2006-12-13, 19:22
Medlem
Nedomanskys avatar
Tycker inte man blir lika packad om man är rejält förkyld. Se upp med värktabletter som innehåller paracetamol tillsammans med alkohol, det blir tufft för din lever.
Citera
2008-01-12, 16:28
Medlem
boks avatar
http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=19606

"Ur medicinsk synpunkt är det inte så bra. Alkoholen frestar på en redan stressad kropp. Spriten gör helt enkelt mer skada än nytta, även om effekten på kort sikt kanske är att man lättare står ut med besvären."
Citera
2008-01-12, 23:39
Medlem
Smaskenss avatar
Har ett försvarligt antal gånger varit med om att man när man känt de första känningarna av en kommande förkylning, det där halsonda, som efter nån dag blommar ut i snorighet och hosthost med ledsmärtor och lite slöhet, om man då man börjar känna det halsonda tar sig en rejäl bläcka och super till lite, då "dödar" man förkylningen.....

Under en fullt utblommad förkylning blir man bara extra bakis av en fylla. Men i uppstartsprocessen tycker jag det verkar som man kan supa bacilluskerna till döds i startgroparna.
Citera
2008-01-13, 03:39
Medlem
Har du ont i halsen ska du ta en Strega! Jag garanterar att det hjälper!
Citera
2009-09-10, 16:12
Medlem
Jag tror inte att det är klokt att supa...men en liten "stänkare" är nog ingen fara, inte vid förkylning iaf.

Whiskey som tidigare nämnts är ju bra om man har ont i halsen. Annars ska ju "Jäger" vara en gammal huskur för förkylning.

Sitter själv och är förkyld nu och det visade sig att riktigt stark salsa är jävligt bra. efter ett par munnar med chips så kan man andas igenom näsan igen (ett tag till iaf)
Citera
2009-09-10, 19:07
Medlem
Stryops avatar
Förlänger förkylningen och kroppen prioriterar att förgöra alkoholen istället för att bota förkylningen <--(egna erfarenheter)
Citera
2009-09-10, 19:13
Medlem
Cotillions avatar
Drick mycket bara så släpper det
Men när du slutar att dricka så kan du bli sjuk igen
Citera
2009-09-11, 18:27
Bannlyst
bästa receptet mot nästäppa är
tag 2 cl Jäger i munnen andas in djupt med öppen mun och andas ut genom näsan, vad du gör med spriten sen är upp till dig

har kört detta tricket och inte använt näsdroppar på de senaste 15 åren.
att gurgla med whiskey är ett bra sätt att bli av med ont i halsen.
Citera
2010-12-03, 16:58
Medlem
SoulStoneRiders avatar
Jag har vid ett flertal tillfällen i mitt liv supit mig rejält full vid förkylning och sedan vaknat upp frisk dagen efter.
Citera
2011-01-14, 21:10
Medlem
för mig så blir jag alltid frisk efter en rejäl fylla! och så känns det så mycket bättre när man vaknar dagen efter och mår bättre efter man druckit än innan!
Citera
2011-01-15, 00:35
Avslutad
Sist jag provade blev bara resultatet bakfylla + värre förkylning.
Citera
2011-01-15, 01:43
Medlem
Inhales avatar
Herregud har du aldrig supit till det lite när du varit förkyld?

Det händer inget speciellt utöver det vanliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in