2012-06-01, 19:53
Medlem
Chillfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Man blir frisk av sprit när man är förkyld. Se till att dricka rent bara.

En bra kombo är att basta och snapsa, då svettas man ut allt det onda och blir frisk som en nötkärna dagen efter.

Om man ska både dricka och basta så lär du dricka en hel del vatten för att inte bli uttorkad.
Citera
2012-06-02, 01:35
Medlem
Vet inte hur det är för er andra, men jag klarar då inte av att dricka alkohol om jag är sjuk, min kropp stöter ifrån sig den djävuls drycken. Men det lär du ju märka ifall det nu blir så

Lycka till!
Citera
2013-01-05, 14:53
Medlem
turkbygges avatar
Bumpar här och rådfrågar lite, idag har jag varit lite snorig i näsan/svaljet och lite ont i halsen med enstaka hostningar då och då. Ikväll blev jag bjuden till chillkrök med nårra kompisar och undrar om en måttlig mängd alkohol(25-35 cl) under relativt lång tid har någon speciell inverkan på min sjukdom. Jag behöver ju inte dricka allt heller men det beror på hur jag känner mig, om jag märker att jag börjar må dåligt så kommer jag självklart inte dricka mer.

Min pappa brukar dricka lite whisky när han e förkyld och det verkar hjälpa. Jag kommer ju inte supa skallen av mig utan mer hålla mig snäppet under salongsberusad under kvällen.

TL;DR Blir man mer/mindre sjuk alternativt gör alkohol någon som helst inverkan på förkylning?
Citera
2013-01-06, 00:42
Medlem
christerys avatar
Ähh, undvik paracetamol (alvedon) och drick mycket vatten (bra tips även utan förkylning).

kroppen blir lite nedsatt men å andra sidan så har du roligare.

Inga ansträngningar dock, fuck till you die kan få en ny innebörd. Dvs tramsa lagom. Gå hem ensam, om du inte redan har en partner.
Citera
2025-03-30, 01:10
Medlem
Härligt Härligt läste din underbara story. men tänkte på värktabletterna i din kommentar. kan man festa till det o käka verktabletter ändå. typ ibuprofen eller så innan man lägger sig. sitter just nu och dricker lite öl. trevlig helg.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in