2011-07-07, 02:48
Medlem
MalusPaterFamiliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men det klär dig att va en skvallerkärring som litar blint på vad Aftonblaskan skriver om Littorin.
Varför skriver du i "Kändisskvaller" om du inte kan förlika dig med skvaller?

Littorin har tagit en akademisk bluffexamen vid en stämpelfabrik, och detta torde vara han främsta merit.

Cappitan Picard gillar tydligen hårda tag och minderåriga flickor, samt är psykiskt sjuk till följd av sin djupgående depression, dessutom lever han på bidrag från skattebetalarna i stället för att stå till arbetsmarknadens förfogade.
Citera
2011-07-07, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Mer från AB:

"”Hej snygging, vill träffa dig på fredag”

Littorins mejl till ”Ida, 16”"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13262687.ab

I tron att han chattar med en 16-åring, som bifogar nakenbild för att styrka att hon är mycket ung, föreslår dåvarande arbetsmarknadsministern en träff.

Det här handlar inte om legitim sexchatt med vuxna kvinnor, även unga kvinnor. Det handlar inte om en ministers rätt till ett privat sexliv.

Han tar initiativ att få träffa en minderårig, i detta sammanhang att betrakta som ett barn.
Citera
2011-07-07, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
I tron att han chattar med en 16-åring, som bifogar nakenbild för att styrka att hon är mycket ung, föreslår dåvarande arbetsmarknadsministern en träff.

Det här handlar inte om legitim sexchatt med vuxna kvinnor, även unga kvinnor. Det handlar inte om en ministers rätt till ett privat sexliv.

Han tar initiativ att få träffa en minderårig, i detta sammanhang att betrakta som ett barn.

Ja, och inga andra tidningar än Aftonbladet bryr sig över huvud taget. Vad kan det bero på?
Citera
2011-07-07, 09:03
Medlem
kroems avatar
Hur har AB "tagit del" av detta material? E-mailkonversationer med pedofiler?
Citera
2011-07-07, 10:16
Medlem
2asidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Du tror alltså på fullt allvar att svin-otto blev persona non grata och raderad på mindre än ett dygn, därefter landsförvisad på obestämd tid ENBART för att ha sexchattat!???

Något betydligt allvarligare finns i bakgrunden och det är inte helt omöjligt att han figurerar i kapten klännings härva. Där var det hårda tag och småflickor inblandande vilket verkar stämma in på svin-ottos preferenser...

https://www.flashback.org/t1111901

Ronge, Littorin och Klänning

https://www.flashback.org/sp27999085

Utdrag ur artiklar av Rolf van den Brink, Dagens Opinion, 2010 och 2011:

Citat:
Aftonbladet låter pr-konsult brejka Littorin-nyhet
Av Rolf van den Brink 2010-07-12
http://www.dagensopinion.se/blogg/ect/2010-07-12/aftonbladet-l%C3%A5ter-pr-konsult-brejka-littorin-nyhet

Ganska typiskt är det pr-konsulterna som åter belägrar redaktionell mark. Framförallt har pr-konsulten Paul Ronge gått ut med hård kritik mot hur statsministern har skött affären. Medan chefredaktör Jan Helin stoltserar med att vara bortrest på ö utan mobil, är tidningens politiska reporter, Lena Mellin, ansvarig utgivare. Samtidigt går Paul Ronge i toppspinn. Han sågar Fredrik Reinfeldt även i Svenska Dagbladet och Expressen. Men Aftonbladet tar ett anmärkningsvärt steg till. De låter pr-konsulten skriva en halvsida i egen regi. I texten berättar pr-konsulten en mycket intressant nyhet om att Sven Otto Littorin är indragen i en spektakulär rättegång. Under Lena Mellins utgivarskap skariver Paul Ronge pappersutgåvan 11 juli: Det sista jag hörde i går från säker källa var att Littorin var inblandad i XXXs brottsutredning”. (Skriver XXX då jag inte har koll på storyn).
Vad har vi då?
En pr-konsult som antyder ytterligare brottanklagelser mot Sven Otto Littorin i landets största tidning. Har inte tidningen på fötter kan det bli en förtalsrättegång. Det är bara att hoppas på att Paul Ronge gjorde ett lika gediget jobb som Aftonbladets reportrar när de jobbade fram sitt avslöjande. Annars kan vi se det första förtalsmålet i landet orsakat av en pr-konsult.
Här har Paul Ronge brejkat nyheten på sin egen sajt. http://www.paulronge.se/littorin-en-iskallt-cynisk-krishantering
Paul Ronge visar prov på egen krishantering. http://annhelenarudberg1.blogspot.com/2010/07/paul-ronge-gar-i-taket.html
Aftonbladet har inte lagt ut Paul Ronges artikel från pappersutgåvan på nätet.

