2011-07-02, 14:42
Medlem
Är köp av Ida 16 avdragsgillt?
Citera
2011-07-02, 14:43
Medlem
calle555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <a href="https://www.flashback.org/sp31455716" target="_blank">Callas</a>
Uppenbarligen är ju inloggningsuppgifterna ute på vift.

Inloggningsuppgifterna behöver faktiskt inte vara ute på vift.

Det kan vara så enkelt att den ende som kunde logga in på mrfeelgood6(at)hotmail.com var SOL och att den ende som kunde logga in på dangerzone2010(at)live.se var Aftonbladets källa.

Notera att allt påstått sexchattande som publicerats är kopplat till det senare kontot.

Citera
2011-07-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Hallå, SOL har erkänt. Han förnekar endast att han skulle ha gjort något olagligt, och det är fullt lagligt att ha kontakt med 16-åringar och vilja knulla med dem.
SOL har EJ erkänt det du hävdar, LÖGNARE!
Citera
2011-07-02, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Något som är lite komiskt med att Aftonbladet nu en andra gång säljer tidningar på moralisk indignation över SOLs (helt lagliga) sexchattande är att tidningen tjänade pengar på honom även när han var aktiv med detta under den tid som "skandalen" gäller.

Ett av de ställen där SOL var aktiv var nämligen inget annat än just Aftonbladets numera nedlagda chatsida (detta nämner Aftonbladet förstås inte). På den tiden var denna en av nätets mest populära sajter för sexchattande och sexraggande. Aftonbladet fyllde alltså här ett slags sexförmedlingsfunktion som man tjänade annonspengar på.

En tjej som jag är bekant med började chatta där med en man som sedan visade sig vara SOL. De träffades även IRL några gånger, men enligt henne hade hon aldrig sex med honom trots att han ville. Jag tycker inte SOL har gjort något klandervärt här. Däremot är det ett jäkla hyckleri som Aftonbladet håller på med.

Jag tyckte väl att AB:s screnshot såg bekant ut, stort tack för upplysningen. Då har vi delvis svaret, AB har gått igenom chattloggar från sin egen nedlagda site, sen har man med flit väntat med att släppa detta, det kunde man ha gjort redan förra året i juli 2010. Då får vi förmoda att man dels inväntade att "beviset" skulle bli så gammalt att det per automatik skulle läggas ned vid en ev polisutredning, dels hade man då material att kunna sälja ut som passar in på att tvåla till borgarna inför Almedalen 2011 precis som man försökte släcka ner dom 2010.

Kan Mohave eller någon annan tipsa om vad AB:s nedlagda chatt hette, skulle vara intressant och kolla upp deras juridiska åtaganden med denna chatt.
Citera
2011-07-02, 14:49
Medlem
ArischManns avatar
Vad är det för hemsida han använde sig av för att få kontakt med 16 åringen :S ? ''välkänt sex forum'' ?
Citera
2011-07-02, 14:54
Medlem
En av sidorna Littorin varit aktiv på hackades för en tid sedan. Databasen är ute men jag har bara hittat delar av den än så länge. Jag har frågat runt lite på FB men inte fått något svar. Mycket talar för att det är därifrån AB fått lösenordet till Littorins mail. Det skulle vara intressant att se om det stämmer och försöka logga in på Littorins mail, om den fortfarande existerar.
Citera
2011-07-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag har väldigt svårt att bli upprörd för AB:s avslöjande. Okej om han köpt sex, det är en sak. Då förstår jag skriverierna och då är det rätt att han avgår. Men att han sexchattar? Okej, men så länge han inte tagit kontakt med tjejerna privat eller försökt locka till sig unga tjejer, så förstår jag inte problemet. I min värld så är det i samma nivå som att tidningarna skulle skriva om att en politiker tycker om att porrsurfa på nätterna (och då inte på pedofilsajter) eller att en politiker gillar att gnägga som en häst när han har sex, d vs helt privat. Utpressningsrisk skriver Aftonbladet, okej men ska man vara ärlig så kan man väl bli utpressad av vem som helst för vad som helst, speciellt om man är politiker. Aftonbladet utlovade ett storscoop, mycket väsen för ingenting anser jag.

