i stort sett bara ungdomar om man hänger där hotellet Adams Beach är beläget. Det är en klubb som håller igång på dagarna, soft musik som spelas och tokiga britter som skriker i mikrofoner. Gratis sprit när du passerar ingången
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f415312

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback