Då jag bor i Oslo med extremt mycket kötrafik retar jag mig på en massa saker, men värst är nog idioter som skall fram vid grönt ljus till varje pris, trots att de blir ståendes och blockerar korsande körfält när de får grönt ljus. Resultat - just som det slår om till rött så försvinner bilen som blockerat vägbanan och då skall puckona som står i min fil givetvis pressa sig fram för att blockera för korsande fil.... Hatar dessa intensivt hänger mig alltid på tutan! Det krävs ingen ingejörexamen för att lista ut att om alla hade tagit hänsyn till trafikljusens rytm så hade köerna nästan kunnat elimineras, eller iaf minskas betydligt.
Hatar oxå idioter som inte vet hur man väver vid kötrafik. Hehe, håller för fullt på att utbilda alla normänn i den konsten, då de utan undantag är mer rädd om sin bil än vad jag är om min. Många fingrar i luften när jag pressar mig in.

Men å andra sidan en hel del glada miner oxå när jag vinkar in bilen som står på tur att komma in framför mig.
En sak till som är helt idiotisk här är att de håller stenhårt på högerregeln. Resultat - ibland blir det ståendes bilar från alla håll i en fyrvägskorsning för att alla väntar på att bilen till höger skall köra.
Som tidigare nämnt - dödsstraff åt dem som slår upp bildörren i grannbilen! Bara för att de skiter totalt i sina bilar betyder det inte att jag accepterar eller vill få min bil lackskadad och bucklad av dem!
Finns en massa saker till som retar upp mig förstås... men i stadstrafiken så är ovan saker det som stör mig mest.