2010-08-07, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du menar alltså att folk som arbetar inom barn&omsorg, vården och industrigolvet saknar kompetens för sitt yrke medan en politikerbroiler med köpt examen har kompetens?

Då förstår jag varför den genomsnittlige medborgaren har blivit fattigare under allianstiden.

Jag är inte så säker på att din slutsats är riktig, min käre bagare. Du använder ett resonemang som var vanligt på 70-talet, då dina föräldrar var unga och friska. Och trodde på Mao. (Tse Tung)

Att lönerna är så fruktansvärt låga inom den allmänfinansierade vården, omsorgen om barn o ungdom, och det du kallat "industrigolvet" beror enbart på det som i Sverige gemenligen kallas "facket".

Dvs, DINA fackföreningar har inte hjälpt dig ett skit genom 80-90-00-talen. Men dom har inkasserat dina avgifter. Fine. Vet du vad det högsta hönset i ditt "fack" tjänar? Är du avundsjuk på henne också? Vad får hon sin lön ifrån?

Hur mycket pröjsar du varje månad till facket?

Många frågor. Men jag vet svaret.

Klipp dig och väx upp.
Citera
2010-08-07, 01:23
Medlem
Citat:
Du menar alltså att folk som arbetar inom barn&omsorg, vården och industrigolvet saknar kompetens för sitt yrke medan en politikerbroiler med köpt examen har kompetens?

Då förstår jag varför den genomsnittlige medborgaren har blivit fattigare under allianstiden.

Om valfri person "inom barn & omsorg, vården och industrigolvet" slutar som arbetsmarknadsminister anser jag definitivt att dessa skall åtnjuta dessa villkor. Den genomsnittliga medborgaren har blivit rikare, hur kan man undgå att förstå detta?
Citera
2010-08-07, 01:33
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Jag är inte så säker på att din slutsats är riktig, min käre bagare. Du använder ett resonemang som var vanligt på 70-talet, då dina föräldrar var unga och friska. Och trodde på Mao. (Tse Tung)

Att lönerna är så fruktansvärt låga inom den allmänfinansierade vården, omsorgen om barn o ungdom, och det du kallat "industrigolvet" beror enbart på det som i Sverige gemenligen kallas "facket".

Dvs, DINA fackföreningar har inte hjälpt dig ett skit genom 80-90-00-talen. Men dom har inkasserat dina avgifter. Fine. Vet du vad det högsta hönset i ditt "fack" tjänar? Är du avundsjuk på henne också? Vad får hon sin lön ifrån?

Hur mycket pröjsar du varje månad till facket?

Många frågor. Men jag vet svaret.

Klipp dig och väx upp.

Jag tror inte vi inom PRO har något fack. Är nästan skallig så det blir svårt.

SOLs kompetens är överskattad. Tycker mest han verkar vara en väldrillad springpojke ,till Freddie Boy ,som lyder sin herres (m)insta vink. En sådan hal typ som SOL måste ha känt sig otroligt förnedrad när Wessberg kommer och smäller honom på fingarna på hans egen hemmaplan.
Citera
2010-08-07, 01:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Om valfri person "inom barn & omsorg, vården och industrigolvet" slutar som arbetsmarknadsminister anser jag definitivt att dessa skall åtnjuta dessa villkor. Den genomsnittliga medborgaren har blivit rikare, hur kan man undgå att förstå detta?

Nu tror jag du missförstod mig. Jag menade inte den genomsnittlige alliansmedborgaren.

Pensionärer, barnfamiljer ,arbetlösa och sjuka är ju oxå en del av samhället även om det inte är helt klart för en del politiker.
Citera
2010-08-07, 01:41
Medlem
Citat:
Jag tror inte vi inom PRO har något fack. Är nästan skallig så det blir svårt.

SOLs kompetens är överskattad. Tycker mest han verkar vara en väldrillad springpojke ,till Freddie Boy ,som lyder sin herres (m)insta vink. En sådan hal typ som SOL måste ha känt sig otroligt förnedrad när Wessberg kommer och smäller honom på fingarna på hans egen hemmaplan.

OK, nu tillhör du PRO. Fine with me. Men jag fattar inte varför du inte kan debattera för?

