2010-07-11, 02:58
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Well, det hade ju inte den här prostituerade gjort heller, hon hade inte ens tänkt anmäla honom, men säger sig att efter Göran Lindberg affären blivit störd på att män framträder så oskylidgt och präktigt när de i själva verket är ärkesvin. Och man lyckades då återskapa information som hon hade kvar på sin dator, trots att den blivit formaterad eller ominstallerad, whatever. Har han varit hos fler prostituerade är det sannolikt ganska lätt att spåra upp hans kontakter med dem med. Och tro mig, om de finns så kommer de höra av sig rätt omgående om SOL fortsätter förneka vad som hänt. De retar sig nog en hel del på att han är så ynklig och inte vågar stå för vad han gjort och istället skuldbelägger "Anna" för att ljuga ihop allt. Jag säger inte att det finns fler prostituerade, men OM de finns så dyker de upp ganska snart.

Dom flesta aktiva horor är nog upprörda över att hon dödar deras marknad.
Citera
2010-07-11, 03:02
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kan erkänna att jag inte läst alla sidor då jag vart upptagen med annat i kväll/natt.
Men jag har hajat att SOL förnekar sexköp medans Anna och AB säger sig ha bevis.

Jag kan tycka att dessa bevis är rätt ohållbara i dagsläge. Men det kan ändras om fler scoop dyker upp.

Får man fråga vad det är du tycker är ohållbart? Hur skulle hon t ex fått tag i en bild på honom och hans dåvarande telefonnummer? Varför skulle en föredetta prostituerad vilja sätta dit Littorin? Varför skulle han välja att avgå med kort varsel efter att han fått besvärande frågor? Varför skulle en av Sveriges största tidningar ta risken att bli stämplade för förtal och att vilja smutskasta moderaterna för att få dem göra ett dåligt val? Det skulle de ju enbart förlora sympatier och läsare på, samt reklamintäkter inte minst.
Citera
2010-07-11, 03:02
Medlem
Stäppiss avatar
Citat:
De retar sig nog en hel del på att han är så ynklig och inte vågar stå för vad han gjort och istället skuldbelägger "Anna" för att ljuga ihop allt. Jag säger inte att det finns fler prostituerade, men OM de finns så dyker de upp ganska snart.

Så tjejer! Ni som blir utnyttjade av grisar som Littorin. Det finns nog en och annan av er som lurkar här. Hör gärna av er till AB, kom ihåg att lagen garanterar er fullständig anonymitet som uppgiftslämnare om ni så vill.
Citera
2010-07-11, 03:03
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Får man fråga vad det är du tycker är ohållbart? Hur skulle hon t ex fått tag i en bild på honom och hans dåvarande telefonnummer? Varför skulle en föredetta prostituerad vilja sätta dit Littorin? Varför skulle han välja att avgå med kort varsel efter att han fått besvärande frågor? Varför skulle en av Sveriges största tidningar ta risken att bli stämplade för förtal och att vilja smutskasta moderaterna för att få dem göra ett dåligt val? Det skulle de ju enbart förlora sympatier och läsare på, samt reklamintäkter inte minst.

Edit: F.P
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2010-07-11 kl. 03:08.
Citera
2010-07-11, 03:05
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Dom flesta aktiva horor är nog upprörda över att hon dödar deras marknad.

Det gör hon ju inte. På vilket sätt påverkar den här affären sexköpsmarknaden? Eller menar du att deras kärnkunder är politiker och att de nu inte längre vågar köpa sex i rädsla att bli avslöjade?

Skulle inte förvåna mig det minsta om Muf eller några andra moderater startar upp en debatt om att införa lagliga bordeller eller nåt i den stilen. I ett desperat försök att rädda sitt anseende, men fattar inte att de förlorar i princip alla kvinnliga väljare då.
Citera
2010-07-11, 03:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
1. Så länge han nekar ökar risken mer för varje dag att de hör av sig till pressen. Det är nog knappast nåt de gör med glädje eller stolthet, men jag tror de vill se honom erkänna. Gör han inte det snart så kommer de dyka upp.

