2006-12-13, 12:07
Medlem
Jag har blivit intresserad av att jobba som tentavakt under nästa termin. Jag kommer plugga på stockholms universitet och tänkte att det här kunde vara ett sätt att dryga ut kassan.

Om jag har förstått det rätt så måste jag kontakta varje institution för sig och se om de behöver mer folk. Jag ringde först lite idag och när jag väl lyckades få tag på någon så bad hon mig skriva "ett par rader" i ett mail så skulle hon höra av sig. Då insåg jag att det såklart är det lättaste och förmodligen bästa sättet att höra av sig på.

Men vad ska jag då skriva i mailet. Jag har svårt att tro att det egentligen spelar så stor roll, men vad tror ni? Jag tänkte skriva vad jag läste på gymnasiet och lite om arbetserfarenhet. Sen kan det väl inte handla om så mkt mer, just eftersom hon sa "ett par rader".

Sen undrar jag lite också om hur det funkar; om man bokar upp sig eller om man blir tilldelad, hur den lilla utbildning som är funkar osv.

Så skriv gärna allt ni tror och vet om detta extraknäck.

edit: Måste lägga till ett par självklara frågor som hur mkt tjänade ni och hur ofta hade ni chans att sitta som tentavakt?
Citera
2006-12-13, 12:26
Medlem
Magnums avatar
Har suttit som tentavakt vid ett par tillfällen. Instruktionerna fick jag på några A4-blad. Jag har för mig de ringde och frågade om jag kunde arbeta i hyfsat god tid före tentatillfällena. Tacka ja till de program där det är många brudar så har du nåt att sysselsätta dig med under de ganska så sega timmarna. Som tentavakt kan du nämligen stirra på folk utan att det är konstigt (utgår från att att du är kille och straight - om inte, tacka ja till de som passar din läggning ).
Tyvärr fick jag inte nöjet att sätta dit nån fuskare
Citera
2006-12-13, 21:08
Medlem
bump
Citera
2006-12-13, 22:59
Medlem
lowrides avatar
jag är också intresserad av denna information
Citera
2006-12-14, 16:24
Medlem
bumpar igen
kanske meningslöst?
Citera
2006-12-14, 17:45
Medlem
svenils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turtelul
bumpar igen
kanske meningslöst?

tråden har funnits knappa dygnet, ha lite tålamod så ska du se att det dyker upp något spännande
Citera
2006-12-14, 17:55
Medlem
Tentavakter jag sett hittils har varit gamla. Troligen pensionärer. Det låter klok då det antagligen är mindre risk för fusk m.m. än med en ung tentavakt som kanske råkar ha en kompis som skulle göra tenta just då han ska vakta.
Citera
2006-12-14, 18:01
Medlem
von Schmerzs avatar
Tentavakterna på min skola jobbar på "Schemaenheten" som har hand om salsbokningar och liknande administrativt arbete. Det är nästan alltid samma personer som sitter och vaktar en, så jag antar att de inte tar in så mycket extrapersonal.
Citera
2006-12-14, 18:13
Medlem
Continental Ops avatar
det är vanligt att amanuenser även kör lite vaktjobb, keep it in the institution så att säga, känner du nån amanuens kan det underlätta
Citera
2006-12-14, 18:57
Medlem
De vänner jag har som suttit tentavakter får ca 100:-/h och de får sitta någon eller ett par gånger per tentaperiod. Hur de fått tag på jobbet har jag ingen aning om.

Annars rekommenderar jag övningsledare/labhandledare om du har bra koll på någon kurs där såna behövs. 150:-/h, 4-6 h/vecka, för något som man redan kan och behöver förbereda sig minimalt inför är inte helt fel!
Citera
2006-12-14, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MysT
Annars rekommenderar jag övningsledare/labhandledare om du har bra koll på någon kurs där såna behövs. 150:-/h, 4-6 h/vecka, för något som man redan kan och behöver förbereda sig minimalt inför är inte helt fel!
Precis vad jag tänkte skriva!
I synnerhet labhandledare under programmerings"lab", om man behärskar programmeringsspråket. Det är så grymt soft att bara glida omkring och hjälpa folk. Oftast är det extremt lugnt, och vill man vara "ful" kan man med fördel prioritera söta tjejer som tycks behöva en del hjälp med sina algoritmer, eller kanske t.om komma med förslag rörande kodoptimering om såna problem icke skulle finnas
Citera
2014-04-09, 16:39
Medlem
Tentavakt ger runt 108kr/h .
Perfekt att kombinera med tex akassa eller om man är pensionär
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto