Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Något som är lite komiskt med att Aftonbladet nu en andra gång säljer tidningar på moralisk indignation över SOLs (helt lagliga) sexchattande är att tidningen tjänade pengar på honom även när han var aktiv med detta under den tid som "skandalen" gäller.
Ett av de ställen där SOL var aktiv var nämligen inget annat än just Aftonbladets numera nedlagda chatsida (detta nämner Aftonbladet förstås inte). På den tiden var denna en av nätets mest populära sajter för sexchattande och sexraggande. Aftonbladet fyllde alltså här ett slags sexförmedlingsfunktion som man tjänade annonspengar på.
En tjej som jag är bekant med började chatta där med en man som sedan visade sig vara SOL. De träffades även IRL några gånger, men enligt henne hade hon aldrig sex med honom trots att han ville. Jag tycker inte SOL har gjort något klandervärt här. Däremot är det ett jäkla hyckleri som Aftonbladet håller på med.
Jag tyckte väl att AB:s screnshot såg bekant ut, stort tack för upplysningen. Då har vi delvis svaret, AB har gått igenom chattloggar från sin egen nedlagda site, sen har man med flit väntat med att släppa detta, det kunde man ha gjort redan förra året i juli 2010. Då får vi förmoda att man dels inväntade att "beviset" skulle bli så gammalt att det per automatik skulle läggas ned vid en ev polisutredning, dels hade man då material att kunna sälja ut som passar in på att tvåla till borgarna inför Almedalen 2011 precis som man försökte släcka ner dom 2010.
Kan Mohave eller någon annan tipsa om vad AB:s nedlagda chatt hette, skulle vara intressant och kolla upp deras juridiska åtaganden med denna chatt.