Citat:
Wheelgunner skrev
MrsMagoo är sällsynt korkad och verkar inte ta till sig någonting. Det är tämligen lönnlöst att växla meningar med en som är totalt tondöv och bara skriker..
Jag har tex inte fått något svar av henne på inlägg #9672 som citeras högst upp där jag även länkar till Kapten Klännings tråd. Att Lindberg är dömd är en sak. Men det anmärkningsvärda och mycket märkliga är att inte namnen eller telefonnumren "högre upp" som nämns kommer fram!
Normalt läcker polisen som ett såll, men här är det helt tyst!
Då leder det givetvis till frågan vem eller vilka som har så mycket makt att dom fullständigt kan lägga locket på??
Mitt tips är att svin-otto återfinns på någon kant i den härvan och att han fick panik när AB ställde frågan "har du köpt sex?" Han trodde att det gällde Lindberg-grejen och att reportern visste mer än vad som var fallet och erkände för Sveinfeldt. Sedan gick det med blixtens hastighet..
Mitt tips är också att Sveinfeldt redan visste om att svin-otto var inblandad men att det inte skulle läcka ut. Paniken var antagligen total i Visby..
Enligt den aktade kriminologen var anledningen till att sadistidioten Lindberg greps i Falun av SÄPO just att polisen läcker som ett såll.
Direkt efter gripandet hade polisen en presskonferens där man noga betonade:
"Polisen säger också att det i nuläget inte verkar som att polischefen ingått i något sexnätverk av män utan att det i nuläget bara handlar om en brottsmisstänkt person, den före detta polischefen."
Sedan lägger kammaråklagare Håkan Roswall locket på.
Paniken var total i Visby utan tvekan.

Hade det bara handlat om att Littorin hade sexchattat med någon kvinna i hans egen ålder så är den paniken svårbegriplig.

I andra sammanhang har moderaterna inga problem med att visa upp hur frisinnade dom är:
"Reinfeldt: Därför vill jag inviga Pride
Att det i Sverige än idag ska behöva finnas människor som döljer sin sexuella läggning för såväl nära anhöriga som arbetskollegor av rädsla för att bli förnedrade kan inte stillatigande accepteras av ett frihetsälskande parti."
Varför gällde inte detta också Littorin?