Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Vad har du för belägg för att det är en fake MBA? Han tog den på distans innan Fairfax miste rätten att dela ut MBA's och den är således helt legitim, måhända är den inte fullt lika omfattande som en fysisk utbildning men det är oviktigt, han har fullgjort kursplanen enligt de kriterier som fanns då och kan således hämta ut sitt diplom, vad är det som är så svårt att förstå?
Det kan jag svara på. Universitet som förlorar sin rätt till att ufärda examen kan ha gjort det pga att de sålt examensbevis till hugade spekulanter som inte har tid med sina studier. Med stor sannolikhet gjorde universitetet egna affärer långt innan dess. En examensrätt upphör inte så där pangbom.
Enkorruption att jämföra med skandinaviska högskolor som säljer dyra utbildningsplatser till bl.a. kinesiska studenter. Skolorna är beroende av deras pengar för sin fortlevnad. Från Danmark hörde jag om en högskola som sålde dyra studieplatser till kineser, men väldigt få av eleverna syntes överhuvudtaget till på skolan. De försvann spårlöst så fort deras plan landat på Kastrup! För kineserna var studieplatsen en biljett in i EU för att jobba svart inte för att studera. Jag tror en saknad student återfanns vid en razzia i Frankrike. Den skolan förlorade sin examensrätt.
Klart som sjutton att Littorin visste vad det var han gav sig in på. Går det nånstans att spela på när han lämnar regeringen?
*
Bacon är ett slangutryck som betyder "dött kött som inte muslimer äter", alt. att man är smoked.