Även om man "bara" sexchattar en massa perversiteter med underåriga så utsätter man sig för att
bli tavla för utpressning. Detta kan sedan bli ett säkerhetshot för Sverige.
Citera
2011-07-02, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt

Denna funkar bättre:

http://www.hostive.com/images/53p04vq3i0s65qi8ij1e.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Torde det ändå inte vara dessa två personer på bilden ovan?

Se http://svenskdam.se/wp-content/gallery/bildspel-utanfor-storkyrkan/sven-otto-littorin-och-evin-khaffaf.jpg

Hostive är blockerad nu. Hmmmmm...
Citera
2011-07-02, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
En av sidorna Littorin varit aktiv på hackades för en tid sedan. Databasen är ute men jag har bara hittat delar av den än så länge. Jag har frågat runt lite på FB men inte fått något svar. Mycket talar för att det är därifrån AB fått lösenordet till Littorins mail. Det skulle vara intressant att se om det stämmer och försöka logga in på Littorins mail, om den fortfarande existerar.

Sidan som hackades var knullsiten.com/knullsiten.se
Det var ett jäkla hallå, tusentals medlemmar fick sina medlemmsuppgifter offentliggjorda och säkert hackade också.
Citera
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mias
SOL har EJ erkänt det du hävdar, LÖGNARE!

SOL har tagit del av AB:s material och kommenterat det via sin advokat med: "... gjort saker han inte är stolt över, som är olämpliga och som han ångrar."

Så mycket foliehatt finns inte tillgängligt för att tro att detta uttalande är något annat än ett erkännande. Dumstrut på!
Citera
Medlem
SteelPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuxnet
Om jag minns rätt var det en grisig skilsmässa mellan SOL och hans fru, och hans hemdator är det stora frågetecken kring vad som hände med denna hårddisk. Att man spårat IP till USA är helt ointressant, vem som helst kan ladda ner en VPN-tjänst och då har man en USA-IP fastän man sitter i Sverige.

Som andra skrivit tidigare-detta bär alla kännetecken från den omtalade Beckroth/Simmerud, Niklas Svensson var inne på FB år 06-07 under olika alias och letade uppgifter om SOL, och NS gamla lumparkompis och vapendragare på Värnpliktsnytt är den som drog igång SOL-affären förra året, nu är det Ashelberg som verkar ha ärvt hans knäck.

Sen var det i denna tråd mycket intressanta grejor om SOL:s mobil som ärvdes av ett dagis där en FB-medlem ringde dagiset och forskade i Aftonhorans källforskning, ETT enda samtal hade kommit till dagiset där man efterfrågat "Peter" (SOL:s kodnamn) och det var Aftonhoran som stod för det samtalet 2-3 dagar innan nyheten släpptes 2010.

Summan av denna affär bör bli:
SOL porrsurfade och letade brudar 2006/2007 och kom då i kontakt med FB-medlemen Beckroth/Simmerud, Hon läckte förmodligen först till Niklas Svensson, denna fick sen kalla fötter när han avslöjades för dataintrång i SAP-net så han var tvungen att ligga lågt, hade han avslöjats för flera dataintrång hade han fått 2-3 års fängelse., här har då förmodligen Beckroth/Simmerud istället gått till NS lumparkompis på Aftonhoran för att sälja in storyn, SOL fick kalla fötter och rymde fältet. Sen har Beckroth/Backman "bättrat" på hans "gamla" konton och i denna veva fick han en grisig skilsmässa på halsen med en hårddisk på rymmen.

Det finns alltså vad jag vet inga direkta fysiska bevis att det är SOL själv som står bakom allt, och just tjafset om IP på en USA adress bör kollas upp här på FB, är det en IP från en VPN-provider har vi svaret, någon har förmodligen "kryddat" hans oförsiktiga surfande, han körde ju faktiskt med hotmail och separat mobilnummer från början för att vara anonym, det var i ett senare skede som hans rätta mobilnummer började användas.

”klara86”

Hela affären luktar Beckroth lång väg.

Vad gör det galningen nu för tiden?
Citera
2011-07-02, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa

Mycket - mycket intressant !
Om du kan få tag i de gamla uppgifterna kan det ev resultera i att hela skiten faller som ett korthus.
Fixar du detta lär du bli årets flashbackare.

Mohave skrev att AB:s gamla chatt var nedlagd - men den verkar vara igång fortfarande, eller har jag fel site, grafiken stämmer exakt med det screenshot som AB använder som bevis
http://www.motesplatsen.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in