Citat:
Aftonbladets intressen – inte allmänhetens – styr Littorin-publiceringarna
Av Rolf van den Brink 3 juli 2011
http://www.dagensopinion.se/mmm/?p=5

Under Lena Mellins utgivarskap skriver pr-konsulten Paul Ronge pappersutgåvan 11 juli: Det sista jag hörde i går från säker källa var att Littorin var inblandad i Kapten Klännings brottsutredning”. Här får alltså en pr-konsult, utan någon uppenbar källkontroll, gå ut med ytterligare brottanklagelser mot arbetsmarknadsministern. Samma dag berättar Expressens Niklas Svensson att Sven Otto Littorin hade sexchattat.
Citera
2011-07-07, 10:40
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Wheelgunner skrev
MrsMagoo är sällsynt korkad och verkar inte ta till sig någonting. Det är tämligen lönnlöst att växla meningar med en som är totalt tondöv och bara skriker..

Jag har tex inte fått något svar av henne på inlägg #9672 som citeras högst upp där jag även länkar till Kapten Klännings tråd. Att Lindberg är dömd är en sak. Men det anmärkningsvärda och mycket märkliga är att inte namnen eller telefonnumren "högre upp" som nämns kommer fram!

Normalt läcker polisen som ett såll, men här är det helt tyst!

Då leder det givetvis till frågan vem eller vilka som har så mycket makt att dom fullständigt kan lägga locket på??

Mitt tips är att svin-otto återfinns på någon kant i den härvan och att han fick panik när AB ställde frågan "har du köpt sex?" Han trodde att det gällde Lindberg-grejen och att reportern visste mer än vad som var fallet och erkände för Sveinfeldt. Sedan gick det med blixtens hastighet..

Mitt tips är också att Sveinfeldt redan visste om att svin-otto var inblandad men att det inte skulle läcka ut. Paniken var antagligen total i Visby..

Enligt den aktade kriminologen var anledningen till att sadistidioten Lindberg greps i Falun av SÄPO just att polisen läcker som ett såll.

Direkt efter gripandet hade polisen en presskonferens där man noga betonade:
"Polisen säger också att det i nuläget inte verkar som att polischefen ingått i något sexnätverk av män utan att det i nuläget bara handlar om en brottsmisstänkt person, den före detta polischefen."

Sedan lägger kammaråklagare Håkan Roswall locket på.

Paniken var total i Visby utan tvekan. Hade det bara handlat om att Littorin hade sexchattat med någon kvinna i hans egen ålder så är den paniken svårbegriplig. I andra sammanhang har moderaterna inga problem med att visa upp hur frisinnade dom är:

"Reinfeldt: Därför vill jag inviga Pride

Att det i Sverige än idag ska behöva finnas människor som döljer sin sexuella läggning för såväl nära anhöriga som arbetskollegor av rädsla för att bli förnedrade kan inte stillatigande accepteras av ett frihetsälskande parti."

Varför gällde inte detta också Littorin?
Citera
2011-07-07, 10:44
Medlem
2asidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
En helt annan sak, vet någon vad och när Captain Picard pluggade i Lund? Jag tänkte mejla universitetet och kolla om han över huvud taget har varit i Lund.

Education
1988-1991
Business Administration and Economics, Lund University
Major in Economics (Macro). BA thesis on independent central banks.

http://www.sweden.gov.se/sb/d/7572/a/70458
Citera
2011-07-07, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
En helt annan sak, vet någon vad och när Captain Picard pluggade i Lund? Jag tänkte mejla universitetet och kolla om han över huvud taget har varit i Lund.

Då kan du samtidigt kolla upp om denna person verkligen har tagit en filosofie magisterexamen i organisationssociologi vid Lunds universitet eller vad hon nu har för slags utbildning.

Se https://www.flashback.org/sp31236531
Citera
2011-07-07, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2asidan
Ronge, Littorin och Klänning

https://www.flashback.org/sp27999085

Utdrag ur artiklar av Rolf van den Brink, Dagens Opinion, 2010 och 2011:

Ang kapten klänning affären hörde jag av en person med full insyn i målet att en känd politiker fanns med i utredningen för ca 1 år sedan. Dock nämndes aldrig något namn i sammanhanget. Jag delar Ronges kritik. Fredrik försökte tysta ned allt och skjuta över kritiken på media.

Så varför sitter Littorin och trycker i ett annat land ? Varför är Fredrik så fåordig och snäsig ? Varför har ingen förtalsrättegång startat mot ansvarig utgivare som låtit mediaprofiler skriva om det dom hört ifrån sina källor.... ?
Citera
2011-07-07, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Ang kapten klänning affären hörde jag av en person med full insyn i målet att en känd politiker fanns med i utredningen för ca 1 år sedan. Dock nämndes aldrig något namn i sammanhanget. Jag delar Ronges kritik. Fredrik försökte tysta ned allt och skjuta över kritiken på media.

Så varför sitter Littorin och trycker i ett annat land ? Varför är Fredrik så fåordig och snäsig ? Varför har ingen förtalsrättegång startat mot ansvarig utgivare som låtit mediaprofiler skriva om det dom hört ifrån sina källor.... ?

Inte någon har dementerat Ronges uppgifter. Polis eller åklagare hade haft möjlighet att direkt avfärda påståendet om det helt saknade grund. Hade varit på sin plats om en helt oskyldig sägs ingå i en mycket uppmärksammad brottsutredning.

Kom då ihåg hur polis/åklagare dagarna efter GL:s gripande gjorde sig besväret att sammankalla en presskonferens eftersom flera "helt oskyldiga" hört av sig och känt sig utpekade i media.
Citera
2011-07-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Inte någon har dementerat Ronges uppgifter. Polis eller åklagare hade haft möjlighet att direkt avfärda påståendet om det helt saknade grund. Hade varit på sin plats om en helt oskyldig sägs ingå i en mycket uppmärksammad brottsutredning.

Kom då ihåg hur polis/åklagare dagarna efter GL:s gripande gjorde sig besväret att sammankalla en presskonferens eftersom flera "helt oskyldiga" hört av sig och känt sig utpekade i media.

Jag är 100% övertygad om att Sven-Otto Littorins mobilnummer finns med i förundersökningen om Göran Lindberg. Problemet är att samtliga hundratals mobilnummer är MÖRKADE! Det säger väl en hel del...
Citera
2011-07-07, 12:18
Medlem
Jag skulle uppskatta en seriös analys av en kompetent unbiased person om och i sådana fall vilka av de chat-sidor som tillskrivits Svin-Otto, i Sverige och i USA, verkligen är hans egna. Och om inte, och i sådana fall, vilken/vilka som kan vara planterade. Gärna med rating från 1 till 5 där 1 är mycket osannolikt och 5 är mycket sannolikt att det är hans egna.

Känner mig något förvirrad. I min föreställnings-värld så är det väldigt osannolikt att Svin-Otto öppnat upp exempelvis sidan med den ståndaktiga penisen. Också väldigt osannolikt att bilden på en man och kvinna som skrevar in i kameran skulle komma från Svin-Otto. Men det är väl uttryck för bristande intellektuell rörlighet i dylika frågor.

Men indikationerna för att han chattat frekvent och även med damer i det unga gardet verkar mycket starka eller säkerställda.

Har mycket svårt att tro att inte FR har full koll på detta. SÄPO har med all sannolikhet redan förra året kartlagt Svin-Ottos eskapader. Märkligt i sådana fall att han fortsatt.

Jag skulle tippa på att Aftonhoran fått info och att vissa hemsidor är planterade av någon av Svin-Ottos ovänner, sannolikt hans X fru Anna Zetterberg under ledning av hennes nya Viklund. Men skulle hon göra det mot sina barns fader?

Å andra sidan så kunde få i Kapten Klännings krets anta hur hans fritidssysselsättningar såg ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in