Att du är sosse är klockrent, men varför ska SOL:s formella kompetens hänga ihop med att han har blivit utsatt för ett massmedialt övergrepp för?

Tillbaka till OT.
Citera
2010-08-07, 04:05
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oh_pelle
www.stockholmstingsratt.se torde vara den aktuella tingsrätten

Tackar!
Citera
2010-08-07, 04:13
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Nej vi förstår att du uppfattar det så, hans typ av anställningsvillkor är ganska vanligt hos anställda som har kompetens.

Nja, man gör ju inte en kompetensbedömning innan man betalar ut en sådan ersättning. Det kan vara vilken klantskalle som helst som får ut en sådan ersättning. Du menade nog att människor i samhällstoppen, får sådan ersättning. Iofs har jag för mig att alla statligt anställda får ett års "trygghetsgaranti" som liknar det SOL fått.

Personligen tycker jag inte SOL gör fel i att ta ut pengarna, men det som är fel är ersättningsnivån. Det är svårt att motivera varför en arbetslös politiker som klantat sig ska få nästan 10 ggr mer än en arbetslös fd kommunal tjänsteman. Det är inte bra när vi har ett system där folk kan göra karriär och tjäna stora pengar på att bli politiker. Det borde istället vara engagemang och intresse som borde vara morot till att bli heltidspolitiker.

Kanske är det inte så jävla bra att politikerna lever så långt ifrån medborgarnas verklighet. En arbetsmarknadsminister som aldrig själv riskerar drabbas av de regler och ersättningar han skapat.. är det så bra? Eller en socialförsäkringsminister som inte ens vet vad utbrändhet är för något, eller som inte har en jävla aning om hur man klarar sig på ett socialbidrag. Jag kritiserar egentligen inte alliansen specifikt, utan problemet finns i alla partier, även om alliansens företrädare oftare lever längre ifrån en medelmedborgare än vad företrädare för de rödgröna gör. men jag är skeptisk till det politiska system vi har idag.
Senast redigerad av knusslig 2010-08-07 kl. 04:22.
Citera
2010-08-07, 04:37
Medlem
knussligs avatar
För att vara lite OT så är det ju inte bara betygsexamen som han fifflat med, han var även inblandad i mörkläggning av provvalsfusket inom moderaterna:

http://www.youtube.com/watch?v=e_Vg7zTG0pw
Citera
2010-08-07, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
För att vara lite OT så är det ju inte bara betygsexamen som han fifflat med, han var även inblandad i mörkläggning av provvalsfusket inom moderaterna:

http://www.youtube.com/watch?v=e_Vg7zTG0pw

Jag visste inte att SOL var så insyltad i mörkläggningen av Moderaternas avancerade valfusk med kapade identiteter. Gillar när reportern trycker upp SOLs egna brev, i hans ljugande ansikte.

En sådan här historia borde ha medfört att han aldrig någonsin skulle ha blivit minister. Märkligt att statsministern valde en lögnare och CV-förfalskare. Ett hyggligt stort svenskt företag gör bättre bakgrundskontroller för betydligt mindre prominenta arbetsuppgifter.
Citera
2010-08-07, 12:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oh_pelle
Jag visste inte att SOL var så insyltad i mörkläggningen av Moderaternas avancerade valfusk med kapade identiteter. Gillar när reportern trycker upp SOLs egna brev, i hans ljugande ansikte.

En sådan här historia borde ha medfört att han aldrig någonsin skulle ha blivit minister. Märkligt att statsministern valde en lögnare och CV-förfalskare. Ett hyggligt stort svenskt företag gör bättre bakgrundskontroller för betydligt mindre prominenta arbetsuppgifter.

Man blir väl inte helt förvånad med tanke på att två ministrar var tvungna att avgå bara någon vecka efter valet. Sedan var det hon på krogen när hon hade jour.

Hur är hans förhållande till den övriga släkten Littorin?
Citera
2010-08-07, 12:48
Medlem
Citat:
Hur är hans förhållande till den övriga släkten Littorin?

Kan inte hitta något om honom här: http://littorin.nu/
Citera
2010-08-07, 12:59
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

För de inte längre behöver köpa ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in