2. Du har ju redan bestämt dig på förhand att inte tro på bevis som talar emot SOL, så varför diskuterar du ens frågan?

3. Aftonbladet försöker inte tuta i oss nåt, de har agerat som vilken tidning som helst skulle gjort (förutom de som konsekvent skyddar borgerligheten), de har publicerat uppgifter som det finns väldigt stor sanningshalt i. Hade de velat tuta i oss detta som en lögn, så hade de gjort det dag 1 när "Anna" kontaktade dem. Nu har man väntat i två veckor och tvekade in i det sista på om de hade tillräckligt starka skäl att publicera affären.

Och hur hade du själv agerat om du som reporter ställt en sådan fråga till SOL och fått som svar "inga kommentarer" istället för ett nekande.. och sen direkt dagen efter avgå. Det är klart som korvspad att han är skyldig.
Att säga "inga kommentarer" är ju knappast ett bevis på att brott begåtts.
Det är snarare vår rättighet att inte kommentera saker vi blir beskyllda för innan advokat inkallats.
Citera
2010-07-11, 03:10
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Att säga "inga kommentarer" är ju knappast ett bevis på att brott begåtts.
Det är snarare vår rättighet att inte kommentera saker vi blir beskyllda för innan advokat inkallats.

Du har sett för många amerikanska filmer.
Om han är oskyldig är det enda han behöver säga "Det hon påstår är lögn. Jag är oskyldig". Att låta en advokat säga en sån enkel sak tyder bara på att är inställd på att han måste försvara sig fler ggr och då verkligen kommer behöva en advokat som försvarar honom. Inte ens om man har jävligt gott om pengar betalar man en advokat för att enbart förneka sin oskuld. Att han inte framträder personligen och förnekar detta ger ju bara tecken på en feghet av sällan skådat slag.
Citera
2010-07-11, 03:11
Medlem
knussligs avatar
Ni som så envist försvarar Littorin, skulle ni bete er likadant om t ex expressen gjort motsvarande sak mot en sosse?

Handen på hjärtat nu... (så att ni kan sova gott).
Citera
2010-07-11, 03:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Du har sett för många amerikanska filmer.
Om han är oskyldig är det enda han behöver säga "Det hon påstår är lögn. Jag är oskyldig". Att låta en advokat säga en sån enkel sak tyder bara på att är inställd på att han måste försvara sig fler ggr och då verkligen kommer behöva en advokat som försvarar honom. Inte ens om man har jävligt gott om pengar betalar man en advokat för att enbart förneka sin oskuld. Att han inte framträder personligen och förnekar detta ger ju bara tecken på en feghet av sällan skådat slag.
Jag är ingen diggare av amerikanska filmer och jag fattar att man inte behöver bemöta en journalist från AB som springer runt ala Josefsson och kräver svar på sina frågor.
Det jag kräver är att media ska ha ordentligt på fötterna innan människor hängs ut.
Citera
2010-07-11, 03:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ni som så envist försvarar Littorin, skulle ni bete er likadant om t ex expressen gjort motsvarande sak mot en sosse?

Handen på hjärtat nu... (så att ni kan sova gott).
Jag ogillar ohedlig journalistik oavsätt tidning.
Citera
2010-07-11, 03:18
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Jag är ingen diggare av amerikanska filmer och jag fattar att man inte behöver bemöta en journalist från AB som springer runt ala Josefsson och kräver svar på sina frågor.
Det jag kräver är att media ska ha ordentligt på fötterna innan människor hängs ut.
Dom har ordentligt på fötterna, det är ju det som är grejen.
Citera
2010-07-11, 03:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Dom har ordentligt på fötterna, det är ju det som är grejen.
Men var kan jag läsa om dessa bevis som binder SOL till sexbrott?
Har AB lagt ut mejlet/msn om prisuppgifter samt deras tillvägagångsätt till träff?
Nää, något sådant har jag än inte sett. Istället uppmanas folk att chatta med Lena Mellin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in