Vet inte hur det är för er andra, men jag klarar då inte av att dricka alkohol om jag är sjuk, min kropp stöter ifrån sig den djävuls drycken. Men det lär du ju märka ifall det nu blir så
Bumpar här och rådfrågar lite, idag har jag varit lite snorig i näsan/svaljet och lite ont i halsen med enstaka hostningar då och då. Ikväll blev jag bjuden till chillkrök med nårra kompisar och undrar om en måttlig mängd alkohol(25-35 cl) under relativt lång tid har någon speciell inverkan på min sjukdom. Jag behöver ju inte dricka allt heller men det beror på hur jag känner mig, om jag märker att jag börjar må dåligt så kommer jag självklart inte dricka mer.
Min pappa brukar dricka lite whisky när han e förkyld och det verkar hjälpa. Jag kommer ju inte supa skallen av mig utan mer hålla mig snäppet under salongsberusad under kvällen.
TL;DR Blir man mer/mindre sjuk alternativt gör alkohol någon som helst inverkan på förkylning?
Härligt Härligt läste din underbara story. men tänkte på värktabletterna i din kommentar. kan man festa till det o käka verktabletter ändå. typ ibuprofen eller så innan man lägger sig. sitter just nu och dricker lite öl. trevlig helg.